Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:55

Benta schreef:
Ik ben een tijd geleden bezig geweest met een brief te schrijven aan de minister, maar nooit echt tijd gehad om hem af te maken.. Om het feit dat er, naar mijn idee, in geen één autorij-examenboekje ook maar 1 regel staat dat er AFSTAND van een trailer gehouden moet worden. En dan heb ik het nog niet eens over die vervelende rotvrachtwagens, die haast in de trailer zitten! Heel vervelend en nu weer een ongeluk met een trailer..Gelukkig met een tot nu toe goed eind! (trauma's??)

Als je af en toe ook ziet hoe mensen met een trailer rijden :oo Je zal heden ten dage maar vrachtwagen chauffeur zijn met al die trailers en caravans op de wegen, geen excuus om mensen aan te douwen maar ik kan mij de frustratie soms wel goed voorstellen hoor. Zeker nu je 90 mag rijden zou een vrachtwagen niet eens in de buurt van je trailer hoeven te komen.
Ik heb op een enkel geval na alleen maar hele positieve ervaringen met chauffeurs, ze maken altijd een gaatje en seinen zodra je voorbij bent. Nee hoor, niets dan lof over chauffeurs dus als je er zoveel problemen mee hebt zou je misschien ook eens naar je eigen rijstijl moeten kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:57

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:00

Jeejtje wat een nachtmerrie! ;( Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:10

Ik schrik elke keer van deze berichten.
Ik vind het ook elke keer weer spannend als ik met de trailer en de paarden op pad ga. En ben altijd weer blij dat ik veilig ben thuis gekomen.

Wat ik me ook afvraag is hoe je een paard uit een trailer krijgt die op zijn kant ligt. Het paard ligt dan toch ook op zijn kant. Kan me wel indenken dat het met een shetje net wat makkelijker gaat als met een paard van dik 1.70.

BarbaLala

Re: Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:46

Ja, en die mensen zullen ook blij zijn dat ze daar met een (op het oog iig) rustig paard staan.
Je zal maar zo'n bloedpaard bij je hebben :=

Wat een geluk, arm dier!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:50

wat een domme mensen zijn er zeg |o
paard durft ook nooit meer op de trailer volgens mij. . . . . . .

de gene die de trailer had aangereden mag dan wel mooi voor een cursus zorgen dat dat paard er weer op durft.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:09

jeetje wat erg zeg! maargoed dat het paard er goed vanaf gekomen is,
ik hoorde het ook al van me vriendin

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:21

Zo, en daar sta je dan met je paard midden op de snelweg. En dan duurt het lang voor er vervangend vervoer is natuurlijk. Wat een gedoe. Wat vreselijk fijn overigens dat er op vervangend vervoer gewacht moest worden, want het paard kon `gewoon` weer mee! Heel erg fijn.
En wat de aso rijders betreft, die heb je in alle takken van het rijden- auto, vrachtwagen, motor, brommer, fiets, paard :) Helaas...Maar het hangt ook echt van je rijden af. Netjes aangeven wat je gaat doen, niets abrupt doen, niet te spastisch enzo helpt voor allemaal....ik had een paard dat panishc voor achteropkomende vrachtwagens was. Nu niet meer. Het gros van de chauffeurs houden echt keurig afstand, net als het gros van alle andere verkeer. Soms zitten er rare kwasten tussen, op alle fronten. Maarja, wat doe je daaraan. Blij zijn dat het goed gaat vermoed ik en doorrijden.

Ik ben in ieder geval blij te zien dat dit paard op vier benen naast de trailer stond. Enne, wat felicity zegt, dat vraag ik me ook wel stiekem af- hoe krijg je een groot paard fatsoenlijk uit zo'n gekantelde trailer zeg!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:35

Elpharo schreef:
Ik ben in ieder geval blij te zien dat dit paard op vier benen naast de trailer stond. Enne, wat felicity zegt, dat vraag ik me ook wel stiekem af- hoe krijg je een groot paard fatsoenlijk uit zo'n gekantelde trailer zeg!

dat vraag ik me ook af, denk dat een paard in paniek zichzelf er egt wel uit krijgt. Denk niet dat je m egt kan helpen zonder jezelf in gevaar te brengen eigenlijk

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:38

mn eigen paard is zowiezo al geen liefhebber om op trailer of vrachtwagen te gaan,
al moet ze elke week wel mee (wandeling in het bos of aan zee)
nu was er eens omleiding en de agenten op et rondpunt lieten ons door, en dan was er een andere agente met haar rug naar ons, we mochten en konden door, en ineens zette die een stap opzij zodat ze recht voor ons wagen kwam te staan!!!mn vriend moest dus ineens hard remmen....
de eerst volgende keer als ze de transportbeschermers trug aan kreeg, en de trailer van dichtbij zag stond ze werkelijk te trillen op dr benen....mn hart brak..en dan moet je zeggen dat bruusk remmen niets is vergeleken met zo een traumatische ervaring als kantelen!!!

