@brainless, ik ben opgegroeid op een boerderij. Ik heb het verschil mee gemaakt tussen "ouderwets" houden, potstal en modern. En ik kom bij verscheidene boeren over de vloer om vee te scheren. Dan hebben de boeren in het midden van het land toch een andere visie dan de boeren in het noorden van het land. Rubbermatten word hier hier zelden of nooit gebruikt. Evenals dik strooisel in de stands. Dit is weer arbeids intensiever en zorgt voor meer problemen met het injecteren. En hier hebben ze geen kleine groepen bij het melkvee, maar gewoon verdeelt over de 2 helften van de stal met aan 1 kant een door loop naar de andere kant.
Ik ben van mening dat het probleem over dieren welzijn meer een menselijk probleem is. Er word te vaak geroepen dat iets dieronvriendelijk is zonder dat die mensen ook maar enig idee hebben waar het over gaat en hoe dieren er zelf onder zijn (en dieren verschillen erg van elkaar). Als er weer eens een rapport verschijnt met een of andere uitkomst zijn er veel die het gelijk voor waar aannemen zonder dat ze zelf eigenlijk weten waar het over gaat en hoe het er uit ziet, maar ze hebben er van gehoord dus zal het wel waar zijn.
Ook ik ben benieuwd naar dit rapport (heb het nog steeds niet gezien), waar de bevindingen op gebaseerd zijn.