Benta schreef:Ik ben een tijd geleden bezig geweest met een brief te schrijven aan de minister, maar nooit echt tijd gehad om hem af te maken.. Om het feit dat er, naar mijn idee, in geen één autorij-examenboekje ook maar 1 regel staat dat er AFSTAND van een trailer gehouden moet worden. En dan heb ik het nog niet eens over die vervelende rotvrachtwagens, die haast in de trailer zitten! Heel vervelend en nu weer een ongeluk met een trailer..Gelukkig met een tot nu toe goed eind! (trauma's??)
Als je af en toe ook ziet hoe mensen met een trailer rijden
Je zal heden ten dage maar vrachtwagen chauffeur zijn met al die trailers en caravans op de wegen, geen excuus om mensen aan te douwen maar ik kan mij de frustratie soms wel goed voorstellen hoor. Zeker nu je 90 mag rijden zou een vrachtwagen niet eens in de buurt van je trailer hoeven te komen.Ik heb op een enkel geval na alleen maar hele positieve ervaringen met chauffeurs, ze maken altijd een gaatje en seinen zodra je voorbij bent. Nee hoor, niets dan lof over chauffeurs dus als je er zoveel problemen mee hebt zou je misschien ook eens naar je eigen rijstijl moeten kijken.
Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen..

Helaas...Maar het hangt ook echt van je rijden af. Netjes aangeven wat je gaat doen, niets abrupt doen, niet te spastisch enzo helpt voor allemaal....ik had een paard dat panishc voor achteropkomende vrachtwagens was. Nu niet meer. Het gros van de chauffeurs houden echt keurig afstand, net als het gros van alle andere verkeer. Soms zitten er rare kwasten tussen, op alle fronten. Maarja, wat doe je daaraan. Blij zijn dat het goed gaat vermoed ik en doorrijden.
Het zijn vaak de mensen die er een toestand van maken de volgende keer dat die weer de trailer op moet. Hoe vaak trailer problemen wel niet ontstaan door mensen
en ik zou willen zeggen tegen degene die hier weer alles over 1 kam scheren en dan voornamelijk, hoe kan het ook anders, de vrachtwagens
. Oja en ik maak ook fouten hoor net als ieder ander
.