Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:34

just_yv schreef:
, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden.

dit is niet geheel waar. Sex met dieren wordt hier in NL tegenwoordig weldegelijk flink gestraft!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:35

Isabonny schreef:
Waar rook is, is vuur, zeggen ze hier wel eens.

Ook rechters maken fouten.
Ook rechters gunnen soms iemand het voordeel van de twijfel.

waar rook is is vuur... de vraag is dan alleen is het vuur aangestoken, en wordt het brandend gehouden? of was was het inderdaad een vuurtje en is de rook ontstaan nadat er geblust is?
MK claimd al jaren bezig te zijn om er een ende aan te maken.... maar schijnbaar never nooit geen gehoor gekregen... dan kwam deze winter haar wel errug gelegen... nat, vorst en dan weer dooi....

Rechters moeten mensen het voordeel van de twijfel gunnen, dat zegt de wet.... je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt, niet bewezen is onschuldig...
kan men niet bewijzen dat je ieder dier slecht verzorgd, ja dan krijg je die dus terug...
zou wel leuk worden...
"tja we weten niet zeker of Jantje het gedaan heeft.... de bewijzen zijn niet steekhoudend.... ach laten we hem maar veroordelen, we hebben er vorig al 2 laten lopen.... "

wil je de wetten veranderen? ga dan lobbyen, ga de politiek in, maar ga geen paarden stelen, zodat je bevestigd het niet eens te zijn met de rechter die anders geoordeeld heeft.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:47

sonador21 schreef:
just_yv schreef:
, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden.

dit is niet geheel waar. Sex met dieren wordt hier in NL tegenwoordig weldegelijk flink gestraft!

Dat "flink" valt wel mee hoor.
;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:59

Identiteit gestolen ( bagger hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:50

just_yv schreef:

dit is niet geheel waar. Sex met dieren wordt hier in NL tegenwoordig weldegelijk flink gestraft![/quote]

Dat "flink" valt wel mee hoor.
;)[/quote]

ja ok, zwaarder mag altijd :D maargoed ze hebben tenminste daarvoor al een wet dat je ervoor gestraft wordt dus het is een begin ;)

Grapjasjes12

Re: Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:32

Ze staan bij mij op het balkon ;) Ga ze even groentensoep voeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:57

just_yv schreef:
Pfff wat een stelletje moraalridders hier... stelen is niet goed blablabla

Soms moet je echt wel eigen rechter spelen in dit land, dat blijkt maar weer.. want ze heeft ze wel degelijk verwaarloosd. En al is de rechter het daar mee eens en mogen 2 paarden niet terug, gunt hij de andere 3 paarden geen beter leven en moeten wel terug! Hoe krom is dat!!

En terecht dat die mensen aandacht zoeken. Aandacht voor zo'n onderwerp is belangrijk, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden. Doet het rechtssysteem het niet, tja dan gaan mensen het recht in eigen handen nemen!

hmzzz net even in je profiel gespiekt maar ik vind dat peerd er maar magertjes uitzien, en alleen maar in die zandpaddock zal ook niet alles zijn....

als je me nou eventjes verteld waar die staat, dan verplaats ik hem even........ want dat kan echt niet hoor!!! }:0

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:01

Ondanks dat ik ook vind dat die paarden beter verdienen...behoort dit gewoon tot een strafbaar feit...diefstal!

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:28

KiWiKo schreef:
just_yv schreef:

Soms moet je echt wel eigen rechter spelen in dit land, dat blijkt maar weer.. want ze heeft ze wel degelijk verwaarloosd. En al is de rechter het daar mee eens en mogen 2 paarden niet terug, gunt hij de andere 3 paarden geen beter leven en moeten wel terug! Hoe krom is dat!!

En terecht dat die mensen aandacht zoeken. Aandacht voor zo'n onderwerp is belangrijk, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden. Doet het rechtssysteem het niet, tja dan gaan mensen het recht in eigen handen nemen!

hmzzz net even in je profiel gespiekt maar ik vind dat peerd er maar magertjes uitzien, en alleen maar in die zandpaddock zal ook niet alles zijn....

als je me nou eventjes verteld waar die staat, dan verplaats ik hem even........ want dat kan echt niet hoor!!! }:0

Ik zou hier eigenlijk niet eens op in moeten gaan maar jij snapt het hele verhaal geloof ik ook niet helemaal.

