Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:26

shilady schreef:
Hoe kun je zo rustig blijven filmen als je duidelijk ziet dat het zwijntje het moeilijk heeft?

Dit wilde ik net zeggen
Hoe kun je nou dit gaan filmen en dat varkentje zo laten pijnlijden :?

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:28

shilady schreef:
Hoe kun je zo rustig blijven filmen als je duidelijk ziet dat het zwijntje het moeilijk heeft?

Dat vroeg ik me ook al af.

edit: Zie net pas de post hier boven :o

WinSel

Re: Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:33

En nog iets, Zo iets WIL je toch niet filmen :?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:38

ik heb eerst alle post gelezen voor dat ik het filmpje bekeek ik dacht eigenlijk dat het om een groot varken ging.
tot ik het filmpje zag echt zielig voor dat varkentje en dan lopen er ook nog biggetjes bij.

mijn vorige ruin deed dit met schapen die pakte die bij hun wolletje en schudden ze ook door elkaar maar die stond toch echt met 7 andere paarden dus dat was echt een soort van spelen wat hij normaal met een jolly bal deed.
ik heb hem trouwens wel een mep verkocht toen ik het zag want dat schaap hing wel met zijn pootjes in de lucht en dat vond ik niet de bedoeling .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:50

Citaat:
mijn vorige ruin deed dit met schapen

Wij hebben ook een paard gehad die dit deed met schapen én met honden }> De hond had gauw in de gaten dat hij absoluut niet de wei in moest gaan maar de schapen was een ander verhaal. Hebben we opgelost door een stroomdraadje te trekken waar de schapen onderdoor konden in geval van nood en het paard dus niet.

Ik had eerlijk gezegd een erger filmpje verwacht. Vind niet kunnen dat een eigenaar dit (steeds weer) laat gebeuren, maar ik vind het nog wel meevallen. Ezel niet meer bij de varkens en gewoon met een paar andere stevige ezels op de wei en volgens mij is de therapie dan niet meer nodig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:57

Nou mensen, jullie snappen niet dat er mensen zijn die het staan te filmen. Maar stel nou dat jij er al tig keer wat over tegen de buurman hebt gezegd en hij doet er niks aan. Dan kan je wel naar de autoriteiten gaan, maar je zet je verhaal kracht bij.

Dankzij dit filmpje zijn zowel varkentjes als ezel beter af, dus als je het goed bedenkt, is het voor een breder doel geweest.

Mijn eerste reactie: Jeutje, het lijkt wel een roofdier!! Hij pakt dat varkentje vast zoals een hond dit zou doen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:07

Tsja... dat zijn ezels. Die vervelen zich snel en kunnen erg lomp spelen.
Ezels worden in sommige landen ook ingezet om de schaapskudde te beschermen. Dan jagen ze jaguars en andere roofdieren vakkundig weg.
Mijn ezel heeft ook wel eens een lammetje doodgemaakt. Zo'n lammetje was dan 'vers' geboren, nog bloederig. En dan vond mijn ezel dat dat 'ding' nog niet bij de kudde hoorde. Dood lammetje als gevolg. Komt zo'n versgeboren lammetje een dag later bij de kudde, gewoon meelopend, dan is het geen enkel probleem, ze liet sommige geitenlammetjes zelfs bij haar drinken!

Nouja, niet zo slim van de oude eigenaar om dit te laten gebeuren. En van die nieuwe eigenaar krijg ik helemaal de kriebels: ezels hebben behoefte aan andere ezels. Niet aan mensen. Dat is net zoiets als zeggen: ja, dat kind heeft echt behoefte aan een orang oetan om mee te spelen 8)7

