Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hilden1971 schreef:Het was algemeen bekend hoor dat hij niet meer wilde dekken, alleen bleef men hopen tegen beter weten in dat het wel goed zou komen. Wanneer men er iets over zei bij de betreffende eigenaar werd je van het erf gedonderd en kwam je er ook nooit meer op. Het is een gore boef, niets meer dan een oplichter, en ik hoop dat ze hem kaal plukken. Weet wat het kost om een paard te fokken, en dan hoop je op een goed paard met een goed papier. Ik heb gelukkig geen friezen meer op stal maar denk je eens in voor al die mensen die een Rypke op stal hebben staan, ik hoop op het beste voor hen, en zo niet op knopen die messenstekker.
Lante schreef:Het is natuurlijk pure oplichting, hoe je het ook wend of keert en ook ik vind dat hij een passende straf moet krijgen en niet alleen de schade vergoeden, maar ook echt nog iets meer dan dat. Ik hoop dat het KFPS nu net als vele andere stamboeken bij steekproefsgewijs nakomelingen van elke goedgekeurde hengsten op DNA gaat testen, zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt mij... Jammer dat dit soort dingen gebeuren en erg l*llig voor de mensen die gedupeerd zijn, maar er zijn altijd nog ergere dingen denk ik dan maar...
christel1857 schreef:Ik zeg ook niet dat je medelijden moet hebben met de man in kwestie. Ik zeg alleen dat ik vind dat het FPS ook schuld heeft. En dat het de verantwoordelijkheid van het FPS is dat er niet ineens paarden 100% afgekeurd worden op hun afstamming. Het FPS MOET ervoor zorgen dat een neprypke stermerrie haar ster niet verliest. Ze heeft die ster eenmaal gekregen van het FPS, die mag niet zomaar kwijtgeraakt worden door een fout van een derde. Zo bedoel ik het meer, snappie?
Lante schreef:Het is natuurlijk pure oplichting, hoe je het ook wend of keert en ook ik vind dat hij een passende straf moet krijgen en niet alleen de schade vergoeden, maar ook echt nog iets meer dan dat...
Lante schreef:hilden1971 schreef:Het was algemeen bekend hoor dat hij niet meer wilde dekken, alleen bleef men hopen tegen beter weten in dat het wel goed zou komen. Wanneer men er iets over zei bij de betreffende eigenaar werd je van het erf gedonderd en kwam je er ook nooit meer op. Het is een gore boef, niets meer dan een oplichter, en ik hoop dat ze hem kaal plukken. Weet wat het kost om een paard te fokken, en dan hoop je op een goed paard met een goed papier. Ik heb gelukkig geen friezen meer op stal maar denk je eens in voor al die mensen die een Rypke op stal hebben staan, ik hoop op het beste voor hen, en zo niet op knopen die messenstekker.
Wat is dit nu weer voor belachelijke reactie, tsongejonge; mogelijke gedupeerden als horseyfries houden nog hun fatsoen hier, maar jij? Doe toch even normaal, als je zo wilt leven moet je naar het midden oosten verhuizen.
saskiaojan schreef:gosh heb geen verstand van friezen en ken de man niet, maar kan hem zoals ik hier boven lees wel gedeeltelijk begrijpen....
Ik praat het niet goed, maar snap het gevoel wel
@rixke.....Het gaat toch om hoe paarden eruit zien en lopen en niet om wat er op een papiertje staat....of krijg je alleen een goede merrie uit een goed gekeurde hengst van een eigenaar met naam, want dat zou betekenen dat jan boerenpiet met zijn super gave merrie zonder of met goed papier nooit een plekje int stamboek zou kunnen krijgen....
josien_m_ schreef:Waar gaat het nou helemaal om? Een paard is een paard en een persoonlijkheid, ongeacht zijn afstamming. Je kunt een band opbouwen, plezierig samenwerken en wat meer al niet!
Of om geld??
Wat een agressie spreekt er uit sommige berichten, daar schrik ik gewoon van!
Mies7 schreef:Een vriendin van mij had vorig jaar een veulen gevangen die van Rypke had moeten zijn, maar na dna-onderzoek een nepperd bleek te zijn. Voordat bekend was dat Annema andere hengsten heeft gebruikt, had ze vorig jaar een andere merrie via Annema drachtig van Tietse gekregen. Dit veulen is 2 weken geleden geboren en is hoogstwaarschijnlijk ook een nepperd, dus ze wacht inmiddels weer een dna-onderzoek af. Als daadwerkelijk blijkt dat dit veulen niet van Tietse afstamt, is de kans dus groot dat Tietse-nakomelingen ook aan een dna-onderzoek onderworpen worden...
Mies7 schreef:Een vriendin van mij had vorig jaar een veulen gevangen die van Rypke had moeten zijn, maar na dna-onderzoek een nepperd bleek te zijn. Voordat bekend was dat Annema andere hengsten heeft gebruikt, had ze vorig jaar een andere merrie via Annema drachtig van Tietse gekregen. Dit veulen is 2 weken geleden geboren en is hoogstwaarschijnlijk ook een nepperd, dus ze wacht inmiddels weer een dna-onderzoek af. Als daadwerkelijk blijkt dat dit veulen niet van Tietse afstamt, is de kans dus groot dat Tietse-nakomelingen ook aan een dna-onderzoek onderworpen worden...
josien_m_ schreef:Waar gaat het nou helemaal om? Een paard is een paard en een persoonlijkheid, ongeacht zijn afstamming. Je kunt een band opbouwen, plezierig samenwerken en wat meer al niet!
Of om geld??
Wat een agressie spreekt er uit sommige berichten, daar schrik ik gewoon van!
FunkyMistiC schreef:christel1857 schreef:Ik zeg ook niet dat je medelijden moet hebben met de man in kwestie. Ik zeg alleen dat ik vind dat het FPS ook schuld heeft. En dat het de verantwoordelijkheid van het FPS is dat er niet ineens paarden 100% afgekeurd worden op hun afstamming. Het FPS MOET ervoor zorgen dat een neprypke stermerrie haar ster niet verliest. Ze heeft die ster eenmaal gekregen van het FPS, die mag niet zomaar kwijtgeraakt worden door een fout van een derde. Zo bedoel ik het meer, snappie?
Ze raken die ster ook niet kwijt hoor, weet niet waar je dat vandaan hebt! Ze worden alleen niet meer Stb Ster, maar Bijb. Ster.