Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:01

Ik keur diefstal ten alle tijden af.. Als de AID en de rechter heeft beslist dat de paarden er goed bij staan, dan staan ze er goed bij. Wat de buurman/buurvrouw/pietje puk van de hoek er ook van vind.

Ik vind het schandalig dat de dieren nu gestolen zijn.

_rosita_

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:26

Fijn randalinpony, dat jij inderdaad begrijpt wat ik bedoel!
Dat klopt exact.
Als iedereeen maar naar eigen mening gaat handelen, komt het zeker niet goed.
Waar zijn deze paarden heen, verkocht naar een goed tehuis? Wat is een goed tehuis? Daar waar ze een plukje kuil krijgen en 3 kilo sportbix in een gouden stalletje? Weet je.. de AId en DB heeft al iets besloten, dat is wat de 'tegenstanders' wilden, want o die paardjes waren zo sjieugh. Maar daar blijkt het heel niet om tegaan, want anders hadden ze zich er nu bij neergelegd.
Ik sluit me ook verder bij Russel aan.
Maar nogmaals... ik vind het diep en dieptriest dat dit gebeurd is en daarbij vind ik het ook dieptriest dat er zoveel mensen dit goedkeuren.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:36

voor het zelfde zijn dit bijlange niet de mensen die het goed voor hebben met de paarden , maar mss mensen die gewoon erop uit zijn paarden te stelen voor de verkoop!!! in ieder geval hopelijk hebben de paarden het nu wel beter , maar dit zal een open vraag blijven tot er iemand een bevestiging kan geven waar de dieren zijn!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:40

ik hoop van ganse harte dat de paarden echt door paardenliefhebbers zijn gestolen en nu een goed tehuis krijgen, maar ik krijg hier een raar gevoel bij.
waarom de zadels ook meenemen? dat geeft mij meer het idee, dat a) of ze heeft het zelf gedaan om van het gezeik af te zijn, of B) het zijn gewoon ordinaire dieven die hier een slaatje uit willen slaan.

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:46

Ik zou het niet begrijpen waarom ze haar eigen paarden weg zou halen, aangifte van diefstal gaat doen enz.

De rechtbank heeft haar (voor een gedeelte) in het gelijk gestelt. Dus waarom zou ze??

En ze heeft naar mijn idee al genoeg gezeik van iedereen (media, bemoeizuchtige buren zonder enig eigen leven) dan gaat ze toch niet ook nog een valse aangifte doen?

Mocht ze dat wel gedaan hebben, is ze wel heel stom bezig.. Maar ik kan het me niet voorstellen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:49

Als deze paarden gestolen zijn hoop dat degene(n) die daar verantwoordelijk zijn echt kei- en keihard aangepakt worden zodat niemand er zelf nog maar over durft te denken om zulk soort actie's uit te voeren.
Ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen op Bokt zitten die dit ook nog eens goedkeuren.

Zullen we alle paarden die alleen gehouden worden morgen maar gaan stelen? Alle paarden die 1 uur per dag buiten komen? Alle paarden die te dik zijn?
En als we dat gehad hebben gaan we verder met de andere huisdieren die niet in de meest ideale omstandigheden gehouden worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:50

Daan_Romi schreef:
Ik zou het niet begrijpen waarom ze haar eigen paarden weg zou halen, aangifte van diefstal gaat doen enz.

De rechtbank heeft haar (voor een gedeelte) in het gelijk gestelt. Dus waarom zou ze??

En ze heeft naar mijn idee al genoeg gezeik van iedereen (media, bemoeizuchtige buren zonder enig eigen leven) dan gaat ze toch niet ook nog een valse aangifte doen?

Mocht ze dat wel gedaan hebben, is ze wel heel stom bezig.. Maar ik kan het me niet voorstellen.

Lijkt mij ook ver gezocht, Daan_Romi :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:50

ThePast03 schreef:
Als deze paarden gestolen zijn hoop dat degene(n) die daar verantwoordelijk zijn echt kei- en keihard aangepakt worden zodat niemand er zelf nog maar over durft te denken om zulk soort actie's uit te voeren.
Ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen op Bokt zitten die dit ook nog eens goedkeuren.

Zullen we alle paarden die alleen gehouden worden morgen maar gaan stelen? Alle paarden die 1 uur per dag buiten komen? Alle paarden die te dik zijn?
En als we dat gehad hebben gaan we verder met de andere huisdieren die niet in de meest ideale omstandigheden gehouden worden.

