Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:33

nou doe het maar na :+ , echt heel knap van die vrouw. Gewoon fantastisch!!! :D *\o/*

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:35

Ik ben van mening dat je een paard dit gewoon aan kan leren, mits je er vertouwen in hebt en geduld hebt. Alleen het geduld ontbreekt vaak bij vele ruiters, waardoor er al snel naar makkelijker alternatieven wordt gegrepen, omdat dat in hun ogen een sneller resultaat geeft. Daardoor zullen velen deze manier van rijden ook niet/nooit kunnen.
Laatst bijgewerkt door marsmars op 12-05-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:35

Echt knap, paard is ook opvallend kalm/geconcentreerd. Denk dat ik er via zijn kont wel af zou vliegen :D

adnariM

Re: Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:37

In een woord: WOW! Ik moet ook even een traantje wegpikken.
Prachtig!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:37

wat ontzettend mooi om te zien.

en die spins ook zo zonder zadel,vind het maar knap
ik blijf zelf amper zitten met zadel tijdens een goeie spin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:38

Dit is paardrijden zoals paardrijden bedoeld is.
Teamwork, harmonie, respect.

PRACHTIG!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:43

marsmars schreef:
Ik ben van mening dat je een paard dit gewoon aan kan leren, mits je er vertouwen in hebt en geduld hebt. Alleen het geduld ontbreekt vaak bij vele ruiters, waardoor er al snel naar makkelijker alternatieven wordt gegrepen, omdat dat in hun ogen een sneller resultaat geeft. Daardoor zullen velen deze manier van rijden ook niet/nooit kunnen.

Ja je kan het een paard aanleren maar makkelijk is het niet hoor! Ik reed mijn paard ook zonder zadel en zonder hoofdstel voordat ze last van dr HKO kreeg. Maar ik was nog niet zo ver om alle oefeningen te kunnen doen zoals ze met zadel wel kon. Maar voor ons was het gewoon ontspanning rijden omdat we het beide het leukst vonden! :)

Maar ik vind dit wel echt de mooiste manier van rijden!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:44

Roosje1987 schreef:
petroushka schreef:
Die clip ziet er echt fantastisch uit, moest echt wel even een traantje weg pinken voor de schoonheid van het geheel tussen mens en paard! Petje af.

Oeh ben ik gelukkig niet de enige die ervan moet janken :P

Nee hoor, hier nog zo'n huilebalk!! :D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:46

Heb al meerdere filmpjes van haar gezien, echt prachtig.
Heel bijzonder wat ze kan

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:47

marsmars schreef:
Ach zet iets een emotioneel filmpje op bokt en iedereen doet net of die aan het janken is achter de computer.

Iedereen kan nog wat leren, en dan sluit ik mezelf zeker niet uit. Maar iedereen rijdt anders en iedereen probeert het op zijn of haar manier het beste te doen. En bokt ziet over het algemeen mensen die zo kunnen rijden als haar heilig. Ik vind dit ook gewoon een vorm van rijden, iets wat je je paard ook aan leert, net als western, engels, grondwerk of wat dan ook. Ik vind het dus niet uitzonderlijk knap wat ze doet. Maja, das mijn mening.

idd iedereen kan nog leren
niemand is heilig
en idd dit is gewoon een form van rijden, maar wel een verdomde moeilijke vorm van rijden !!!
als ik naar mijn dikke kijk en ik daar nu al zeker een half jaar nood gedwongen zadel loos op rij kom ik nog niet in de buurt van dit rijden terwijl ik toch echt wel goed train
de een heeft hier meer feeling voor dan de andere die er veel meer werk in moet steken en er dan nog niet komt

en als ik mijn mening mag uiten vind ik dat jij redelijk onderschat hoe moeilijk het is om te blijven zitten tijdens een stop en of het begin tot het eind van een spin

ik vind het wel knap namelijk menig ruiter had namelijk niet meer rechtop gezeten of op de zelfde plaats tijdens een van deze oefeningen zonder zich om het paard te klemmen of het paard in de weg te gaan zitten
Laatst bijgewerkt door rommulus op 12-05-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

meike246

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:48

wouw wat zou het gaaf zijn als je dat zou kunnen!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:50

marsmars schreef:
Ach zet iets een emotioneel filmpje op bokt en iedereen doet net of die aan het janken is achter de computer.

Iedereen kan nog wat leren, en dan sluit ik mezelf zeker niet uit. Maar iedereen rijdt anders en iedereen probeert het op zijn of haar manier het beste te doen. En bokt ziet over het algemeen mensen die zo kunnen rijden als haar heilig. Ik vind dit ook gewoon een vorm van rijden, iets wat je je paard ook aan leert, net als western, engels, grondwerk of wat dan ook. Ik vind het dus niet uitzonderlijk knap wat ze doet. Maja, das mijn mening.

