Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:17

erg jammer, maar begrijpelijk!
hopelijk vindt ze vlug een nieuwe troef!

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:19

bruceandnoon schreef:
Houden van is ook loslaten.. Wat een liefde voor dit paard spreekt hier uit . Ze zet haar eigen sportieve carriere op een zijspoor voor dit paard. Kippenvel krijg ik na het lezen van dit bericht.

Gelijk heeft ze om Nartan te verkopen maar de echte reden is natuurlijk het geld. Het paard is inmiddels 15 jaar en op zijn hoogtepunt. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat ze hem nu verkoopt. Een teamplaats zit er niet in voor deze combinatie. Maar er wordt hier ook wel wat geromantiseert gereageert. Nartan weet echt niet of dat hij een wedstrijd in Aken loopt of in het Olympisch stadion. Het is Jeanet zelf die het tof vind om haar paard op de olympiade te zien. Maar dat is de echte reden voor verkoop natuurlijk niet alhoewel het wel leuk geschreven staat. De reden is geld en niet meer en niet minder.
Ook ik zag ze graag op de wedstrijden verschijnen en vind het oprecht jammer dat hier een einde aan gekomen is.

Shir89

Re: Nartan van Jeanette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:23

Ik begrijp haar beslissing wel, maar vind het wel onwijs jammer. Ben benieuwd op er ooit nog zo'n sympathieke en opvallende combinatie in de ring zal verschijnen??

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:48

Goh, hier kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
Zo'n moeilijke beslissing nemen voor de liefde voor je paard! Respect daarvoor!
Dat vind ik geweldig.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:57

s0173957 schreef:
Langs de ene kant idd knap van haar om nhet paard dit te gunne, langs de andere kant, Nartan is 15, als ze er nog iets aan wou verdienen was het nu wel de moment.

Maar ik heb haar altijd heel graag zien rijden met haar grote vriendelijke reus! Zonde dat ze geen Belgische is ;)

Het heeft mij altijd wat verbaasd dat ze nooit Belgische is geworden zoals Jos Lansink heeft gedaan. Met Jeannette zou België veel meer kans maken om deel te nemen aan de grote tornooien maar misschien vind ze zichzelf al te ver gevorderd in leeftijd om daar nog die hele bureaucratisch rompslomp te doorstaan.

Elisabeth007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:58

Wat fantastisch geschreven!!
Nu maar hopen dat Nartan onder zijn nieuwe amazone kan schitteren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:03

Mooi Penny-verhaal hoor. Hartverwarmend om te lezen, maar echt begrijpen doe ik het niet. Het zal Nartan worst wezen of hij wel of niet in Londen op de Olympische Spelen loopt. Al gaat ze de rest van z'n leven iedere dag met 'm de hei op. Dus om nou te zeggen dat het paard het allemaal zo verdient :? Het gaat natuurlijk om haar, zij wil graag dat Nartan op wereldniveau meedraait en heeft zelf de capaciteiten niet. Nou ja, dan zit er niets anders op dan voor een mooi bedrag verkopen. Logische keus, maar waarom een heel sprookje eromheen schrijven?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:05

FloortjeS schreef:
Gelijk heeft ze om Nartan te verkopen maar de echte reden is natuurlijk het geld. Het paard is inmiddels 15 jaar en op zijn hoogtepunt. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat ze hem nu verkoopt. Een teamplaats zit er niet in voor deze combinatie. Maar er wordt hier ook wel wat geromantiseert gereageert. Nartan weet echt niet of dat hij een wedstrijd in Aken loopt of in het Olympisch stadion. Het is Jeanet zelf die het tof vind om haar paard op de olympiade te zien. Maar dat is de echte reden voor verkoop natuurlijk niet alhoewel het wel leuk geschreven staat. De reden is geld en niet meer en niet minder.
Ook ik zag ze graag op de wedstrijden verschijnen en vind het oprecht jammer dat hier een einde aan gekomen is.

Mijn gedachten, en hier geef ik haar ook gelijk in hoor!
Desondanks geloof ik best dat het zeer doet....

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:10

Zal vast wel een zeer moeilijke beslissing zijn geweest.
Echt een topppaard en een sympathieke amazone die zeker
bij de absolute top horen en respect verdienen.
Ongeloofelijk dat ze uit liefde en respect voor haar paard, die ze dat
gunt, verkoopt.
Hopelijk komt haar droom uit en zal ze op de tribune kunnen genieten
van haar Nartan.
Jeannette jullie zijn alletwee kanjers!!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:13

petraaken schreef:
s0173957 schreef:
Langs de ene kant idd knap van haar om nhet paard dit te gunne, langs de andere kant, Nartan is 15, als ze er nog iets aan wou verdienen was het nu wel de moment.