Amen...!!!!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:07

Oh god zeg, nu is het een relatief ernstig geval...
Maar als dit goedgekeurt word, dan gaan mensen ook in mindere gevallen het recht in eigen hand nemen.
Leuk als je paard ziek is en daardoor zielig oogt, word die dan straks ook maar gestolen?

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:12

Mischien dachten de buurtbewoners zo aan een gratis rijpaard te komen..

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:32

Adil18 schreef:
Daan_Romi schreef:

Lijkt mij ook ver gezocht, Daan_Romi :j

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het mevrouw de K te heet onder de voeten werd, maar dat ze toch haar eigen theorie over 'paarden horen buiten' niet teniet wilden doen en daarom zoiets als dit zou doen.. Op deze manier is ze verder niemand uitleg verschuldigd waar de paardjes nu staan ed.. Tis maar een theorie hoor, je weet nooit wat er in het hoofd van zo'n mens omgaat..

Verder ben ik het absoluut met ThePast03 eens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:36

Diefstal is never nooit niet goed te keuren en volgens mij heeft deze dame na de vorige uitspraak de resterende paarden zeer goed in de gaten gehouden, ze heeft honden enz, dus nu zou ze niets in de gaten hebben gehad dat er drie zo in een keer weggehaald zijn,dat gaat er bij mij niet in.
Ik denk dat ze de bui heeft zien hangen en op deze manier enig mededogen van rechters verwacht omdat haar dieren "gestolen zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:40

amondi schreef:
@Russel, voor mij zijn die zadels dus juist een duidelijk teken dat mevrouw ze w.s. zelf heeft verplaatst en dan de "buurt" de schuld geven.....

Maar sporenonderzoek zal wel uitwijzen wie ze heeft verplaatst....

Als het idd 3den zijn dan snap ik niet waarom ze NU worden gestolen.... Dat hadden ze dan al veel eerder gedaan, tijdens de winter b.v.

Misschien hebben ze eerst de uitslag van de rechtzaak afgewacht?
En nu blijkt dat ze deze paarden gewoon mag houden in dezelfde omstandigheden als waar de vorige 2 uit zijn gehaald, dan kan ik me voorstellen dat iemand denkt: als het niet eens via de rechter lukt om de dieren een goed onderkomen te geven (de rechter had ook verplichting op kunnen leggen tot verbetering van de leefomstandigheden toch?). dan maar op deze manier.
Niet goed, wel begrijpelijk...
Vind het echt ontzettend vreemd dat het hier in Nederland blijkbaar mogelijk is paarden onder zulke erbarmelijke omstandigheden te mogen blijven huisvesten, terwijl in Amerika om veel minder erge omstandigheden gelijk actie wordt ondernomen met verandering huisvesting en waarschuwingen en bij geen verbetering in beslag name...
Daar is het misschien doorgeslagen, maar hier kunnen we nog heel wat verbeteren wat betreft mogelijkheden tot aanpak. Zeker met zo'n dik dossier waaruit blijkt dat zoiets al jaren speelt...

En over dat 24/7 binnen staan... Veel "stalpaarden" worden keurig verzorgd en krijgen ook regelmatig beweging ,zien er vrolijk en fit en gezond uit en kunnen schoon en droog staan, liggen en bewegen. De uitzonderingen die echt hun stal niet uitkomen en er vies en onverzorgd bij staan mogen ze ook rustig aanpakken. Als dat op een pensionstal gebeurd lijkt de staleigenaar me de aangewezen persoon om aan de bel te trekken of andersoort actie te ondernemen. Bij particulieren of agrariers in de schuurtje of stal is dat lastiger te ontdekken...

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:49

Nou nouksjens,

Ik begrijp je redenatie, maar ik weet zeker dat het doen van valse aangifte alleen maar meer in haar nadeel zou wekren. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat zou doen.

En de paarden kan ze gewoon weghalen zonder de buren te vertellen waarheen hoor. Ze is geen uitleg aan wie dan ook schuldig over waar ze HAAR paarden heen brengt.
Misschien dat de politie/rechtbank/dierenbescherming op de hoogte gestelt moeten worden, maar die mogen (en winnen er ook niks mee wanneer ze dat wel zouden doen) het dan toch niet doorgeven aan de bemoeizuchtige buren.

