Morgen eerste selectiewedstrijd WK jonge dressuurpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:01

oeps... :o

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:06

Mooie foto van Appie Yvonne, wwat is het toch een heerlijk beest! :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:08

sassie81 schreef:
mooie foto's.

Ik begrijp alleen niet dat ze apache mee laten doen.
Daar hoef je echt niet mee aan te komen zo met zn hoofd 20 cm achter de loodlijn.Jammer ik vind het een mega goed paard.En ik denk ook dat het voor hem zelf niet verstandig. Moeten ze lekker een tijdje thuis houden.

Heb hem gisteren niet gezien, maar heb hem op 2 hengstenshows gezien en vooral bij de eerste was heel veel spanning, verzet, steigeren. Uiteindelijk is er aan een halstertouwtje iemand meegelopen, maar dat was absoluut geen reclame voor het dier. 2e show kreeg ze hem in de ring wel rond, maar bij het losrijden veel spanning, eerst aan de longe, daarna met slof... gaf ook geen prettig beeld.
Hij heeft onwijs veel kwaliteit, maar ik vrees dat er een beetje teveel van hem gevraagd wordt op het moment en dat hij het in zijn bovenkamertje niet kan verwerken.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:18

Ik denk dat Emmelie en Jeroen wel degelijk weten waar ze mee bezig zijn hoor! Het kan alleen maar beter worden om hem mee te nemen naar dit soort wedstrijden, hij moet daar mee leren omgaan! ;) En het wordt hem echt niet teveel hoor, afgelopen zaterdag moest hij naar de hengstenshow bij Van Erp, ze hebben hem daar bewust aan de hand gedaan omdat hij het al zo druk heeft met de hengstenshows en dus de selectie moest lopen gisteren...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:38

Ik ga er ook vanuit dat Emmelie wel weet waar ze mee bezig is, maar denk dat Emmelie niet de enige is die beslist wat hij allemaal moet doen. Erg veel hengstenshows en dan trainen voor de selecties WK er tussen door (en de fokkers zien toch graag iets anders dan de WK-jury ;) )... misschien pakt het goed uit en doet het "veel zien" in korte tijd hem positief veranderen qua omgang/karakter, maar het kan ook te veel worden en dat het de andere kant uitgaat.

Qua gangen (en zeker qua exterieur) een mooie opvolger voor totilas, als hij het lang genoeg vol houdt.

Yvonne, erg mooie foto's!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:03

De toekomst zal het uitwijzen, ik maak mij niet zoveel zorgen... :Y)

sassie81

Re: Morgen eerste selectiewedstrijd WK jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:17

Ok we zullen zien . er zijn toch meer hengsten via de achterdeur vertrokken , omdat ze wel wisten waar ze bezig waren.
En dat zegt niets over de kwaliteit van zon paard of ruiter.
Maar je hebt gelijk daar gaat het in dit topic niet over.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:30

Is er vandaag toevallig nog iemand geweest? :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:09

ja, ik :-)

uitslagen zijn al bekend

en Zico is ook weer door *\o/* *\o/* *\o/*