Maris__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:40

Jeutje, dat is echt schrikken.. Zo'n idioot kan je inderdaad afschieten! Ze kijken tegenwoordig ook niet meer uit.

Gelukkig is het goed afgelopen, arm beest!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:42

wat ik uit de link lees begon de bus met trailer over de weg te slingeren.
dus de auto die hun heeft geraakt heeft blijkbaar geen schult.
wel vind ik dat de bus die er voor staat veels te licht is voor die 2 paards trailer.
maar gelukkig is het paard er heel huids uit gekomen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:52

Jeetje dat is schrikken!!

Gelukkig is het voor alle partijen goed afgelopen!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:58

jeetje dat is echt schrikken, het zal je maar gebeuren.
en wat ziet dat paard er nog klam uit!!
knap hoor

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:59

xTweetyx schreef:
wat een domme mensen zijn er zeg |o
paard durft ook nooit meer op de trailer volgens mij. . . . . . .

de gene die de trailer had aangereden mag dan wel mooi voor een cursus zorgen dat dat paard er weer op durft.

Ik denk dat het paard allang weer op de trailer heeft gestaan om thuis te komen ;) Het zijn vaak de mensen die er een toestand van maken de volgende keer dat die weer de trailer op moet. Hoe vaak trailer problemen wel niet ontstaan door mensen :n

Maris__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:18

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:40

gelukkig goed afgelopen zeg :)

Waar slaat alleen die link op? Trailerongeluk a9 "knol" o_Ô
Het is gewoon een paard....

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:47

Gelukkig dat het paard heelhuids eruit is gekomen, dat had ook anders kunnen zijn. Dan wil ik het ook nog even hebben over het rijgedrag van de hedendaagse automobilist(te), jawel hier namelijk ook een chauffeuse :D en ik zou willen zeggen tegen degene die hier weer alles over 1 kam scheren en dan voornamelijk, hoe kan het ook anders, de vrachtwagens ;( , stap eens een keer in bij een trucker, ga heerlijk zitten op de bijrijderskant, mondje dicht en vooral goed om je heen KIJKEN. Weet ik zeker dat je blij bent als je 's avonds weer heelhuids uit kan stappen, en waarom ????? Om al die haastige geiten die je afsnijden een stapje voor moet zijn.
Het hele probleem in nederland en belgie is het zogenaamde ellebogen werk ;( . Doodmoe word je daarvan, altijd alles en iedereen in de gaten houden, deden ze dat ook maar eens met ons :o . Oja en ik maak ook fouten hoor net als ieder ander :+ .

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:26

Ben benieuwd welk deel van het verhaal nou daadwerkelijk klopt, was de trailer eerst aan het slingeren, of is ie gaan slingeren doordat er iemand (bijna) tegenaan ramde? Maar jeez, wat hebben die mensen en dat paard een mazzel gehad zeg, dat had echt veel erger af kunnen lopen. Je kunt aan foto 3 trouwens mooi zien hoe dat paard eruit is gekropen, dat hele dak is opengereten, dus daar heeft ie zich vrij makkelijk uit kunnen wurmen denk (en hoop) ik.

Verder vind ik dat knooppunt niet zo onoverzichtelijk en rampzalig als een aantal mensen hier doen voorkomen, je heb daar juist eigenlijk alle ruimte, een 5 baans stuk weg, ik zie daar het probleem niet hoor :n.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 03:06

HappyAppy Helemaal mee eens +:)+
En wat betreft het rotterpolderplein is het maar net van welke kant je erop komt rijden en hoe bekent je ermee bent :D Het is helemaal als je de rontonde echt een half rond moet erg onduidelijk aangegeven met rijrichting zeker als je hem niet al eens gehad heb :D :D

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 03:50

hyppolyte schreef:
Verder vind ik dat knooppunt niet zo onoverzichtelijk en rampzalig als een aantal mensen hier doen voorkomen, je heb daar juist eigenlijk alle ruimte, een 5 baans stuk weg, ik zie daar het probleem niet hoor :n.

