Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daan_Romi schreef:Ik zou het niet begrijpen waarom ze haar eigen paarden weg zou halen, aangifte van diefstal gaat doen enz.
De rechtbank heeft haar (voor een gedeelte) in het gelijk gestelt. Dus waarom zou ze??
En ze heeft naar mijn idee al genoeg gezeik van iedereen (media, bemoeizuchtige buren zonder enig eigen leven) dan gaat ze toch niet ook nog een valse aangifte doen?
Mocht ze dat wel gedaan hebben, is ze wel heel stom bezig.. Maar ik kan het me niet voorstellen.
ThePast03 schreef:Als deze paarden gestolen zijn hoop dat degene(n) die daar verantwoordelijk zijn echt kei- en keihard aangepakt worden zodat niemand er zelf nog maar over durft te denken om zulk soort actie's uit te voeren.
Ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen op Bokt zitten die dit ook nog eens goedkeuren.
Zullen we alle paarden die alleen gehouden worden morgen maar gaan stelen? Alle paarden die 1 uur per dag buiten komen? Alle paarden die te dik zijn?
En als we dat gehad hebben gaan we verder met de andere huisdieren die niet in de meest ideale omstandigheden gehouden worden.
Adil18 schreef:Daan_Romi schreef:Ik zou het niet begrijpen waarom ze haar eigen paarden weg zou halen, aangifte van diefstal gaat doen enz.
De rechtbank heeft haar (voor een gedeelte) in het gelijk gestelt. Dus waarom zou ze??
En ze heeft naar mijn idee al genoeg gezeik van iedereen (media, bemoeizuchtige buren zonder enig eigen leven) dan gaat ze toch niet ook nog een valse aangifte doen?
Mocht ze dat wel gedaan hebben, is ze wel heel stom bezig.. Maar ik kan het me niet voorstellen.
Lijkt mij ook ver gezocht, Daan_Romi
amondi schreef:@Russel, voor mij zijn die zadels dus juist een duidelijk teken dat mevrouw ze w.s. zelf heeft verplaatst en dan de "buurt" de schuld geven.....
Maar sporenonderzoek zal wel uitwijzen wie ze heeft verplaatst....
Als het idd 3den zijn dan snap ik niet waarom ze NU worden gestolen.... Dat hadden ze dan al veel eerder gedaan, tijdens de winter b.v.
Daan_Romi schreef:Nou nouksjens,
Ik begrijp je redenatie, maar ik weet zeker dat het doen van valse aangifte alleen maar meer in haar nadeel zou wekren. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat zou doen.
En de paarden kan ze gewoon weghalen zonder de buren te vertellen waarheen hoor. Ze is geen uitleg aan wie dan ook schuldig over waar ze HAAR paarden heen brengt.
Misschien dat de politie/rechtbank/dierenbescherming op de hoogte gestelt moeten worden, maar die mogen (en winnen er ook niks mee wanneer ze dat wel zouden doen) het dan toch niet doorgeven aan de bemoeizuchtige buren.
En dat zou ze dan ook 's avonds of 's nachts kunnen doen, zodat niemand het ziet.
Hoeft ze geen politie voor te bellen of wie dan ook.
PaolaPromise schreef:Paarden die idd 23 van de 24 uur in een donkere stal staan zonder contact met soortgenootjes vind ik 100 keer erger dan dit! De paarden waren goed gevoed, ze stonden alleen in de blubber op niet zo'n mooi stukje. Wat een vreselijke bemoeials kunnen mensen toch zijn, ze hebben geen kennis in pacht maar weten wel alles beter.
Op 9 van de 10 pensionstallen staan paarden van oktober tot mei binnen! Dat is veel erger...
En idd, ook nog die zadels stelen, ik ben niet overtuigd dat ze het nu beter hebben hoor!
lifaya schreef:hmmm vreemd zaakje.... Ik hoop iig dat de paarden het nu fijner hebben dan eerst en een fijne leefomgeving hebben want dit kon echt niet.
De betreffende vrouw heeft gewoon in mijn ogen niks ondernomen om het voor de paarden fijner te maken. Je kan MAKKELIJK zelf een normaal
hek maken, koop wat hout bij de gamma en maak er ook maar meteen een schuilstal bij die ook kan functioneren als schuilstal. Ik vind dat de
betreffende vrouw zeer laks is, als je alles voor je paarden overhebt, dan wil je toch ook het beste voor je paarden?
Of zij dit nou zelf heeft gedaan of niet, ik hoop dat de paarden het goed maken