Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik denk dat we voor ijsland enkel kunnen hopen dat de wind in iedergeval niet draait de komende tijd want dan kunnen ze nergens meer heen.
Rauka schreef:Ik zit momenteel op IJsland, in het noorden om precies te zijn. De situatie hier is niks anders dan anders. Alles waait naar jullie
Het Nederlandse nieuws vergeet wel te vertellen dat het smeltwater van de gletsjer van 200 meter dik waar de vulkaan onder ligt grote schade aan het aanrichten is. Grote watervloeden zijn er al richting zee gegaan. Ze hebben in alle haast wegen weggegraven om het water een weg te geven.
De as is het volgende en misschien nog wel grotere probleem. De dieren moet eigenlijk allemaal binnen blijven maar de schapen beginnen nu met aflammen, waarna ze naar buiten moeten (zoveel ruimte is er niet in de stallen) en de grote kuddes paarden kunnen niet zomaar op stal. Man, wat ben ik blij dat het noordenwind is en dat die as allemaal de andere kant opwaait, weg van hier...!
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Ik denk dat we voor ijsland enkel kunnen hopen dat de wind in iedergeval niet draait de komende tijd want dan kunnen ze nergens meer heen.
Dat zie je verkeerd; de vulkaan staat aan de rand van het hoogland, nu blaast een noordenwind de as over de vruchtbare bewoonde strook laagland aan de kust. Zou de wind 180 graden draaien, dan valt het grootste deel van de as op het hoogland, een kale steenachtige arctische woestijn waar niemand woont en nauwelijks iets groeit.
Lente77 schreef:Hmmmm.....bot,- en tandbeschadigingen als gevolg van fluor.
Is het niet heel vreemd dat dat in veel tandpasta merken zit???