En dat zou ze dan ook 's avonds of 's nachts kunnen doen, zodat niemand het ziet.
Hoeft ze geen politie voor te bellen of wie dan ook.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:52

als ze maar geen nieuwe gaat kopen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:57

Daan_Romi schreef:
Nou nouksjens,

Ik begrijp je redenatie, maar ik weet zeker dat het doen van valse aangifte alleen maar meer in haar nadeel zou wekren. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat zou doen.

En de paarden kan ze gewoon weghalen zonder de buren te vertellen waarheen hoor. Ze is geen uitleg aan wie dan ook schuldig over waar ze HAAR paarden heen brengt.
Misschien dat de politie/rechtbank/dierenbescherming op de hoogte gestelt moeten worden, maar die mogen (en winnen er ook niks mee wanneer ze dat wel zouden doen) het dan toch niet doorgeven aan de bemoeizuchtige buren.

En dat zou ze dan ook 's avonds of 's nachts kunnen doen, zodat niemand het ziet.
Hoeft ze geen politie voor te bellen of wie dan ook.

Het zou een beetje raar zijn als haar paarden gestolen zijn en ze geen aangifte doet. Als het echt zo'n toneelspel is als sommige denken moet ze natuurlijk ook aangifte doen om haar verhaal 'sterker' te maken. Ik denk als ze ze gewoon verplaatst had het als nog bekend had geweest, nu gaan mensen minder snel zoeken... Het zou mij echt niet verbazen als ze het zelf gedaan heeft....

Maar ja hoe dat ook diefstal is niet goed te keuren, al gaat het nu misschien beter met deze paardjes (maar dat is ook niet zeker). Wie weet staan ze nu wel hele dagen binnen omdat iemand anders ontdekt dat ze gestolen zijn.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:00

Paarden die idd 23 van de 24 uur in een donkere stal staan zonder contact met soortgenootjes vind ik 100 keer erger dan dit! De paarden waren goed gevoed, ze stonden alleen in de blubber op niet zo'n mooi stukje. Wat een vreselijke bemoeials kunnen mensen toch zijn, ze hebben geen kennis in pacht maar weten wel alles beter.

Op 9 van de 10 pensionstallen staan paarden van oktober tot mei binnen! Dat is veel erger...

En idd, ook nog die zadels stelen, ik ben niet overtuigd dat ze het nu beter hebben hoor!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:01

Ik denk niet dat speculeren over hoeveel slechter of beter die beestjes het nu hebben zin heeft zolang niemand nog inzicht heeft in waar ze nu zijn....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:06

PaolaPromise schreef:
Paarden die idd 23 van de 24 uur in een donkere stal staan zonder contact met soortgenootjes vind ik 100 keer erger dan dit! De paarden waren goed gevoed, ze stonden alleen in de blubber op niet zo'n mooi stukje. Wat een vreselijke bemoeials kunnen mensen toch zijn, ze hebben geen kennis in pacht maar weten wel alles beter.

Op 9 van de 10 pensionstallen staan paarden van oktober tot mei binnen! Dat is veel erger...

En idd, ook nog die zadels stelen, ik ben niet overtuigd dat ze het nu beter hebben hoor!

Je maakt het nu wel erg rooskleurig. Ze stonden wel echt in dikke lagen, rottende, stinkende natte troep. Geen droge plek om te liggen. Te kleine omgeving en te dikke laag modder om te kunnen rollen of rennen of grazen en dan nog maar te zwijgen over geweldige kwaliteit van het hek en alle troep die binnen het 'paardenverblijf' lag. Dat is absoluut niet goed te praten. Hoef je niet de vergelijking te trekken met paarden die altijd binnen staan. Dat is ook niet paardvriendelijk nee, maar dit vind ik aardig schunnig.
Nogmaals; ik keur de diefstal niet goed, zeker niet ivm de zadels, maar aan de andere kant snap ik de beweegreden wel weer (mits dit een persoon is met goede bedoelingen en geen duistere types die dankzij deze situatie hun slag weten te slaan)
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 12-04-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:10

hmmm vreemd zaakje.... Ik hoop iig dat de paarden het nu fijner hebben dan eerst en een fijne leefomgeving hebben want dit kon echt niet.
De betreffende vrouw heeft gewoon in mijn ogen niks ondernomen om het voor de paarden fijner te maken. Je kan MAKKELIJK zelf een normaal
hek maken, koop wat hout bij de gamma en maak er ook maar meteen een schuilstal bij die ook kan functioneren als schuilstal. Ik vind dat de
betreffende vrouw zeer laks is, als je alles voor je paarden overhebt, dan wil je toch ook het beste voor je paarden?

