randalinpony schreef:Ik lig alleen wakker van belastingen die geheven moeten gaan worden om allerlei vage onderzoeksburootjes volstrekt onzinnige onderzoeken te laten doen, omdat dat de heren in de sectorraad welgevallig is... Dáár was in NL sprake van een tijdje terug.
En ik denk dat de kans groot is dat dat soort onderzoeken nu dus ook door paarden eigenaren gefinancierd moeten worden.
randalinpony schreef:We gaan (duur) onderzoek krijgen naar de huisvesting van manegepaarden en naar het welzijn van sportpaarden bij bepaalde trainingsmethodes, om maar wat te noemen. Heeft de gemiddelde paardenhouder geen baat bij, gemiddeld paard ook niet.
Laat die sectoren waarin dit speelt zelf maar opdraaien voor de kosten van achterhaalde praktijken.
Helemaal mee eens. Ik rijd niet op manege paarden, ik heb niets met sport te maken. Ik ben een gewone recreatie ruiter met een doodgewoon paard die doodgewoon gehouden wordt. Waarom moet ik betalen naar onderzoek in de sport?
randalinpony schreef:Bovendien, even een andere twist aan deze discussie: voor mij is duidelijk dat de GD over de knowhow beschikt om een goed systeem in het leven te roepen, die doen dat namelijk al jaren en daar ligt ook veel kennis over dierziektebestrijding.
Dus ik wil graag meebetalen aan een degelijk systeem gericht op eigenarenregistratie, gekoppeld aan een goed opgezet dierziektepreventiesysteem.
Alleen waren de laatste geluiden hier in NL dat die sectorraad andere ideeen had hierover.
Mij gaat het niet om wel of niet voldoen aan regeltjes, maar om de zinnigheid van het hele gebeuren. Heel wat anders.