shilady schreef:Hoe kun je zo rustig blijven filmen als je duidelijk ziet dat het zwijntje het moeilijk heeft?
Dit wilde ik net zeggen
Hoe kun je nou dit gaan filmen en dat varkentje zo laten pijnlijden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:mijn vorige ruin deed dit met schapen
De hond had gauw in de gaten dat hij absoluut niet de wei in moest gaan maar de schapen was een ander verhaal. Hebben we opgelost door een stroomdraadje te trekken waar de schapen onderdoor konden in geval van nood en het paard dus niet.
) Logisch dat ie dit soort gedrag gaat vertonen. Een ezel moet gewoon een maatje hebben, nog sterker dan een paard die behoefte heeft; je kan een ezel echt niet alleen houden. En zeker een hengst niet. Hoe vaak hoor je wel niet verhalen van mensen die denken een leuk ezelhengstje te houden en eindigen met een 'vals beest' dat telkens in je nek springt...
En wij hebben hier ook 'n ezel die achter de kippen aangaat en er op probeert te stampen als hij de kans krijgt. Ziet ie als een spelletje. Ezels (vooral hengsten) kunnen nu eenmaal wat territoriaal zijn en daarbij zijn ze heel speels, helaas soms ten koste van een kip of geitje...KoudbloedKim schreef:Jeetje.. wat een kanibaal dan..

funnyhorses schreef:ja maar hengsten zijn naar mijn mening echt niet geschikt om alleen tussen kleinvee te staan.
Zelfs een kleine shetty hengst kan al een hoop schade aanrichting bij kleinvee.
Denk ook niet dat het agressief gedrag is geweest van de ezel maar gewoon echt hengsten gedrag!
kjoetie schreef:vind het nog niet zo vreemd gedrag, weet dat mijn merrie kippen en kleine dieren vermoord die zich niet snel genoeg uit de voeten maken als zij aan komt (heb wel eens een longeersessie meegemaakt waarbij er een nietsvermoedend kipje de bak in kwam scharrelen en waarbij mijn lieve merrie veranderde in een accelererende moordmachine die met haar voorbenen de kip probeerde te killen..) maar wel sneu voor het varkentje.
BailyKarlos schreef:Als een hond zich dermate agressief gedraagt word hij ingeslapen..
Bijzonder dat een ezel een andere ezel dood. Dan zit er toch een steekje los bij dat dier lijkt me.