Goede reiningscore voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Kaderscore Reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:04

Wat een zure reacties zeg. "Ze haalt het toch nooit in Kentucky", Nou en! Ze is toch lekker bezig. Volgens mij heeft Anky het goed naar haar zin met de manier waarop ze nu met paarden en rijden bezig is. Prima toch!

En andere ruiters zouden het meer verdienen? Lijkt me niet echt een kwestie van 'verdienen' hè. Degene met de beste punten wint, en of dat nou Anky is of een ander.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:06

Al heb je een goed getraind paard onder je kont je moet het er toch uit zien te rijden.spreekt uit ervaring! Ook Anky krijgt het niet voor niks.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:15

Netjes :j Misschien zijn de WEG idd iets te hoog gegrepen, maar alsnog kan ik er alleen maar respect voor hebben dat ze deze overschakeling maakt náást haar dressuur carrière. En hoelang rijdt ze nou al western? Een jaartje of twee? Natuurlijk rij je dan nog geen 77 score.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:22

Anky is al langer met de reining bezig dan die 2 jaartjes hoor!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:37

Ja? Oh, dat wist ik niet, ik deed zo maar een beetje een gok. Hoe lang is ze er al mee bezig? Ik blijf het knap vinden dat ze het doet naast haar dressuurcarrière, maar kan me ook voorstellen dat dat moeilijk is, omdat je bij western meer los moet laten?

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:49

Waarom stapt zij op het einde af en komt er iemand kijken naar het paard? Ik ken namelijk niets van deze tak van de paardensport.

Achja, ik zie Anky niet graag rijden, maar ze doet het toch maar weer eens
Misschien heeft het te maken met haar bekendheid, misschien ook niet. Maar ik ben van mening dat ookal heb je een paard dat alles kan, je dit er ook moet uitrijden,en dat deze het niet alleen voor jou gaat doen. Dat er moet samen gewerkt worden voor deze score.

En ja, sommige mensen hebben het eenmaal makkelijker en hebben ook meer middelen (geld,...). Maar is dit zo niet bij elke ruiter op topniveau? En is het ook niet zo dat het misschien wel oneerlijk is t.o.v. andere, maar dat dit het leven is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:51

amyke schreef:
Waarom stapt zij op het einde af en komt er iemand kijken naar het paard? Ik ken namelijk niets van deze tak van de paardensport.

Achja, ik zie Anky niet graag rijden, maar ze doet het toch maar weer eens
Misschien heeft het te maken met haar bekendheid, misschien ook niet. Maar ik ben van mening dat ookal heb je een paard dat alles kan, je dit er ook moet uitrijden,en dat deze het niet alleen voor jou gaat doen. Dat er moet samen gewerkt worden voor deze score.

En ja, sommige mensen hebben het eenmaal makkelijker en hebben ook meer middelen (geld,...). Maar is dit zo niet bij elke ruiter op topniveau? En is het ook niet zo dat het misschien wel oneerlijk is t.o.v. andere, maar dat dit het leven is?

Oneerlijk wil ik het niet noemen, topruiters hebben een ontzettend lange weg te gaan naar de top. Ze werken er keihard voor en halen het geld echt niet uit de paarden zelf... :n

Ben het wel met je eens; that's life. Als iemand niet gelukkig kan zijn met z'n eigen leven, moet die er zelf iets voor doen. Dat hebben topruiters wel bewezen, zij hebben er voor geknokt en hebben resultaat.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:59

@Janine1990: Oke, je hebt gelijk. Ook topruiters hebben ervoor geknokt om de top te bereiken. Maar vele topruiters zaten al op het paard voor ze konden stappen en hebben van thuis uit ook goede paarden "meegekregen". En vele hebben ook sponsors en sponsorpaarden. Dan is het toch ook makkelijker om een goed paard onder je kont te krijgen dat dat je zo een paard zou moeten kopen. Zeg ook niet dat dit bij alle ruiters zo is.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:03

amyke schreef:

Vaak een bit-check. Afstappen is gewoonte, in de training stap je ook af na een zeer goede stop. Op wedstrijd stappen de meeste af, paard weet dan dat het gedaan is, maar je mag ook buiten rijden.

correct me if i'm wrong

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:05

Kirr__ schreef:
amyke schreef:

Vaak een bit-check. Afstappen is gewoonte, in de training stap je ook af na een zeer goede stop. Op wedstrijd stappen de meeste af, paard weet dan dat het gedaan is, maar je mag ook buiten rijden.

correct me if i'm wrong

Weer wat bijgeleerd.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:15

vind het super dat Anky zulke punten weet te behalen!