Maar ik heb haar altijd heel graag zien rijden met haar grote vriendelijke reus! Zonde dat ze geen Belgische is ;)

Het heeft mij altijd wat verbaasd dat ze nooit Belgische is geworden zoals Jos Lansink heeft gedaan. Met Jeannette zou België veel meer kans maken om deel te nemen aan de grote tornooien maar misschien vind ze zichzelf al te ver gevorderd in leeftijd om daar nog die hele bureaucratisch rompslomp te doorstaan.

Weet niet of dat echt een optie is of geweest zou zijn. Als je echt spreekt over zulke grote wedstrijden, zou er ook een sponsor met enorm veel geld klaar moeten staan om dat te kunnen verwezenlijken. Jos Lansink was zeker dat er steeds een team naar zulke wedstrijden zou gaan, maar op vlak van dressuur staat België gewoon nog niet zo ver daarmee..

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:17

niets anders dan respect voor deze beslissing. Je zelf zo wegcijferen voor je paard.... knap hoor!
Helemaal wetende dat ze geen opvolger klaar heeft staan. +:)+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:21

sans6 schreef:
niets anders dan respect voor deze beslissing. Je zelf zo wegcijferen voor je paard.... knap hoor!
Helemaal wetende dat ze geen opvolger klaar heeft staan. +:)+

Wegcijferen voor je paard? Ik denk niet dat het paard die ambities heeft om topsporter te worden hoor ;) dat is een beetje een te menselijke gedachte het maakt het paard geen moer uit waar die loopt.
Dat zij het moeilijk heeft met de verkoop snap ik heel goed, zonde dat ze geen opvolger heeft staan.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:32

Ik kan niet anders dan heel veel respect hebben voor deze beslissing! Het zal niet makkelijk geweest zijn voor Jeanette en Chris. Ze is heel eerlijk in haar beslissing, een teampaard voor Nederland zal het niet zomaar worden (luxe-probleem!!) en hij kan nog genoeg betekenen voor een andere ruiter.
Daarbij komt het bedrag wat niet flauw zal zijn geweest.
Wel jammer dat ze geen opvolger heeft op het moment, nu moeten we haar weer even missen in het hogere wedstrijdbeeld.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:50

Tavanta schreef:
FloortjeS schreef:

Mijn gedachten, en hier geef ik haar ook gelijk in hoor!
Desondanks geloof ik best dat het zeer doet....

Helemaal eens met jullie beiden! :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:04

Irritant stukje met al die uitroeptekens.

Maar goed, hopelijk heeft de nieuwe eigenaresse veel succes met Nartan.

Ik vond het met Jeanet altijd een 'net-niet-combinatie'. Ze haalden het toch vaak net niet. Nooit overtuigend bovenaan rijden, of een paar keer achter elkaar overtuigend winnen.

Misschien gaan we Nartan nu wel bovenaan zien.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:17

Nartan is volgens mij geen gemakkelijk paard om te rijden en als je weet dat Jeanette veel rugklachten heeft dan vind ik het een hele prestatie als je dan toch mooie scores op Grand Prix niveau kunt rijden

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:20

Ik vind het erg jammer dat ze hem verkocht heeft maar begrijp het wel...

Er zal geen laag bedrag over tafel zijn gegaan, dan zou ik er ook wel even 3x over nadenken...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:21

In haar vorige blog wat ik gelezen heb meende ik al iets te proeven van een eventuele verkoop van Nartan. Had ik de juiste smaakpapillen ingezet dus. Vind het een begrijpelijk zet van Jeanette en Chris, financieel gezien, maar ook sportief gezien voor Nartan. Sportief gezien is het voor Jeanette natuurlijk een aderlating, maar ze vind vast wel weer een fijn wedstrijdpaard. :-)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:23

waarom zou dit goed zijn voor nartan zoals iedereen zegt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:25

Jeannette, we hebben elkaar al gesproken maar alsnog veel sterkte gewenst met de verkoop van Nartan!
Hopelijk vind je snel weer een paard met potentie voor het hogere werk!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:26

Ik denk dat 'iedereen' doelt op wat Jeanette al zegt; Nartan krijgt nu de kans om voor een ander land wel in het team te komen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:27

Ik denk dat Jeannette het gevoel heeft dat Nartan nog meer capaciteiten heeft en het fijn vindt dat dit wrs door een andere ruiter er nog verder uitgereden gaat worden. En dat zal goed zijn voor Nartan.
En het geld is uiteraard ook een reden en als je een eigen bedrijf hebt ook een logische, de schoorsteen moet ook roken!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:31

speculaties krijgen we toch, het blijft alsnog haar besluit!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:34

Ik vind dat we uit respect voor Jeanette, Chris en de nieuwe ruiter van Nartan niet aan speculaties moeten doen. Jeanette heeft het zelf heel mooi verwoord en het is niet aan ons om er dan nog dingen over te zeggen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:55

jeetje wat een dappere beslissing heeft ze genomen, blijf het wel heel zonde vinden
Pff zeg heb echt helemaal kippenvel van dit berichtje