Inwoners Schipborg boos op Staatsbosbeheer na ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:25

Mariska_28 schreef:
Hier, bij Borger, hebben ze een prima oplossing, die volgens mij overal in Drenthe goed toe te passen is.. Pak een paar flinke zwerfkeien, en leg die op het pad. Duidelijk zichtbaar, en niet (makkelijk) te verplaatsen. Maar dat hadden ze zelf toch ook wel kunnen bedenken?

Mij grote vraag is - (en waarschijnlijk de vraag van iedereen die de situatie daar ter plekke kent) is:
Waaróm is het zo noodzakelijk, dat die esweg niet gebruikt wordt???
Wat is daarvan de reden: er staat 1 huisje...

En mijn 2e vraag is: wat is erop tegen, om gewoon 50 meter pad aan te leggen als al jaren blijkt, dat er zo'n enorme behoefte aan is???
Het klopt dat er menners aan de zijkant van het land van een boer rijden:
waarom dan niet eens een keertje faciliterend optreden en voorzien in een duidelijke behoefte???
Wat is de reden, dat er nu een of andere SBB-er een soort machtswellustige "oplossing" kiest,
om zijn gelijk te halen???

Ik denk dat niemand snapt, waarom de Esweg zelf én het kleine stukje gecreëerd pad tussen Esweg en bos
*niet* gebruikt zou mogen worden... ( en wie het wel snapt, mag het mij proberen uit te leggen ;-)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:25

zandvangers schreef:
het zal je maar gebeuren , brrrrrr .
hier een link met een video opname .
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/ar ... deo-update)

oke, wat ik niet helemaal snap is dat de man zegt dat de pony nooit meer voor de kar kan. hij heeft ondertussen de alweer even voor gestaan en hij was er cool onder, dus helemaal niks aan de hand.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:35

Mariekyy schreef:
zandvangers schreef:
het zal je maar gebeuren , brrrrrr .
hier een link met een video opname .
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/ar ... deo-update)

oke, wat ik niet helemaal snap is dat de man zegt dat de pony nooit meer voor de kar kan. hij heeft ondertussen de alweer even voor gestaan en hij was er cool onder, dus helemaal niks aan de hand.

Onwetendheid ;)

En het drama willen vergroten om gelijk te krijgen ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:11

Volgens mij is dat van beide kanten als ik de berichten zo volg. :+

Wat ik niet begrijp, werkelijk niet begrijp is dat zoveel mensen het kennelijk goedkeuren dat men mensenlevens in gevaar brengt omwille van een of ander verbod dat kennelijk overtreden wordt...

Hoe moeilijk is het om een hufterproofe versperring op te trekken? Met een flinke rioolbuis en wat zand kom je een eind...

Net zoiets als de politie met scherp laten schieten op snelheidsovertreders, dit.

Van de kant van de boer kan ik begrijpen dat die aandringt op maatregelen overigens. Als deze situatie maar lang genoeg duurt onstaat er recht op overpad.
Kan me voorstellen dat die boer daar niet op zit te wachten als daar niets tegenover staat. ;)

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:53

@ Adil18: Als jij goed gelezen had, dan was mijn punt niet dat het heel gevaarlijk was voor 4-wielig verkeer (die er toch verboden zijn) maar dat het ook heel gevaarlijk is voor verkeer dat er wèl toegestaan is.
Ik vind bij deze dat de beurtbewoners, na zo'n incident, wel aan burgerlijke ongehoorzaamheid mogen doen en die verrekt diepe sleuve dichtgooien.
Ze wijzigen in geen enkel opzicht een verkeerssituatie, er worden geen personen of dieren mee in gevaar gebracht...
Als SBB een beetje denkt, dan zullen ze ook wel inzien dat ze gewoon een heel gevaarlijke situatie gecreëerd hebben.
Fietsen mogen er wel voorbij blijkbaar? Voetgangers zeker... Vraag ik mij af hoe je eruit zal zien als je in (half)duister die pokkesleuven niet gezien hebt en er dus met het voorwiel van je fiets in sukkelt.
Ik heb ook niet gezegd dat die mensen daar mochten rijden. Op het moment dat ze daar zijn, dan zijn ze inderdaad in overtreding. En dat moet aangepakt worden. Maar dat doe je niet door het gewoonweg levensgevaarlijk te maken.

