Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:20

Opnieuw deze modopmerking, ik heb weer een aantal reacties verwijderd.

Karl66 schreef:
Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om in dit topic over allerlei namen te gaan speculeren. Op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.

Er zijn als gevolg van die speculaties een aantal berichten verwijderd.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:04

Hmm ik ga ook kijken, ben benieuwd eigenlijk

KiWiKo schreef:
hoe kan je het de handelaar kwalijk nemen? voor diegene is een paard als een auto...... het is handel PUNT :)

Mensen bewust iets aansmeren waar die personen veel verdriet aan krijgen zou ik die persoon inderdaad heel erg kwalijk kunnen nemen
Ik snap niet dat jij dat zo kunt verdedigen maargoed

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:25

Pikeur schreef:

KiWiKo schreef:
hoe kan je het de handelaar kwalijk nemen? voor diegene is een paard als een auto...... het is handel PUNT :)

Mensen bewust iets aansmeren waar die personen veel verdriet aan krijgen zou ik die persoon inderdaad heel erg kwalijk kunnen nemen

Tuurlijk is het heel sneu voor mensen die een paard daar kopen, maar Kiwi heeft een punt.
Als jij denk een super " dressuurpaard " te kunnen kopen voor 1250 euro en na nader onderzoek blijkt het een afgekeurde draver te zijn, tja dan had je of iemand mee moeten nemen met meer kennis of je iets beter moet inlezen op internet.
Dus het is inderdaad zo dat deze handelaar nog steeds bestaat door de onkunde van de kopers (of hun naieve vertrouwen,want laten we eerlijk zijn,als je een auto koopt stel je wel kritische vragen).

Zonnetje81

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:27

Met een auto zouden ze mij ook kunnen opladen, ik heb toch geen verstand van een auto en kan aan de buitenkant niet zien dat er iets mis is. Daarom zou ik het ding dan laten keuren :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:29

Pikeur schreef:

KiWiKo schreef:

je stinkt er toch zelf in????

de handel blijft in stand omdat er kopers zijn, anders dan dat is het niet :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:31

Ook bij autohandelaren zitten er veel rotte appels tussen en kan ik me er ook kwaad om maken dat mensen met een kleine beurs, enorm opgelicht worden.

Want daar gáán dergelijke paardenhandelaars ook voor. Kan me nl heel goed voorstellen dat iemand met een kleine beurs hun kind met talent een eigen paard gunnen. En dan is met een beetje internetten snel de weg gevonden naar dergelijke oplichters.
Nu meer als anders kunnen dergelijke handelaar/oplichters met een fantastische website dergelijke mensen ontzettend misleiden. En dan worden dergelijke oplichters op paardenforums ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door niet met naam en toenaam genoemd te mogen worden (terwijl zondag op TV dat gewoon wèl gebeurd)

Na ja, we zien zondag wel :D

Dergelijke praktijken mogen wat mij betreft loeihard aangepakt worden .....loei en loeihard :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:37

:D ik ga er ook voor zitten :j

maar als het diegene is die ik denk ,heb ik geen slecht paard gekocht bij haar
paard was zonder gebreken maar had wel een dominantie probleem,maar ik ben zelf bij de keuring geweest

zat wel een verhaal aan het paard vast kwam ik later achter en dat is een rechtszaak geweest die zij verloren heeft :7

maar ik heb er een goed paard aan gehad.

qwa persoon vond ik haar niks niet sympathiek :n
en tja mensen laten zich vaak inpakken en belazeren.

ben erg benieuwd wat er te zien is zondag :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:37

Mensen vertrouwen idd op een mooie website en de zogenaamde garantie van een half jaar. Dat wekt vertrouwen.
En niet iedereen die een paard koopt (voor zijn kind) heeft verstand van paarden, dus vertrouw je op de (klinische) keuring van de DA (van de handelaar) en de garantie dat je het paard mag terugbrengen binnen een half jaar (wat weer niet wordt waargemaakt in een hoop gevallen).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:38

Dat is de ellende vaak. Dergelijke mensen vergaren een "fanclub" om hen heen die onmiddelijk in opstand komen mocht er een haar verkeerd gelegd worden. Zij geloven ook oprecht in hun goeroe en dat wordt door deze nauwkeurig in stand gehouden.
Als je, als niwit zijnde, een pony wilt kopen, en je vind op een forum niets dan lovende woorden. Krijgt van wildvreemde mensen niets dan praise, dan zakt de achterdocht weg. Tel daar de handelaar bij op die een heel sterk staaltje vertellen in huis heeft, en dan heb je de ideale mix om goedgelovigen een paar centjes lichter te maken.
Dat gaat imo verder dan een afgekeurde pony voor de hoofdprijs verkopen. Dat is moedwillig een web spinnen om vliegen te vangen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:51

slimmerik schreef:
Ook bij autohandelaren zitten er veel rotte appels tussen en kan ik me er ook kwaad om maken dat mensen met een kleine beurs, enorm opgelicht worden.

