marengo schreef:Excuseer, ik zeg toch ook dat het verboden is ???
Eén van mijn beste vrienden heeft een horse rescue in LAs Vegas, en is één van de voorvechters hiervan,
haar man is filmster, dus ze heeft ook in DC nog wel wat in te brengen gelukkig, en doet dat ook.
Ik ben eens een keer meegeweest naar een feedlot sale, waar ze 12 paarden wegkocht, waarvan 6 drachtig.
Ik heb nog NOOIT zoiets triets, en paard onwaardigs gezien, en heb een diep respect dat ze er iedere maand weer heen gaat
om paarden te kopen.
Ik zou ze allemaal mee willen nemen.
Gezonde jonge volbloeds rechtstreeks van de renbaan, omdat ze niet genoeg presteren, sommige paarden zelfs met zadel en
tuigage erbij, omdat ze afgedankt worden, drachtige merries, omdat ze zwaarder zijn en meer opbrengen, en ze gaan ALLEMAAL
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25,-.
En mede door de mensen die geen snars verstand hebben van wat buiten Hollywood gebeurd zijn er heel veel paarden die gewoon los gelaten worden omdat men er niet meer op kan passen, men de veearts niet kan betalen etc!!!!!!
Dat paarden nu naar Mexico gaan hebben ze met allen daar zelf voor gezorgd. Een slachterij hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Al helemaal niet als je gewoon geen geld hebt om je paard in te laten slapen en in Amerika is de financiële situatie triester als hier in NL...