Zoals ik al zei, er bestaan oplossingen genoeg die èn afdoend werken èn tegelijk ook veilig zijn. Het is toch STAATSbosbeheer? Nou, die hebben geld genoeg.
Maar blijkbaar wordt er weinig tot niet nagedacht bij die dienst, want het is heel opmerkelijk dat die boswachter in dat filmpje allemaal HOUTEN paaltjes en wegversperringen toont die (al dan niet opzettelijk) stuk zijn... en dat ze dan doodleuk een stom houten paaltje voor die sleuven neerplanten. Je zou toch denken dat wanneer je al die (zacht)houten paaltjes ziet die afgebroken of uitegerukt zijn, er ernstig nagedacht moet worden of die wel stevig genoeg zijn?

Hoe je 't ook draait of keert, SBB heeft daar een gevaarlijke situatie gecreëerd en dat moeten ze oplossen. Als zij 't niet doen, dan doen de buurtbewoners 't maar.

Werk jij voor de staat misschien? Want ik vind jouw manier van reageren nogal vrij partijdig... Om nog maar te zwijgen over het vleugje arrogantie en het vleugje euforie die die te bekennen valt in jouw reacties. Soms lijkt 't erop dat je 't net goed vindt dat die mensen een ongeval gehad hebben en dat die sleuven "goed hun werk doen".
Ik zeg niet dat het effectief zo is, maar zo komt het bij mij toch een beetje over.

Beau_Myrthe

Re: Inwoners Schipborg boos op Staatsbosbeheer na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:53

Met pony gaat het super, vandaag zijn de gleuven dicht gegooid door de inwoners van schipborg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:35

randalinpony schreef:
Van de kant van de boer kan ik begrijpen dat die aandringt op maatregelen overigens. Als deze situatie maar lang genoeg duurt onstaat er recht op overpad.
Kan me voorstellen dat die boer daar niet op zit te wachten als daar niets tegenover staat. ;)

hier is een kaartje van de situatie klik

De Esweg is gewoon een geasfalteerde weg.
Bij de ballon A zijn al >20jaar ruiters het bos ingedoken over een zelfgecreëerd pad.

vanaf A naar beneden (halverwege de weg) hebben menners een pad langs het bouwland gecreëerd;
bij A zelf staan de bomen te dicht bij elkaar voor een menpad.
Het begon eerst met dravers die daar dagelijks trainde. En gaandeweg werd het pad langs de bosrand steeds meer gebruikt
Die situatie bestaat denk ik nu een jaar of 8

Ik zou - als SBB zijnde- bij A een men/ ruiterpad aanleggen.
de Holledrift zit vol diepe kuilen en is omrijden; voor menners kan ik me voorstellen dat
de vele en diepe kuilen, de onoverzichtelijke verkeerssituatie en het huisjespark waar je langs moet,
reden zijn om voor de Esweg te kiezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:36

@Myrthe, waar hadden ze nou precies die rare kuilen gegraven :?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:30

Adil18 schreef:
Mariekyy schreef:

Onwetendheid ;)

En het drama willen vergroten om gelijk te krijgen ;)

Te kort door de bocht.
Iedere menner zal beamen (in onze menlessen zeker en dat is ook wat de meninstructeur zegt) dat als een paard voor de wagen zó geschrokken is dat hij echt op hol geslagen is en vervolgens ook nog een ongeluk heeft gehad, hij voor het leven verpest is. Hij is onbetrouwbaar geworden.
Ik zou er zeker niet meer mee durven mennen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:28

Bert Witvoet, districtshoofd van SBB, zegt dat er klachten uit de buurt waren gekomen omtrent het autoverkeer op de Esweg. "Want er mag helemaal geen rijdend verkeer over die weg, ook geen paard en wagen. Maar alle borden, paaltjes en slagbomen werden constant door mensen verwijderd of vernield. Bovendien kwam van een buurtbewoner ook nog eens de klacht dat auto's over zijn perceel reden om op de Esweg te komen. En toen was voor ons de maat vol. We wilden het voor rijdend verkeer onmogelijk maken die weg nog op te gaan en hebben die sleuven gegraven."

