Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:08

KiWiKo schreef:
WAT een FU CK ing onzin!!!! Paarden mogen niet meer in noord amerika geslacht worden, omdat ze niet meer geslacht mogen worden......... DAT is de enige reden dat ze massaal naar mexico getransporteerd worden!! Dat is de oorzaak van deze paardenellende!!

Transport verbod van slacchtpaarden naar Mexico en Canada..............zegt dat iets ?

In Florida wordt van ALLES illegaal geslacht jongens.

KiWiKo

Re: Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:10

Dat zou NOG dommer zijn dan het verbieden van paardenslachthuizen............. echt he, wat een DOM volk!

blue_kim

Re: Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:49

ik snap echt niet waar ze nou allemaal mee bezig zijn daar. alle slachthuizen maar sluiten, slachten illegaal maken en dat zou beter zijn voor de paarden?!? wat denken ze nou daar in godsnaam, dat de paarden dan allemaal een vredig einde krijgen in hun groene weilandje? laat ze een paar slachthuizen openen die onder toezicht staan. dat de mensen de juiste educatie en matrialen hebben om paarden te slachten. zodat er in ieder geval een deel van het leed van de paarden bespaard wordt. zo netjes als dat het bij bv de slachterij in nijkerk gaat zal het in amerkia nooit gaan, er zijn daar gewoon teveel paarden die geslacht (moeten) worden, maar als ze er in iedergeval voor zorgen dat de paarden een paardwaardig einde hebben, dus dat begint al bij goede transport en dat eindigt bij directe (hersen)dood bij het eerste schot, dan zijn ze al goed op weg. dit geld overgins niet alleen voor amerika hoor, europa heeft er ook een handje van....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:48

marengo schreef:
Excuseer, ik zeg toch ook dat het verboden is ???
Eén van mijn beste vrienden heeft een horse rescue in LAs Vegas, en is één van de voorvechters hiervan,
haar man is filmster, dus ze heeft ook in DC nog wel wat in te brengen gelukkig, en doet dat ook.
Ik ben eens een keer meegeweest naar een feedlot sale, waar ze 12 paarden wegkocht, waarvan 6 drachtig.
Ik heb nog NOOIT zoiets triets, en paard onwaardigs gezien, en heb een diep respect dat ze er iedere maand weer heen gaat
om paarden te kopen.
Ik zou ze allemaal mee willen nemen.
Gezonde jonge volbloeds rechtstreeks van de renbaan, omdat ze niet genoeg presteren, sommige paarden zelfs met zadel en
tuigage erbij, omdat ze afgedankt worden, drachtige merries, omdat ze zwaarder zijn en meer opbrengen, en ze gaan ALLEMAAL
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25,-.

En mede door de mensen die geen snars verstand hebben van wat buiten Hollywood gebeurd zijn er heel veel paarden die gewoon los gelaten worden omdat men er niet meer op kan passen, men de veearts niet kan betalen etc!!!!!!
Dat paarden nu naar Mexico gaan hebben ze met allen daar zelf voor gezorgd. Een slachterij hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Al helemaal niet als je gewoon geen geld hebt om je paard in te laten slapen en in Amerika is de financiële situatie triester als hier in NL...