Pony gevonden bij de Oostvaardersplassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

Re: Pony gevonden bij de Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:15

Misschien was het geld ineens op...

ManuL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:46

zoiets kan echt niet! wel raar dat z'n hoeven en staart verzorgd waren >;)
rare mensen op deze wereld!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:55

kan misschien wel zijn dat het dier gestolen was en daarna maar vrij gelaten is omdat het ze "te heet" onder de voeten werd?(bij de daders)
Ik twijfel ook aan het oordeel 'gedumpt door eigenaar'.Niemand dumpt zn eigen paardje,gezien de meesten nog een duppie over de rug van een dier willen verdienen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:56

funnyhorses schreef:
kan misschien wel zijn dat het dier gestolen was en daarna maar vrij gelaten is omdat het ze "te heet" onder de voeten werd?(bij de daders)
Ik twijfel ook aan het oordeel 'gedumpt door eigenaar'.Niemand dumpt zn eigen paardje,gezien de meesten nog een duppie over de rug van een dier willen verdienen!

Nou inderdaad, dat is ook mijn gedachten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:57

arm dier,konden ze maar praten he? |(

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:02

Ik zag de foto en schrok meteen. De pony lijkt verdacht veel op de oude pony van mijn vriendin. De foto heb ik meteen aan haar laten zien of het Ramona niet kon zijn, de aftekeningen en der bouw klopt precies en zei herkende der oude pony ook gelijk. Toch wel vreemd als het echt zo zou zijn :\
Hoop dat ze snel weer wat meer informatie hebben :o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:03

kun je niet door informeren bij de bron?
zou toch wel toevallig zijn als het idd haar oude pony was!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:05

Ze heeft der pony 3 jaar geleden verkocht, is bij een handelaar terecht gekomen en verder weten we niks. Ze zou nu ongeveer 16/17 jaar moeten zijn gok ik ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:07

Nou da's ook waardeloos dan :( Maar goed.. misschien heeft die handelaar wel gegevens. Proberen kan nooit kwaad lijkt me?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:34

Negra_Lover schreef:
Ze heeft der pony 3 jaar geleden verkocht, is bij een handelaar terecht gekomen en verder weten we niks. Ze zou nu ongeveer 16/17 jaar moeten zijn gok ik ;)

Is ie niet gechipt dan?
Zal toch wel iets zijn dat achterhaald kan worden wie (en van wie) het beestje is?
Ookal is het 3 jaar geleden dan nog ging ik voor mn eigen gemoedsrust kijken of het em wel of niet zou zijn.

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:36

Hier bij ons in het bos wordt van alles gedumpt: kippen, konijnen, katten, honden, hangbuikzwijnen en, geloof het of niet, zelfs een paar jonge damherten (!!!). En dan praat ik alleen nog over dat wat ik zelf gezien, gelezen en uit het bos geplukt heb! Oftewel: dat is nog maar het topje van de ijsberg, en dan heb ik het nog maar over 1, nog niet eens zo heel groot, bos!
Het is te belachelijk voor woorden, maar mensen dumpen op grote schaal van alles en nog wat!
Dus als zou blijken dat ook deze pony gedumpt is….ik kijk er helaas niet meer raar van op.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:39

ja gedumpt zal ie zeker zijn!Maar of het ook door een eigenaar is gebeurd?
Ik vermoed gestolen en vervolgens gedumpt om niet betrapt te worden.En als dat bos erom bekend staat dat er dieren gedumpt en gevonden worden dan blijft het dweilen met de kraan open.
Snap niet dat er niet op gecontroleerd word als het toch op zo'n grote schaal gebeurd!
Misschien een "duitse" boswachter daar planten,die beschijten zich over alles maar daarentegen letten ze wel goed op hahaha

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:56

Ik heb haar even een mailtje gestuurd of ze weet dat ze gechipt is en of ze der exacte leeftijd weet. Het kan haar natuurlijk ook helemaal niet zijn, maar je kan het beter vragen toch ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:14

Negra_Lover schreef:
Ik heb haar even een mailtje gestuurd of ze weet dat ze gechipt is en of ze der exacte leeftijd weet. Het kan haar natuurlijk ook helemaal niet zijn, maar je kan het beter vragen toch ;)

Juist,nooit geschoten is altijd mis geschoten.
Zo sneu hoe men tegenwoordig met dieren omgaat.
Heb er ook geen begrip voor |(

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:06

Quote: "En als dat bos erom bekend staat dat er dieren gedumpt en gevonden worden dan blijft het dweilen met de kraan open.
Snap niet dat er niet op gecontroleerd word als het toch op zo'n grote schaal gebeurd!"

Het is niet te doen om dat te controleren. Die kleine dieren zijn echt in twee tellen de auto uitgezet.
Ik herinner me afgelopen december, een vreselijk gure dag, maar we zouden dan toch nog even met de hond erop uit.
Op de heenweg was er nog niks aan de hand. Door het gure weer gingen we alweer redelijk vlot terug en toen zaten ze er alweer: vier compleet verregende kippen!! Erg sneu gezicht. Ik bedoel maar: in December! Wie doet nou zoiets?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:13

Klinkt alsof iemand van zijn/haar paardje afwilde en dacht dat die in de oostvaarderplassen wellicht bij de koniks in de kudde van haar oude dag kon genieten?! Wel triest dat iemand zo zn paardje dumpt!!
Ik vind de pony er niet bijster slecht uitzien op die foto hoor, het lijkt me een ouder beestje..
Hopelijk krijgt t beestje gauw een fijn plekje.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:21

hoop van harte dat ze de daders vinden,
en voor de pony hoop ik dat ze een fijn plekje zal krijgen bij
mensen die wel het beste met het dier voor hebben.
waarom ben je niet gewoon eerlijk tegenover jezelf en je dier als
blijkt dat er geen geld meer is om het dier te verzorgen ipv het te dumpen.
heb meer respect voor mensen die er eerlijk vooruit komen dan mensen die zoiets doen
dan kan ik absoluut niet waarderen

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:28

Negra_Lover schreef:

Jeetje zou toch wat zijn als het haar verkochte pony zou zijn.
Maar goed paardje is nu iig goed opgevangen, en vind haar er ook niet echt slecht uitzien.
Al heeft ze wel erg lang haar nog voor deze tijd.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:30

1 kleine misvormde aftekening, dus het is Ramona niet ;)
Voor ons een zorg minder, maar het is nog steeds vreselijk dat dat arme dier daar zo aan zijn lot is overgelaten :n