Nederland op zesde plaats lijst dierenleed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Nederland op zesde plaats lijst dierenleed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:17

de telegraaf laat ook vaak stukken zien die waardeloos onderzocht zijn.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:23

Al met al een lijst waar je niks mee kunt!!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:23

DDW1190 schreef:
de telegraaf laat ook vaak stukken zien die waardeloos onderzocht zijn.

Dat is ook geen krant waar ik mijn nieuws uit haal. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:24

nou,nou.....frankrijk op de 27 ste plaats...
Waarschijnlijk omdat de mensen dierenleed niet meer melden omdat de db hier toch weinig of niets(kan)doen...

Geen meldingen wil niet zeggen geen dierenleed...integendeel zou ik bijna zeggen.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:49

Meldingen van mishandelingen. Maar of het dan ook juiste meldingen zijn en er ook echt dierenleed in het spel is??

Denk ook dat ze in Nederland al eerder iets mishandeling vinden dan in sommige andere landen.

Maar goed....6de plek daar moet iets aan gedaan worden natuurlijk

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:55

nou niet bepaald iets om trots op te zijn :?
het is wel zo dat mensen hier een tikje al mishandeling vinden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:40

sporter schreef:
Dit heeft namelijk geen enkele nieuwswaarde.
Je verwart het e.e.a. :) Ik kan mij ook niet vinden in de lijst, maar dat wil (en kan) niet zeggen dat de NR het dan maar niet plaatst. Wat jullie van de lijst vinden mogen jullie nl. zelf bepalen. Op het moment dat we dat wel gaan doen, wordt er grof gezegd censuur gepleegd. De conclusie of het een goed of slecht uitgevoerd onderzoek vindt mag je hier ter sprake stellen, maar dit staat los van het feit of je dit wel niet niet belangrijk vindt voor VN. :D Dat is een discussie die sowieso elders op het forum thuis hoort :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:42

yarrah schreef:

idd, ik geloof hier echt helemaal niks van. Dit is geen goed onderzoek geweest

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:24

jahoor... alsof de paarden hier het slechter hebben dan de paarden die zich helemaal doodwerken in roemenie en andere minder welvarende landen.
Maar daar hoor je daar niemand over omdat het daar normaal is. Paard lopen daar nou eenmaal broodmager en kreupel een veel te zware vracht de heuvel naar het dorp op te trekken. Zou dat hier gebeuren spreekt iedereen er schande van ( en terecht), gebeurd dat daar hoor je er niemand over...

Elinedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:15

Dan hebben we nog heel wat te verbeteren!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:32

lijstje van probleemlanden:
De top tien van landen ziet er als volgt uit
1, Griekenland
2, Spanje
3, Nederlandse Antillen
4, China
5, Venezuela
6, Nederland
7, Turkije
8, Roemenie
9, Portugal
10, Mexico

Lijstje van landen waar stom toevallig stichting dierenhulp actief is:
Venuzuela
Nederlandse Antillen
Tenerife
Griekenland....

Hoezo eigen belang???

En dit staat wel op de voorpagina van een paardenforum! Dus dat je censuur zou plegen gaat nergens over, dit is geen onderzoek, dit is ( mijns inziens) gewoon een oproep tot bijdragen! En helemaal niks met paarden te maken. Hoogstens zijdelings....

Als je een bijdrage wil storten voor een Paard gerelateerd goed doel, Brooke! op http://www.brooke.nl/

En die zitten niet op Tenerife of de Nederlandse Antillen of in Nederland....

En( toppunt) dat keurmerk "goed besteed" krijg je als je 400 euro betaald en houdt( volgens hun eigen website, bar weinig in:

Het Keurmerk Goed Besteed bezitten betekent:
# transparant werken en openheid naar donateurs
# met weinig inspanning een aanvraag indienen
# gedigitaliseerde en geautomatiseerde aanvraag
# lage aanvraagkosten (€400 per jaar)

Dus toch, nogmaals de vraag waarom dit op VP staat!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:45

yarrah schreef:

als ik zie dat duitsland op plek 36 staat weet dat wel zeker :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:43

Misschien als we de lijst omdraaien dat ie dan beter klopt. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:17

Sammie schreef:
sporter schreef:
Dit heeft namelijk geen enkele nieuwswaarde.
Je verwart het e.e.a. :) Ik kan mij ook niet vinden in de lijst, maar dat wil (en kan) niet zeggen dat de NR het dan maar niet plaatst. Wat jullie van de lijst vinden mogen jullie nl. zelf bepalen. Op het moment dat we dat wel gaan doen, wordt er grof gezegd censuur gepleegd. De conclusie of het een goed of slecht uitgevoerd onderzoek vindt mag je hier ter sprake stellen, maar dit staat los van het feit of je dit wel niet niet belangrijk vindt voor VN. :D Dat is een discussie die sowieso elders op het forum thuis hoort :)

De nieuwsredactie maakt sowieso een selectie uit het nieuws dus om te roepen dat er censuur wordt gepleegd als men dit soort lijstjes niet publiceert gaat wel even 7 bruggen te ver: dan zou iedere redactie censuur plegen.

Het is wel zo dat sommige redacties meer waarde hechte aan goed gefundeerde berichten dan andere en dat bepaalt de de nieuwswaarde.