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:09

Ik herken het gedrag. Ik heb een paard gehad die op 2 jarige leeftijd een schaap zo heeft gedood en een jaar later had hij een hond te pakken. Die hebben we nog op tijd kunnen "redden". Het is echt dominantie gedrag.
Ik schaamde me er echt kapot voor toen hij het schaap gedood heeft. Het paard liep "bij te komen' tussen de schapen, omdat hij in de kudde helemaal nagekeken was en zelf gehavend. Ik vermoed dat dat ook aan hemzelf te danken was. Vanaf zijn 4de jaar heeft hij nooit meer zulk gedrag vertoont. het was overigens toen al een ruin.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:14

Ik begrijp dat deze ezelhengst alleen staat? (Dus zonder andere ezels. ;) ) Logisch dat ie dit soort gedrag gaat vertonen. Een ezel moet gewoon een maatje hebben, nog sterker dan een paard die behoefte heeft; je kan een ezel echt niet alleen houden. En zeker een hengst niet. Hoe vaak hoor je wel niet verhalen van mensen die denken een leuk ezelhengstje te houden en eindigen met een 'vals beest' dat telkens in je nek springt... :n
En dan het dier de schuld geven, logisch dat het gefrustreerd raakt in zijn eentje. Je kan sowieso een ezelhengst het beste castreren, wordt hij al een stuk rustiger van. Maar dat hij alleen staat zal er heel veel met zijn gedrag te maken hebben.
Je kan een ezel best bij een paard zetten, dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar het beste blijft natuurlijk meerdere ezels bij elkaar, de taal van paarden en ezels is toch verschillend (alleen al het feit dat ezels 'aanvalsdieren' zijn en paarden vluchtdieren). Ezels zijn niet zoals paarden, ze hebben over het algemeen veel meer karakter, zijn natuurlijk veel slimmer en dus ook gecompliceerder.

Verder kunnen ezels best 'hard' spelen, als je onze ezels bij elkaar ziet... paarden zijn er echt niks bij. ;) En wij hebben hier ook 'n ezel die achter de kippen aangaat en er op probeert te stampen als hij de kans krijgt. Ziet ie als een spelletje. Ezels (vooral hengsten) kunnen nu eenmaal wat territoriaal zijn en daarbij zijn ze heel speels, helaas soms ten koste van een kip of geitje...

KoudbloedKim schreef:
Jeetje.. wat een kanibaal dan.. :=

Hij bijt nog altijd varkentjes en andere beestjes, dan is 'ie toch geen kannibaal? Dat is als hij andere ezels zou eten. ;)

Ik denk overigens dat dit niet zozeer agressie is maar meer verveling. Ezels vervelen zich nu eenmaal snel. Al helemaal als ze geen maatje hebben! Dan gaan ze maar 'spelen' met andere dingen in de buurt. En daarbij meten ezels, zeker hengsten, graag hun krachten als spel... en als er niks is van dezelfde grootte dan moeten ze hun spel toch kwijt.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-04-10 08:22, in het totaal 2 keer bewerkt

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:19

AAh gossie krijg gelijk tranenn wat een idiooten...

arm varkentje..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:39

De zoveelste die denkt een ezel in zijn 'kinderboerderij' te kunnen zetten. Het blijkt maar weer dat er te veel mensen zijn die geen informatie inzamelen voordat er een dier aangeschaft wordt.... :n

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:42

Zoo, een vleesetende ezel.. Wat een gemeen beest zeg _-:(

Gelukkig heeft ie het nu goed :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:44

hoe kun je nou ook grootvee bij kleinvee zetten.
Die ezel vertoond echt hengsten gedrag.
Denk dat het pure frustratie van de ezel is geweest!
Arme dieren.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:53

funnyhorses schreef:
hoe kun je nou ook grootvee bij kleinvee zetten.

Dat gebeurt wel vaker :j
Zie heel veel grootvee bij kleinvee staan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:57

ja maar hengsten zijn naar mijn mening echt niet geschikt om alleen tussen kleinvee te staan.
Zelfs een kleine shetty hengst kan al een hoop schade aanrichting bij kleinvee.

Denk ook niet dat het agressief gedrag is geweest van de ezel maar gewoon echt hengsten gedrag!