Want daar gáán dergelijke paardenhandelaars ook voor. Kan me nl heel goed voorstellen dat iemand met een kleine beurs hun kind met talent een eigen paard gunnen. En dan is met een beetje internetten snel de weg gevonden naar dergelijke oplichters.
Nu meer als anders kunnen dergelijke handelaar/oplichters met een fantastische website dergelijke mensen ontzettend misleiden. En dan worden dergelijke oplichters op paardenforums ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door niet met naam en toenaam genoemd te mogen worden (terwijl zondag op TV dat gewoon wèl gebeurd)

Na ja, we zien zondag wel :D

Dergelijke praktijken mogen wat mij betreft loeihard aangepakt worden .....loei en loeihard :(

even teruggaan naar het begin van zo een verhaal..............

er is een verkoper geweesr die dat dier ooit op de markt heeft gezet :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:54

.. zoals een verzekering die het paard weer de handel in douwt ipv in een frikandel
.. zoals een particulier die m verkoopt aan een slager die m de handel in duwt ipv een frikandel
.. en soms ook een particulier die m verkoopt als grasmaaier ipv hem persoonlijk in de frikandel of stoofschotel te duwen

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:56

als heel bokt gaat kijken heeft Alberto die avond een kijkcijferhit :+

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:01

nickyu schreef:
.. zoals een verzekering die het paard weer de handel in douwt ipv in een frikandel
.. zoals een particulier die m verkoopt aan een slager die m de handel in duwt ipv een frikandel
.. en soms ook een particulier die m verkoopt als grasmaaier ipv hem persoonlijk in de frikandel of stoofschotel te duwen

of gewoon een broodfokker (dus ook een handelaar..) die wat mij betreft ook wel gestopt mogen worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:05

nickyu schreef:

Juist, en dan komt de schijnheilige lieve handelaarster die hem verkoopt voor de hoofdprijs in iemands kleine portemonnee....

Maakt dus die handelaarster niet heilig. En ik koop er niets voor om met vingertje rond te wijzen naar aanleiding waarom paard bij handelaarster staat. Die komt tòch wel aan haar wrakken.... desnoods uit oostbloklanden.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:06

Jeetje, wat een verhaal zeg :( Erg dat mensen zo over de rug van zieke paarden handelen.

Wat ik mij wel afvraag, er gaan zat gezonde paarden naar de slacht. Ik zou het geen probleem vinden als ze daarin zouden handelen. Overigens moet de gegeven informatie wel eerlijk blijven :) Ik begrijp uit dit stuk dat het ging om zieke/ fysiek niet 100% paarden welke als sportpaard zouden worden verkocht?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:07

KiWiKo schreef:
je stinkt er toch zelf in????

de handel blijft in stand omdat er kopers zijn, anders dan dat is het niet :)

Ik zeg nergens dat het niet dom is van de kopers, maar zoals jij meldde dat je het de verkoper niet kwalijk kunt nemen.. tja..
Bewust ongezonde paarden verkopen is imo niet goed en wél kwalijk te nemen, een paard op goed vertrouwen kopen is gewoon erg onverstandig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:10

er bestaan alleen maar slechte verkopers omdat nittwits daar een paard willen kopen :D

zolang de vraag er is, zal het aanbod er zijn!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:11

Paardenhandelaar wil in kort geding uitzending voorkomen

In een nieuwe uitzending van Undercover in Nederland ontmaskert Alberto Stegeman aanstaande zondag een malafide paardenhandelaar. Door een langdurige en uitgebreide undercoveroperatie registreren de verborgen camera’s haarfijn hoe de vrouw slachtpaarden en zieke paarden als gezonde rijpaarden verkoopt. In de uitzending is ook te zien hoe respectloos de vrouw omgaat met haar paarden en hoe Stegeman haar hiermee confronteert. Undercover in Nederland is vanaf zondag 16 mei iedere week om 21.30 uur te zien bij SBS 6.

De paardenhandelaar probeert nu de uitzending met een kort geding te voorkomen. Stegeman: “Deze vrouw presenteert zich tegenover kopers als betrouwbare handelaar die het goed met haar paarden voor heeft. Ondertussen liegt ze over de gezondheid van de paarden en maakt ze veel slachtoffers bij zowel mensen als dieren.”