Ik zal het speciaal voor jou nog even uit leggen:

Het gaat er hier om dat de rechter wel degelijk vind dat ze de dieren verwaarloosd. 2 van de dieren worden wel weg gehaald, de rest niet.
Waar hebben die 3 paarden het aan verdient om in de modder te mogen blijven staan. Als de rechter het adn niet doet, kun je er natuurlijk op wachten dat iemand anders die taak op zich neemt.

Als de rechter zou hebben bepaald dat de dieren niet verwaarloosd werden was het een heel ander verhaal.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:31

KiWiKo schreef:
just_yv schreef:

vind dit trouwens wel een geweldige reactie van iemand van 40!! +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:55

De rechter heeft niet gezegd dat de dieren verwaarloosd zijn of verplaatst moeten worden dus diefstal. Simpel zat.

Het zouden je ouders of je buren maar zijn die zo crimineel zijn. Jeugdzorg mag daar wel eens gaan kijken in die buurt.

En dan heb ik het nog niet eens over de lafheid èn achterbaksheid van deze mensen. Àls je achter je beslissing staat, ga er dan ook voor en speel open kaart.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:28

just_yv schreef:
KiWiKo schreef:

Ik zou hier eigenlijk niet eens op in moeten gaan maar jij snapt het hele verhaal geloof ik ook niet helemaal.

Het gaat er hier om dat de rechter wel degelijk vind dat ze de dieren verwaarloosd. 2 van de dieren worden wel weg gehaald, de rest niet.
Waar hebben die 3 paarden het aan verdient om in de modder te mogen blijven staan. Als de rechter het adn niet doet, kun je er natuurlijk op wachten dat iemand anders die taak op zich neemt.

Als de rechter zou hebben bepaald dat de dieren niet verwaarloosd werden was het een heel ander verhaal.

De rechter heeft bepaald dat die andere 3 mogen blijven :D en DUS niet ernstig genoeg verwaarloosd werden om in beslag genomen te worden :)

IK persoonlijk snap heel goed hoe ons rechtsysteem werkt :) andere mensen duidelijk niet :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:29

just_yv schreef:
KiWiKo schreef:

vind dit trouwens wel een geweldige reactie van iemand van 40!! +:)+

Ja lachen he :D :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:24

heb je mazzel dat je niet ouder of jonger bent... was je reactie minder geweldig geweest :+

@just_yv: Zou toch een gigantische rotzooi worden als iedereen maar mag doen en laten wat hij/zij wil... Wat denk je dat er gebeurd als iedereen eigen rechter gaat spelen?

En wie zegt dat die paarden nu beter af zijn? enig idee wat er kan gebeuren als die paarden op een vette weide terecht komen? Of bij mensen die amper de voor en achterkant kunnen onderscheiden?
Ze zijn bij mevr. K weg, maar mischien waren ze daar wel beter af en dan waar ze nu zijn????
Dat zijn aannames, maar geen feiten dat ze het nu beter zouden hebben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:07

just_yv schreef:

Ik denk dat het verhaal wel wordt begrepen, maar jouw houding daartegenover niet.
Stelen hoort niet, zo simpel is dat.
Kwestie van normen en waarden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:45

:\
Awel, blijkbaar is de anti-Quirine clan nog laat aan het werk. Vond zojuist een email in mijn inbox via Marktplaats waarin voor haar werd gewaarschuwd dat ze gratis en goedkope paarden en honden ophaalt om ze dan te verpatsen. ( En daarna nog enkele in antwoord op mijn reply )
Vraag me af hoever men gaat als er op een advertentie van vorige maand in het noorden van het land, een dergelijke spam wordt gestuurd.
Ten eerste bied ik geen goedkoop of zielig paard aan, maar een hardstikke leuke pony en ten tweede...euhh....waar bemoeit men zich mee???