Vijf baans??? Het is bovenop Rotterpolderplein gebeurd. Geen afslag meer en geen invoegend verkeer, geen rotonde en al helemaal geen vijf banen. 2 banen en een vluchtstrook op de plek waar het gebeurd is!

Ik stond in deze file. Eerst vloeken en schelden. Tot ik het filenieuws hoorde en er vermeld werd dat het om een gekantelde paardentrailer ging! Ik schrok me een ongeluk en was gelijk met mijn gedachten bij het welzijn van het beestje!!
Voor die mensen zal het een eeuwigheid hebben geduurd voordat ze weer veilig naar huis konden. Dat ik op de plek des onheils arriveerde was er al helemaal niks meer te zien op wat mestvlekken na.
Niet dat ik er getuige van had willen zijn maar vond het vrij vlot dat het zo snel was opgeruimd!!

HappyAppy helemaal mee eens!! Ook een chauffeuse en maak het dagelijks mee. Mensen schelden maar wat graag op de vrachtwagens maar veelal kunnen we er niks aan doen. We hebben nu eenmaal een iets grotere draaicirkel nodig en doen het echt niet express! Denk alleen niet dat de mensen het zullen leren en het alleen maar steeds erger en gehaaster wordt!!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 06:26

Het is heel makkelijk om te roepen dat vrachtwagenschauffeurs de schuldigen zijn, of ander bestuurders die een trailer in de weg rijden ( en natuurlijk heb je er sukkels bij die niet snappen dan je met een levend wezen aan het rijden bent)
Maar in dit geval onbekende oorzaak aan het slingeren? (Laatste link van Cayenne) Nou, dat lijkt me anders heel duidelijk. Zo op het oog is het een tweepaardstrailer, en het busje wat ervoor staat lijkt mij te licht voor een twee paards trailer.
Ik ben heel veel onderweg als paardentaxi, en ik zit af en toe met tenenkrullende momenten in de auto. Té lichte personenauto`s voor een trailer, met het hele grote risico om het zelfde mee te maken als op de foto.
Heel fijn hoor, als iemand je wil rijden ( die heeft toch een trekhaak!) en de ( stokoude ,levensgevaarlijke trailer) mogen we ook zo pakken. En tja, de chauffeur heeft niet zoveel ervaring met het rijden van paarden, maar het is wel lekker goedkoop..
Ik wil niet zeggen dat het in dit geval ook zo is, maar nogmaals, zoals ik het kan inschatten, wederom een té lichte auto voor een té zware trailer!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:08

Cayenne schreef:
http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/9 ... erplein_a9
Hier staat nog een hele rits foto's onder het bericht.
Die trailer op foto 3! :oo

Ik vind de trailer er nog best goed uitzien. Dat dak hebben ze neem ik aan losgeknipt om het paard eruit te krijgen.
Je zou in zo'n geval maar onderweg zijn naar concours en je paard met zadel, hoofdstel en schroeven op de trailer hebben staan...
(Nee niet mijn manier van met je paard reizen maar er zijn er veel die dat gewoon wel doen. "kan niks gebeuren mijn paard staat altijd heel rustig")

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:25

Of dit echt een te lichte auto is weet ik niet, maar ik denk dat een groot probleem met de "te lichte auto" is dat een auto die zwaar genoeg is simpelweg niet te betalen is qua wegenbelasting. Ik heb zelf ook een combi waarvan ik weet dat als ik echt in de problemen kom ik mijn trailer er niet uit kan trekken, zoals dat bij de Patrol van een vriendinnetje wel kan. Overheid maakt zich helaas drukker over slurptax, rekeningrijden, etc dan over daadwerkelijke veiligheid. Ik gok zo dat de boten en caravanbezitters hierover mee kunnen praten.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:53

Het staat anders wettelijk vast hoeveel een bepaalde auto mag trekken, en idd, de wegenbelasting is niet leuk. Maar om dan maar het risico te nemen om in het ergste geval te verongelukken en in het minste geval een flinke bekeuring te verwachten? Er wordt regelmatig geroepen dat paardentaxi`s zo duur zijn. Maar de goede bedrijven ( en dan bedoel ik niet de "hobby"beuners die evengoed met een oude rottrailer rijden, géén juiste papieren hebben en dan nog de hoofdprijs rekenen) hebben nu eenmaal hoge kosten. Daar tegenover staat dat het paard wel zo veilig mogelijk van A naar B gebracht kan worden.