Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:00

hij weigerde alleen dan hoef je niet zo te slaan niet normaal!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:00

hey oke, wat jij wilt.
maar ik denk dat je je ogen is moet openen, en verder de wereld in moet kijken, hoe sommige beestjes het daar hebben.
dat is echt ernstige dierenmishandelijk.
het gaat mij namelijk om het woord : ERNSTIG.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:01

ziamara schreef:
hey oke, wat jij wilt.
maar ik denk dat je je ogen is moet openen, en verder de wereld in moet kijken, hoe sommige beestjes het daar hebben.

Meisje, ik heb zat in de wereld gezien (in real life helaas!)wat betreft dierenmishandeling en inderdaad soms is het heftiger! Maar dat neemt niet weg dat je dit moet onderschatten..

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:02

Net als met hyperflexi bij dressuur, genadeloos afstraffen. Vraag me af hoe de betreffende jury heeft ingegrepen, of eerlijk geschreven niet op dat moment. Waarom niet uitbellen, omroepen en tot de jury roepen en terrein ontzeggen?
Nu ben ik eigenlijk wel ten zeerste benieuwd naar de persoonlijke mening van Marcel Dufour als professionele springruiter?

Konstantine

Re: Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:03

Arm dier... En dan toch nog springen. Braaf van aard zeker...

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:03

ik onderschat het ook heus niet, zoals je in mijn post kan lezen dat ik dit ook niet vind kunnen.

maar volgens mij, zitten we nu wel op dezelfde lijn :Y)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:05

Schorsing verdient hij!

En mensen, ga nou astjeblieft NIET discuseren over wat wel en niet ernstig is.
Ik vind dit al ernstig mishandeling, en dat het nog erger is, dat hoort niet eens. (Weet het helaas maar al te goed, laatst nog de bitten uit India op de voorpagina etc)
Dat sommige mensen dit niet eens meer onder ernstig beschouwen, is toch eigenlijk een schande.
(niet tegen over die mensen, maar dat het inmiddels zo fout gaat!)

Arm beest. Als hij dit al bij een wedstrijd doet, hoe gaat het er dan thuis aan toe??????
Melsh; Tsja, bijna alle paarden zijn eigenlijk te lief. Of misschien wel bang; weet jij veel hoe het paard aangepakt word als de ruiter er af ligt.. ;(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:06

FaberSmid schreef:
Net als met hyperflexi bij dressuur, genadeloos afstraffen. Vraag me af hoe de betreffende jury heeft ingegrepen, of eerlijk geschreven niet op dat moment. Waarom niet uitbellen, omroepen en tot de jury roepen en terrein ontzeggen?
Nu ben ik eigenlijk wel ten zeerste benieuwd naar de persoonlijke mening van Marcel Dufour als professionele springruiter?

Die had in zijn verhalentopic een verhaal over hoe hij zijn paard met een tak over een hindernis sloeg. Zijn trainer zag het en liet hem die avond ook een oxer van 1.60 springen. Hij wilde niet en de trainer sloeg tot hij ging. Sindsdien heeft 'ie nooit meer een paard geslagen.

Maar dat is een beetje offtopic denk ik...
Ik vind het wel een goede straf, die gast zelf ook eens even over een hindernis heen meppen... 8-)

Megg

Ik vind het nogal meevallen.

ziamara

Joscaa schreef:
Schorsing verdient hij!

En mensen, ga nou astjeblieft NIET discuseren over wat wel en niet ernstig is.
Ik vind dit al ernstig mishandeling, en dat het nog erger is, dat hoort niet eens. (Weet het helaas maar al te goed, laatst nog de bitten uit India op de voorpagina etc)
Dat sommige mensen dit niet eens meer onder ernstig beschouwen, is toch eigenlijk een schande.
(niet tegen over die mensen, maar dat het inmiddels zo fout gaat!)

Arm beest. Als hij dit al bij een wedstrijd doet, hoe gaat het er dan thuis aan toe??????
Melsh; Tsja, bijna alle paarden zijn eigenlijk te lief. Of misschien wel bang; weet jij veel hoe het paard aangepakt word als de ruiter er af ligt.. ;(

je hebt helemaal gelijk..
door alles wat je ziet, vind ik dit al helemaal niet zo erg meer.
terwijl, dit mag gewoon niet!
Laatst bijgewerkt door ziamara op 13-04-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:07

beetje overdreven reactie's hier, dit gebeurt zowat bij iedere basis wedstrijd/op elke manege en pensionstal.. helaas.
maar pure dierenmishandeling.. nee.
ik keur dit absoluut niet goed, als het aan mij lag werd ie direct de ring uit gestuurt en kreeg een tijdelijk verbod.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:08

ziamara schreef:
hey oke, wat jij wilt.