Maar goed, de boktredactie mag zelf bepalen wat haar criteria zijn. Geef je het volk brood en spelen, of doe je zelf ook onderzoek naar bronnen, juistheid van gegevens e.d.

CindyK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:12

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met die lijst. Ik geef toe dat ik geschrokken ben van het feit dat Nederland op plaats 6 staat, maar ik bekijk net de lijst op de website van Stichting Dierenhulp en zie dat Suriname op plaats 30 staat! Ik ben net een paar maanden terug van een stage uit Suriname en het aantal verminkte/manke honden en katten dat daar rondloopt is niet te tellen! Die beesten lopen daar al zwervend over straat en worden door voorbijgangers geschopt, er worden stenen naar gegooid, stokken, ze worden zomaar omver gereden. We zijn regelmatig dode dieren (voornamelijk honden en katten) langs de weg tegen gekomen. Er is maar weinig respect te bekennen voor die arme beestjes. En dan staan wij op plaats 6?!
Uiteraard zullen er misschien veel minder meldingen gemaakt worden in andere landen (ik denk omdat mensen er gewoon niet zo heel veel op uit doen) maar nogmaals ik ben het er niet helemaal mee eens...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:18

Nou ja deze advertentie staat onder dit topic:

Citaat:
Stichting Varkens in Nood
Je ziet ze niet maar ze zijn er wel 10 miljoen varkens in nood.
www.varkensinnood.nl

10 miljoen zielige varkens, daar kan roemenie niet tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 06:03

randalinpony schreef:
Nou ja deze advertentie staat onder dit topic:

Citaat:
Stichting Varkens in Nood
Je ziet ze niet maar ze zijn er wel 10 miljoen varkens in nood.
http://www.varkensinnood.nl

10 miljoen zielige varkens, daar kan roemenie niet tegenop.

En de definitie van zielig is als ze de varkens niet de hele dag op de weide staan?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:54

Vraag je dat aan mij? Ik denk dat je het antwoord beter op die site kan zoeken.

:+

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:38

aanpakken deze idioten... doe ze hetzelfde leed aan... idd ontwikkelingshulp ten overvloede maar dieren hulp, ho maar

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:34

SWDesign schreef:
aanpakken deze idioten... doe ze hetzelfde leed aan... idd ontwikkelingshulp ten overvloede maar dieren hulp, ho maar

:?

Over welke idioten en welk leed heb je het?

lonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:52

raar dat Turkije en Roemenie onder nederland staan, daar zie je veel meer leed.
hoop dat we snel van de lijst verwijderd worden.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:05

Elk land heeft ook zijn eigen visie op leed. Hier is het erg als iemand een tikje geeft aan zijn dier of eens zijn stem verheft in ander landen slagen ze beestje halfdood en is er nog geen sprake van leed, het is maar hoe je het bekijkt. Niet dat ik dierenleed goedkeur natuurlijk maar elke cultuur ziet er anders tegenop vb Spanje met hun machocultuur vinden het raar dat je medeleven voor een dier zou tonen, dan ben je iemand dat geen gezin kan hebben en dan verklaren ze je voor zot omdat je het erg vindt dat ze de honden ophangen die hun ego hebben gekneusd. Er is overal veel dierenleed en zo een lijstje zal er niet veel aan veranderen.

FSanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:51

Rechtszaak over dode paarden alsnog beslecht

door Jan Reijnders. dinsdag 20 april 2010 | 08:27 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 20 april 2010 | 08:34

BREDA - Een manegehouder uit Breda gaat de eigenaar van twee paarden een schadevergoeding betalen voor de beide dieren die in de manege zijn overleden.

Volgens de eigenaar was de dood van beide paarden te wijten aan nalatigheid van de manegehouder. Hij eiste voor de dood van zijn twee paarden een schadevergoeding van 18.000 euro. Beide partijen zijn nu voor een lager bedrag tot een vergelijk gekomen, waar de paardenbezitter heel tevreden mee zegt te zijn. Een rechtszaak die hij tegen de exploitant van het hippisch centrum had aangespannen, is daarmee nu van de baan.

Volgens de raadsvrouw van de eigenaar, mr. A. van Dooren, is het eerste paard, Romeo, aan kolieken overleden. Zij vindt dat de manegehouder dit veel eerder had moeten opmerken. "Het paard is in afschuwelijke staat aangetroffen, hij zat over zij hele lijf vol schaaf- en snijwonden. Het paard heeft vreselijk liggen tobben. Als dit eerder was opgemerkt, was Romeo mogelijk te redden geweest. In elk geval had hij minder hoeven te lijden."

Het tweede paard, Koss, was uitgebroken. Het dier is gevallen, brak een schouder en werd geëuthanaseerd. Volgens de raadsvrouw was de afrastering slecht. Volgens raadsman C. Gobbens heeft de stalhouder echter geen steken laten vallen. Kolieken kunnen heel acuut optreden en het uitgebroken paard liep in de wei buiten het weideseizoen. "Dan wordt de afrastering niet gecontroleerd." De rechter had daar vraagtekens bij. De eerste zaak vond hij minder sterk. Partijen troffen daarop een vergelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:19

@FSanders
Wat voegt dit toe?
Als je verder had gelezen dan de titel had je gezien dat het ene paard is overleden omdat hij buiten het weideseizoen in de weide stond, en bij het 2de paard dat koliek heel accuut kan optreden.