Jammer dat er zo ontzettend veel negatieve reactie's geplaats moeten worden zodra de naam van Anky staat in de beginpost.
Erg jammer die afgunst en jaloezie :(

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:53

Tja wat een zure reactie's weer zeg!
Als je het mag geloven zitten hier op bokt een heel aantal ruiters die de schijn willen wekken dat zij beter zijn dan Anky!
Misschien heeft Anky er wel gewoon lol in en ja zij heeft de middelen om gelijk het beste van het beste onder haar kont te krijgen,geweldig toch voor haar

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:00

Pashon schreef:
vind het super dat Anky zulke punten weet te behalen!

Jammer dat er zo ontzettend veel negatieve reactie's geplaats moeten worden zodra de naam van Anky staat in de beginpost.
Erg jammer die afgunst en jaloezie :(

Helemaal met je eens, het is altijd weer het bokgezeur wat hier de kop op steekt. Maar de beste stuurlui staan aan wal, dus komop bokkers ga allemaal eens op een super goed getraind paard zitten en rij dan een reining wedstrijd , laat zien wat jullie waard zijn ZONDER de middelen van Anky
}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:28

Heeft ze het paard gekocht eigenlijk, ze had het toch te leen?

Weer een hoop mensen met kritiek, jealousy is a bitch, doe het maar eens na.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:55

Echt grappig dat Anky ook Western doet! +:)+

Ik hoop dat ze naar Kentucky mag in beide disciplines.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:08

even iets anders. Any rijd geen klasieke dressuur! Klasieke dressuur is toch net even heel anders!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:11

leuk dat ze het probeert.. zijn er geen foto`s/filmpjes ??

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:20

Heel stoer van Anky dat ze het aandurft om een hele andere tak van paardensport te gaan rijden als dressuur-queen. Je ziet idd aan haar rijstijl wel dat ze uit de dressuur komt maar dat is ook logisch, dat is ook niet 1-2-3 uit haar systeem en ze rijd ook nog steeds dressuur, lijkt me erg lastig om deze 2 te combineren. De westernsport komt zo door Anky wel meer onder de aandacht! Mooi toch! :D

Filmpje staat een paar pagina's terug......

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:22

die kan ik niet openen .. daarvoor moet je ingelogd zijn..

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:26

Waarschijnlijk zal het ook nog wel op YouTube geplaatst worden..... denk ik....maar wanneer........I don't now.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:30

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:31

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:34

Nee dat is niet het goede filmpje, dat is van een demonstratie die ze samen met Ricky heeft gegeven. Whiz is een palomino.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:37

achja hier zie je haar op een westernpaard & in een western outfit :P daar was ik eigelijk naar opzoek

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:43

bulck schreef:
Wat een gedoe weer, wees nu toch eens gewoon sportief.
Ze is mooi tweede geworden met duidelijk een goede score.

En ja dat paard zal mss wat gekost hebben en idd zal ze tijd, geld en energie in deze sporttak steken, maar 'wij' hoeven toch niet bij te leggen ofzo, dus wie zijn 'wij' om daar over te oordelen.

Ik vind het chapeau dat een dressuurruiter (de mutsen in de paardensport :-) ), toch maar even aansluiting kan vinden op het hoogste niveau in een totaal verschillende FEI tak. Dat betuigt van doorzettingsvermogen, adaptievermogen en bovenal een pluim voor haar als sportvrouw.

Dus het is haar evengoed gegund als eender welke ruiter die zich inzet en daardoor resultaten behaald.

Dit dus!! :j