Dat er over de woordkeuze uberhaupt discussie is vind ik eerlijk gezegd wel vreemd. Het is toch gewoon walgelijk. Ergere dingen zijn er altijd. Daarbij zou je de woordkeuze moeten plaatsen binnen de context/regelgeving van de FEI en niet binnen dierenmishandeling wereldwijd.
Dit is trouwens de originele titel: US showjumper accused of beating horse at Wellington

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:12

Arm diertje...

Helaas heb ik dit ook al te vaak op wedstrijden gezien inclusief nog een paar flinke rukken aan het bit...
Ik heb die ruiters nog niet eens een waarschuwing zien krijgen...

Daarom ben ik "verrast" dat dat nu wel gebeurd. Gelukkig maar, je merkt wel dat ze bezig zijn de paardensport paardvriendelijker proberen te maken. En dat moet ook.
Paarden zijn levende wezens en geen gebruiksvoorwerpen.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:16

Wat een super paard met SUPER instelling!! Ruiter rijdt verkeerd aan en paard wordt in elkaar geslagen! Het gaat weer lekker in de USA. Ik hoop dat de fokker van het paard het filmpje ziet en een keer de ruiter in elkaar slaat met een zweep. Als fokker zorg je jaren met hart en ziel voor je paard en dan komt het bij een dergelijke ruiter terecht.

Dat zo iemand op international niveau mag rijden en het dan nog niet door heeft hoe het moet. Ik zal het meneer dan nog even uitleggen hoe het wel moet.
1)Paard gerust stellen, klopt je op de nek.
2)Opnieuw correct aanrijden, zonder zweep gebruik
3)Na de sprong klopt je op de nek.
4)Weigering was geheel te wijten aan het verkeerd aan rijden van de hindernis van de ruiter.

De jury zat zeker te slapen???

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:19

je kunt hier heel erg over discusieren,
hij zet zich zelf alleen maar te kijken hiermee,
ik vind het iig goed dat de FEI juryleden en of stewards hier wat hebben gezegd/melding maken. Overigens hoop ik wel dat ze hem eerst hebben aangesproken op zijn gedrag voor ze er een melding van maken, daar bereik je uiteindelijk soms meer mee!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:19

ik wil nu keihard die vent slaan, wat een eikel zeg, had me toch een flinke bok gegeven als ik het paard was. Gelijk schorsen zo iemand!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:20

Cayenne schreef:
Sowieso vind ik het nog wel erg knap dat het paard alsnog voor hem springt. Erg braaf paard blijkbaar.
Van mij mogen ze zo'n ruiter een wedstrijdverbod voor onbepaalde tijd opleggen.

Dit paard word echt de hindernis 'overgeslagen' uit angst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:21

Toekie schreef:
Dat er over de woordkeuze uberhaupt discussie is vind ik eerlijk gezegd wel vreemd. Het is toch gewoon walgelijk. Ergere dingen zijn er altijd. Daarbij zou je de woordkeuze moeten plaatsen binnen de context/regelgeving van de FEI en niet binnen dierenmishandeling wereldwijd.
Dit is trouwens de originele titel: US showjumper accused of beating horse at Wellington

Nou, inderdaad.. er zijn altijd wel ergere dingen, maakt dit er niet minder erg op- ik vind het wel degelijk ernstig dat zoiets gebeurt, recht voor ieders ogen.. want 1- zulke mensen hebben een bepaalde voorbeeldfunctie en 2- als iemand al niet twijfelt dit voor het publiek te doen, wat gebeurt er dan wel niet thuis achter gesloten deuren?

Zelfs 1 tik was al ongepast geweest in deze situatie, maar zoveel.. dat is gewoon je woede op je dier afreageren- en mensen die zulke emoties niet kunnen controleren als ze omgaan met dieren, kunnen maar beter een andere hobby zoeken (denkt aan: postzegels verzamelen?)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:21

Het enige wat ik te zeggen heb is: Arm paard!
Beestje doet zo zijn best, weigert 1 keer voor een slootje en wordt maar even geslagen, helaas gaat het wel vaker zo in de hoge paardensport.
Jammer!.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:24

Mijn god, arm beest :(:)

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:26

Het eerste wat in mij opkwam was:
"ik hoop dat dat paard een hoge bok geeft, hij over de kop vliegt en zn rug breekt!"
Ik vind het nutteloos van die man!
Arm paard! :(:)
Jammer genoeg zie je dit vaker in de sport..
Laatst bijgewerkt door Ezzzyy op 13-04-10 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:26

Nou ja, hij springt wel :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:27

Niet om l*llig te doen maar dan mogen er wel meer bekende ruiters voorgeleid worden...... ( met eigen ogen gezien, dus geen speculatie)...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:28

niet alleen bekende ruiters, zoiezo overal op wedstrijd gebeurt dit, niemand die z'n bek opentrekt.
daar mogen ze van mij veel strenger in worden, dmv. uitsluiting en evt. tijdelijk verbod
Laatst bijgewerkt door Illusion op 13-04-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:29

Tja, dat het paard een of twee harde tikken krijgt oke, heb ik weleens vaker gezien, doe het soms ook eens, maar niet zo hard& veel :)