Zucht.. er zijn zát mensen die dit wel enorm prachtig vinden en ook echt moeten huilen! Dat jij het gewoon als standaard ziet, betekend niet dat iedereen dat zo doet. Ik vind dit heel mooi, heel knap en érg respectvol ogen. Krijg een beetje het idee dat je nu een discussie probeert te starten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:51

marsmars schreef:

Dit is geen aparte manier van rijden hoor, dit is bij haar de basis, en van daaruit is ze verder gaan werken richting western, beter gezegd, reining.
En ik ken er niet zoveel die de perfecte basis van grondwerk en rijden zonder zadel er zo in hebben zitten als zij, en vervolgens door kunnen stromen naar competitief rijden op hoog niveau in de western of dressuur. Ik zie Anky en menige dressuur/springruiter op hoog niveau die Nederland telt, dit niet nadoen.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:57

Waarschijnlijk kan een Anky, Edward, etc dit idd niet, maar waarschijnlijk hebben ze daar ook geen behoefte aan. Zij hebben een andere basis. Net als ik overigens :o.

Iedereen gelooft zijn eigen ding. En als iedereen mijn allereerste zin nog eens leest dat ik dit ook wel knap en mooi vindt, dan is er volgens mij ook geen probleem. Ik zeg alleen wat ik er van vind. Ik probeer hier helemaal geen discussie uit te lokken, alhoewel het er wel op lijkt en ik daar overigens geen probleem mee heb. Ik heb een mening en die wil ik best verdedigen. En als mensen hierom willen janken, snotteren, etc. prima, maar ik geloof niet dat iedereen dat daadwerkelijk doet. Volgens mij typt de helft van bokt dat alleen maar om te zeggen hoe mooi ze het wel niet vinden.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:59

Geweldig :D
dat is nou een band hebben met je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:00

marsmars schreef:
Waarschijnlijk kan een Anky, Edward, etc dit idd niet, maar waarschijnlijk hebben ze daar ook geen behoefte aan. Zij hebben een andere basis. Net als ik overigens :o.

Dit gaat niet om basis.
Dit gaat om de perfectie van hulpen en onderlinge communicatie en respect.
Welke manier van rijden of welke achtergrond je daarbij volgt (klassiek, engels, western, eigen, etc.), maakt natuurlijk niet uit.

Het gaat er om dat de hulpen zó fijn zijn dat er geen enkel ander hulpmiddel nodig is dan ruiter + paard.
Dat is pure perfectie. In welke discipline je ook zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:00

marsmars schreef:
En als mensen hierom willen janken, snotteren, etc. prima, maar ik geloof niet dat iedereen dat daadwerkelijk doet. Volgens mij typt de helft van bokt dat alleen maar om te zeggen hoe mooi ze het wel niet vinden.

De een is wat dichter bij het water gebouwd dan een ander, en huilt wat eerder bij een mooie film dan een ander.
Wie ben jij om te beoordelen of het feit dat iemand schrijft, zegt of tikt dat hij volschiet ook echt waar is of een gezegde omdat ze verder niet weten hoe ze hun gevoelens moeten verwoorden?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:01

echt super mooi om te zien! :D

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:03

Daar heb je dan misschien gelijk in dat het niet aan mij is om daarover te oordelen, kan het me alleen niet voorstellen :n. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hier iemand bij zit die niet heeft zitten janken, maar dat wel heeft getypt.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:06

[quote="marsmars"]Waarschijnlijk kan een Anky, Edward, etc dit idd niet, maar waarschijnlijk hebben ze daar ook geen behoefte aan. Zij hebben een andere basis. Net als ik overigens :o.

Nou ja dan is het helemaal duidelijk toch??
Geen westernruiter, kan dus helemaal niet beoordelen wat de moeilijkheidsgraad is.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:14

marsmars schreef:
Daar heb je dan misschien gelijk in dat het niet aan mij is om daarover te oordelen, kan het me alleen niet voorstellen :n. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hier iemand bij zit die niet heeft zitten janken, maar dat wel heeft getypt.

En dat durf ik nou niet...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:15

Erg mooi, mis wel het drafwerk

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:15

Ik kan hier ook geen traan om laten. Vind het heel bijzonder, maar vanuit mijn oogpunt vind ik het paard nogal robot-achtig ogen, zoals erg veel westernpaarden overigens. Maar denk dat dat er maar net mee te maken hebt vanaf welke hoek je als ruiter zelf komt ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:18

marsmars schreef:

begin dan maar met een vuurtje aan te maken

ik heb puur gereageerd omdat ik gewoon weet hoe lastig het is en ik zie dat ze haar paard niet in de weg zit
dat vind ik gewoon ontzettend knap en een reactie waard
ik heb meer van stacy gezien en ik blijf het knap vinden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:21

MiniMouse schreef:
Erg mooi, mis wel het drafwerk

Bij een reiningproef wordt geen draf getoond, de hele proef wordt in galop gereden.