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:57

Jeetje :oo
Cayenne schreef:
Niet echt agressief? := imo kun je dit geen spelen meer noemen.
Dit is puur dominant gedrag.

ik vind dit eerlijk gezegd ook geen spelen meer
maar gewoon een dominante ezel :+
gelukkig is het allemaal opgelost, en hebben de varkentjes hun rust :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:59

funnyhorses schreef:
ja maar hengsten zijn naar mijn mening echt niet geschikt om alleen tussen kleinvee te staan.
Zelfs een kleine shetty hengst kan al een hoop schade aanrichting bij kleinvee.

Denk ook niet dat het agressief gedrag is geweest van de ezel maar gewoon echt hengsten gedrag!

Ja dat is waar :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:05

vind het nog niet zo vreemd gedrag, weet dat mijn merrie kippen en kleine dieren vermoord die zich niet snel genoeg uit de voeten maken als zij aan komt (heb wel eens een longeersessie meegemaakt waarbij er een nietsvermoedend kipje de bak in kwam scharrelen en waarbij mijn lieve merrie veranderde in een accelererende moordmachine die met haar voorbenen de kip probeerde te killen..) maar wel sneu voor het varkentje.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:09

kjoetie schreef:
vind het nog niet zo vreemd gedrag, weet dat mijn merrie kippen en kleine dieren vermoord die zich niet snel genoeg uit de voeten maken als zij aan komt (heb wel eens een longeersessie meegemaakt waarbij er een nietsvermoedend kipje de bak in kwam scharrelen en waarbij mijn lieve merrie veranderde in een accelererende moordmachine die met haar voorbenen de kip probeerde te killen..) maar wel sneu voor het varkentje.

Hahaha hier nog eentje maar dan van maar 84 cm!
Als de kat of hond toevallig in dr buurt komt dan word ze plots een super shet met uitgestrekte draf hihi
Ook bij dit paardje zijn klein dieren NIET veilig!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:15

Als een hond zich dermate agressief gedraagt word hij ingeslapen..
Bijzonder dat een ezel een andere ezel dood. Dan zit er toch een steekje los bij dat dier lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:15

En wat ik dan niet snap!
Dat ze er bij gaan staan te filmen in plaats van de dieren uit elkaar te halen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:21

BailyKarlos schreef:
Als een hond zich dermate agressief gedraagt word hij ingeslapen..
Bijzonder dat een ezel een andere ezel dood. Dan zit er toch een steekje los bij dat dier lijkt me.

Hoeft niet per se. Hij zal gefrustreerd zijn. Het is een hengst, die zijn erg dominant. Hij zal de ander als een bedreiging gezien hebben en zoals ik al eerder noemde zijn ezels veel 'harder' in hun spel- en vechtgedrag.

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:25

volbloedfan schreef:
En wat ik dan niet snap!
Dat ze er bij gaan staan te filmen in plaats van de dieren uit elkaar te halen

als ze het niet gefilmd hadden, had hij er nu nog bijgestaan.dit is trouwens al een paar keer gezegd.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:38

Ezels spelen veel ruiger, dit is normaal gedrag voor een eenzame ezelhengst zodra je hem bij kleinere dieren zet. Voor ezelbezitters is dit niets nieuws, voor paardenbezitters wel - gezien de reacties. Als je ezels met schapen of geitjes in de wei zet, zal je vroeg of laat een dood dier in je wei vinden. Ik heb er ook een gezien die het leuk vond achter honden aan te jagen en daarbij geen respect toonde voor het territorium van de hond.

Ezels zijn geen paarden met grote oren (maar wel fantastische dieren)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:41

op de boerderij waar ik werk hebben we ook een ezel hengst die kan niet met jonge geitjes.
hij rent er dan ook achter aan en wil ze bijten. daarom houden we hem gescheiden van jonge geiten
maar hij doet dat puur uit dominantie
denk dat het bij die ezel uit het filmpje ook dominatie is