Of zij dit nou zelf heeft gedaan of niet, ik hoop dat de paarden het goed maken :j

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:12

Heeft iemand van jullie uberhaupt zelf weleens gekeken hoe ze erbij staan??

Want natuurlijk heeft ze in de natte maanden er niet voor gezorgd dat de dieren droog stonden en dat valt met geen mogelijkheid goed te praten, maar inmiddels is het droog en is er geen probleem.
Ze wordt dagelijks in de gaten gehouden door afgevaardigden van de rechtbank en door de dierenbescherming, en er was gewoon niets mis (momenteel dan).

Dus daarom lijkt het me sterk dat ze zichzelf tegen zou werken.
Misschien zit ik helemaal fout, maar wordt er gewoon beetje moe van dat iedereen online meteen een mening heeft, zonder er ooit met eigen ogen naar gekeken te hebben.

Ik ben er met mijn vriend (totaal anti paard) heen gegaan, omdat ik graag wilde zien of het echt zo slecht was. Wij wonen redelijk in de buurt, dus kleine moeite.

Ik heb mevrouw ik kwestie nooit gesproken, maar ik kan me echt wel voorstellen dat zij het ook allemaal zat is. Maar dan had ze ook gewoon de paarden weg kunnen halen. Hadden ze haar daar niet meer gezien en ze is aan niemand verantwoording schuldig (behalve de instanties dan)

Mijn paard is ook ooit eens gestolen. Nou ja, geleend voor een ritje. Een meisje vond omdat ze Z dressuur reed, wel even op mijn paard mocht rijden. Omdat deze altijd in de wei stond en ze niemand zag. Maar ik was er altijd 's avonds en dat zag zij natuurlijk niet.

Vervolgens kon ze niet met mijn paard omgaan (weinig mensen, omdat hij nogal een historie had met dank aan zijn vorige baasje) en wilde ze ook nog eens de schuld bij mij neerleggen.

Maar ik dwaal af. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dit allemaal in scene zet en als ze dat wel gedaan heeft, vind ik dat een hele stomme actie.

En als die buren erachter zitten, hoop ik dat ze met zijn allen opgepakt worden en geef ze maar een taakstraf op een manege in de buurt. Zien ze ook meteen wat echt zielig is. En voordat iedereen meteen op me springt, nee ik bedoel niet elke manege. Maar er is er hier 1 die echt heel slecht voor zijn dieren is.

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:13

lifaya schreef:
hmmm vreemd zaakje.... Ik hoop iig dat de paarden het nu fijner hebben dan eerst en een fijne leefomgeving hebben want dit kon echt niet.
De betreffende vrouw heeft gewoon in mijn ogen niks ondernomen om het voor de paarden fijner te maken. Je kan MAKKELIJK zelf een normaal
hek maken, koop wat hout bij de gamma en maak er ook maar meteen een schuilstal bij die ook kan functioneren als schuilstal. Ik vind dat de
betreffende vrouw zeer laks is, als je alles voor je paarden overhebt, dan wil je toch ook het beste voor je paarden?

Of zij dit nou zelf heeft gedaan of niet, ik hoop dat de paarden het goed maken :j

Er stond/staat wel een stal hoor. Was alleen geen droog stukje grond buiten. En ze konden volgens mij ook niet uit zichzelf naar binnen. Maar dat weet ik niet zeker, want heb ik niet gezien

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:15

Maar die stal kon niet functioneren als schuilstal omdat het daarbinnen ook modderig was en lekte... dat bedoel ik ermee. Een paard behoord in Nederland gewoon een plekje te kunnen hebben waar ze droog staan, want in de modder staan is barslecht voor een paard, zij stonden gewoon dik in de modder en je kan wel zeggen `het is nu voorbij´ maar straks word het weer herfst en begint het allemaal weer opnieuw :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:16

*knip*

Sorry, was al besproken (dat Gerard Spong homo is).
Laatst bijgewerkt door LindyH op 12-04-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:16

Ik heb het niet met eigen ogen gezien, wel de filmpjes gemaakt door tv west, HvNL en wat hier op bokt is geplaatst aan filmpjes. Deze stammen uit december. Vond t niet fraai wat ik zag, en mijn paarden staan ook niet altijd even droog (staan het hele jaar door buiten (swinters en met slechte dagen snachts op stal)