Persoonlijk vind ik het de verantwoordelijkheid van de eigenaar aan wie hij/zij het dier verkoopt danwel meegeeft. Iedereen in het bezit van een goed stel hersens en Google komt een heel eind. En zelfs dan nog kan het gebeuren dat achter de sprookjesstal aan wie je paardje verkocht was, toch een handelaar blijkt te zitten.
Op het moment dat je afstand doet van je dier, geef je het recht op om te bepalen wat er mee gebeurt.
Anyway...
Het klinkt mij als een heel enge obsessie van een groepje mensen die de geraniums hebben verruilt voor hun eigenste heksenwaagje spelen en genoeglijk zetelen op de troon van eigen rechter, met de veren zover in hun eigenste waar de zon nooit schijnt dat het hen verblindt voor de zonde die ze nu zelf begaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:21

Ik ben het zo met je eens :D goed verwoord :)

Truusjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:06

Over de eerder in beslag genomen paarden: dat was een keiharde fout van de politie. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Fout na fout heeft zich opgestapeld. Het dossier is schandalig. Hier zitten gelukkig de juiste instanties op en binnenkort zal deze schandalige zaak openbaar worden gemaakt. Reken maar dat dit allemaal weer goed komt. Hopelijk met een vette schadevergoeding voor onrecht en smaad.

De paarden werden uitstekend verzorgd. Het enige probleem was de modder die van tijd tot tijd de kop op steekt in tijden van regen. Maar de paarden hebben een uitstekende conditie en kregen prima voer. Het is helaas wel een feit dat sukkels als de bekende buurtbewoners het nodig vonden om het hooi in de modder te gooien. Op de filmpjes en foto's is duidelijk te zien dat het hooi gewoon in ruiven wordt gevoerd.

Idioot dat er foto's opduiken van de paarden, maar niemand weet waar ze staan. Wat een hypocriete criminele bende. En wat zijn ze opeens stil. Ik hoop dat het hele zootje achter de tralies beland.

En over Marlene Kiers:
"Is die MK nog maar 47? Had haar stukken ouder geschat... eerder 60+ .... zo kon ik haar doen en laten ook nog enigzins verklaren.... uitgebloeide geraniums en dan maar zitten te bedenken wat je met je tijd moet doen... en op ene dag weet je het, je wordt paardendief...

Niet schrikken.... Marlene Kiers werkt als beveiliger.... en in haar vrije tijd ligt ze op de loer bij de paardjes van Quirine. Wat jammer dat ze weg zijn. Nu heeft ze niets meer te doen!

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:45

Tja ik ken de locatie toevallig goed en weet dat die paarden het daar niet goed hadden!
Je mag ze niet zomaar zonder toestemmig weg halen, maar ik ben stiekem opgelucht dat ze daar weg zijn hoor. Hopenlijk hebben ze het nu een stuk beter!

@Truuske. NL is een behoorlijk nat land. Paarden kun je niet zo stalllen zoals zij erbij stonden. Als de beestjes een fatsoenlijke droge sta en ligplaats hadden gehad was het ok geweest, maar dit was zeer zeker niet het geval. En dat ging niet om incidenten het was daar regelmatig totaal niet in de haak! Als men paarden wil houden moet er gezorgt worden voor goede huisvesting. Als eigenaar ben je daar verantwoordelijk voor. Heb je de goede facalitieiten niet, moet je geen paarden houden. Oerigens zaten er daar nog 'meer dieren die het niet helemaal top hadden hoor, waaronder honden in een veel te kleine "kennel"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:21

Als het werkelijk zo is al Truuske zegt: waarom heeft ze dan niet voor een betere ondergrond gezorgd? Mager zagen ze er niet uit. Ik kan daar verder ook niet over oordelen of ze wel of niet goed te eten kregen, het enige wat ik kon zien is dat ze met nat weer na regenbuien dus diep in de modder stonden en dat is dus met 1 dag zon niet opgedroogd. En dat weet ik uit eigen ervaringen met eigen weiland. Dus ik wil niet weten hoe die dieren het er hadden in tijden van herfst en lente en winter tijdens de dooi! Totaal onverantwoord!