Stegeman: “De vrouw probeert nu op allerlei manieren de uitzending tegen te houden. Ze beweert dat ik haar heb mishandeld en heeft daar aangifte van gedaan. Tevens beweert ze dat ik haar tijdens de confrontatie heb geslagen en gestompt. Gelukkig heb ik beelden die het tegendeel bewijzen.”

Stegeman sprak voor de uitzending tal van gedupeerden. “Het zijn heel schrijnende verhalen. Bijvoorbeeld die van een moeder die de droom wilde verwezenlijken voor haar tienjarige dochter door een gezond springpaard voor haar te kopen. Het paard blijkt vervolgens helemaal geen goed springpaard te zijn. Ook sprak ik een slachtoffer dat een 12-jarig dressuurpaard bij haar dacht te kopen; het paard bleek maar liefst twintig jaar oud. Weer een ander slachtoffer kocht meerdere paarden bij haar en met alle paarden was wel iets aan de hand. Deze vrouw heeft de afgelopen jaren kopers op allerlei manieren voor de gek gehouden. Ze heeft bij heel veel mensen voor ellende gezorgd, maar nu hebben wij bewijs verzameld over de stuitende manier waarop deze vrouw in paarden handelt.”

Stegeman heeft de beelden die zijn gemaakt ook laten zien aan voorzitter Frank Dales van de Dierenbescherming. Dales was ‘woest op de handelaar’. Dales: “Het is pure misleiding, dat ten koste gaat van de paarden. Het gaat deze vrouw puur om geld en de paarden zijn geen levende wezens voor haar.” Ook woordvoerder Carmen Portocarero van Vereniging Eigen Paard was geschokt en noemt de handelswijze van de paardenhandelaar ‘heel tragisch’.

Het kort geding vindt woensdagmiddag om 15.30 uur plaats in Amsterdam.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:11

En moeten de aanbieders aangepakt blijven worden !!

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:13

Ik snap wel dat de mensen dit alleen maar kunnen blijven doen omdat er kopers zijn....maar zeg...eerlijkheid??!! Ik kan me hier echt zo kwaad om maken...ik kan niet zeggen dat ik kijk heb op kwaliteit paarden, ik ben recreatie ruiter, en zie gewoon niet alles...en ja mee eens:je koopt geen paard voor appel en ei..en neem iemand mee die hierover wel verstand heeft...laat keuren...etc...Maar dit soort mensen die je gewoon willens en wetens staan voor te liegen, no way dat daar excuses voor te vinden zijn. Als ik voor elke aankoop die ik doe iemand mee moet nemen...sjeeee, als ik een computer koop zet ik mijn wensen uiteen, en laat me voorlichten..zelfde met auto's...ik probeer logisch na te denken, maar als iemand kwaad wil zal ik dat misschien niet door hebben...ik vertrouw dan de verkoper...en hou dan onbedoeld! deze handel in stand...
Dus laat maar lekker uitzenden, dan is de waarschuwing er in elk geval voor mensen zoals ik....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:15

de aanbieders moeten inderdaad aangepakt worden............ en daarbij bedoel ik niet de handelaren, maar de eigenaren van die paarden.........

neem je verantwoordelijkheid als eigenaar, en laat je paard inslapen!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:16

Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor, KiWiKo. Als handelaar heb je ook plichten waar je aan moet voldoen. Het is wel erg makkelijk om alles op kopers af te schuiven. Mensen moedwillig oplichten is gewoon not done, en zeker niet voor deze prijzen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:17

natuurlijk is het vraag en aanbod.....
en je hoeft geen topper te verwachten voor zo'n prijs, maar wel een gezond paard. Ik vind het niet eens zo erg voor de kopers (die hebben eigen verantwoordelijkheid zoals keuren enz.) maar wel voor de paarden die een k*tleven hebben....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:19

KiWiKo schreef:
de aanbieders moeten inderdaad aangepakt worden............ en daarbij bedoel ik niet de handelaren, maar de eigenaren van die paarden.........

neem je verantwoordelijkheid als eigenaar, en laat je paard inslapen!!

En ik bedoel dus de handelaren voornamelijk.
Kan me soms verplaatsen in de oorspronkelijke eigenaren van paarden. Er lopen nu eenmaal mutsen rond die het niet over hun hart verkrijgen om met hun paard het slachthuis in te lopen en erbij te blijven. Want dat is bijna de enige mogelijkheid om dergelijke oplichters te dwarsbomen....

En dan nog weten ze hun adressen wel in het buitenland.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:20

het lijkt wel of je het goedkeurd kiwiko je hapt zo enorm?