Dit zegt SBB. Het gaat niet om de ruiters en menners (die werden al jaren gedoogd), maar om de auto's. Ik denk nog steeds dat het om de auto's gaat die vaak geparkeerd staan bij de schapen bij de oude stormbaan. Praat eens met deze mensen..... toch? Ik zou verder niet weten wat andere automobilisten daar te zoeken hebben. Het is niet de meest ideale sluiproute.
Laatst bijgewerkt door yarrah op 18-04-10 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:29

yarrah schreef:
Bert Witvoet, districtshoofd van SBB, zegt dat er klachten uit de buurt waren gekomen omtrent het autoverkeer op de Esweg. "Want er mag helemaal geen rijdend verkeer over die weg, ook geen paard en wagen. Maar alle borden, paaltjes en slagbomen werden constant door mensen verwijderd of vernield. Bovendien kwam van een buurtbewoner ook nog eens de klacht dat auto's over zijn perceel reden om op de Esweg te komen. En toen was voor ons de maat vol. We wilden het voor rijdend verkeer onmogelijk maken die weg nog op te gaan en hebben die sleuven gegraven."

Dit zegt SBB. Het gaat niet om de ruiters en menners (die werden al jaren gedoogd), maar om de auto's. Ik denk nog steeds dat het om de auto's gaat die vaak geparkeerd staan bij de schapen bij de oude stormbaan. Praat eens met deze mensen..... toch? Ik zou verder niet weten wat andere automobilisten daar te zoeken hebben. Het is niet de meest ideale sluiproute.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:55

beantsje schreef:
Te kort door de bocht.
Iedere menner zal beamen (in onze menlessen zeker en dat is ook wat de meninstructeur zegt) dat als een paard voor de wagen zó geschrokken is dat hij echt op hol geslagen is en vervolgens ook nog een ongeluk heeft gehad, hij voor het leven verpest is. Hij is onbetrouwbaar geworden.

Ben ik niet helemaal met je eens, Beantsje. Ik heb met Rano ook al eens in de sloot gelegen en we hebben dat dier gewoon direct weer aangespannen. Niks aan de hand...

Ik bedoelde overigens niet met het zinnetje "drama vergroten om gelijk te krijgen" dat de burgers geen gelijk hebben. Ik ken de situatie daar niet en oordeel alleen op basis van uitspraken van mensen hier, uitspraken van SBB en uitspraken van de andere mensen in het artikel en in de video....

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:19

ezanden schreef:
@Myrthe, waar hadden ze nou precies die rare kuilen gegraven :?

Als je de esweg op rijdt dan kom je een huis tegen als je door rijdt dan rij je nog veder moet je een bocht maken en dan halverwege dat pad(naar de weilanden die afgerasterd zijn) sla je in en dan kun je zo het bos in rijden daar...
hoop dat het een beetje te volgen is.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:25

Adil18 schreef:
beantsje schreef:
Te kort door de bocht.

Ben ik niet helemaal met je eens, Beantsje. Ik heb met Rano ook al eens in de sloot gelegen en we hebben dat dier gewoon direct weer aangespannen. Niks aan de hand...

Ik bedoelde overigens niet met het zinnetje "drama vergroten om gelijk te krijgen" dat de burgers geen gelijk hebben. Ik ken de situatie daar niet en oordeel alleen op basis van uitspraken van mensen hier, uitspraken van SBB en uitspraken van de andere mensen in het artikel en in de video....

ik ben het er ook niet mee eens. de pony heeft ondertussen er al weer voor gestaan er was niks aan de hand.

Storm

Re: Inwoners Schipborg boos op Staatsbosbeheer na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:48

Moderatoropmerking:
k heb een aantal onliners en offtopic gepost verwijderd. Graag ontopic blijven en eventuele meningsverschillen kunnen per pb worden uitgesproken, daar is dit topic niet voor.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:28

Helemaal handig, sleuven overdwars...je zult maar op de mountainbike aan komen zetten, ga je goed over de kop }:0
Bij ons zijn gewoon paaltjes in de grond gezet om auto's en dergelijke te weren, niks aan de hand