Britten doneren "vriendelijke bitten" aan mensen in India

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:48

verschrikkelijk hoe die bitten eruit zien :n

maar wel een super goeie actie !!! +:)+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:53

dierenlover schreef:
callippo schreef:
Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.

Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.

Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.

Was ook mijn gedachte.

Het enige wat ik kan bedenken waarom ze die bitten geven (ipv voorlichting) is dat mensen dan eerder geneigd zijn het eens met zo'n ander bit te proberen. Dat oude bit is misschien al generaties in de familie, of je bent het gewoon altijd zo gewend, en waarom zou je dan iets anders proberen? Het uitdelen kan ze helpen bij de overstap.

Maar dikke kans dat mensen nu met de nieuwe bitten opeens 'problemen' met hun paard krijgen die ze vroeger nooit hadden. Dan hangt er binnen no time weer zo'n gemeen bit in.

Ik denk dus ook dat voorlichting nuttiger zou zijn. Nieuwe bitten geven kan daar dan ondersteunend bij werken zodat mensen geen nieuwe dure aankoop hoeven te doen, maar verder heeft het weinig zin.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:02

Marilyn_C schreef:
Arabesk schreef:
goh in India wonen zeker erg lastige paardjes :roll: wát een bitten zeg %)

Ik denk dat het of lastige paarden zijn, of misschien is het gewoon verzet tegen het bit:

http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related :=

goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt :D

even los van het tradionele gedans van die paarden,
Ik denk dat mijn paard net zo hard ik staking zou komen met zo'n vreselijk mit in dr mond ;)
maar idd goeie actie!! +:)+ +:)+

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:04

wat een geweldige actie zeg! :D

ik hoop dat die mensen uit india ook wel snappen dat die andere bitten er niet uitzien. :=

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:17

Sjoos schreef:
callippo schreef:
Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.

Ik denk dat veel van de bitten die de plaatselijke bevolking gebruiken, zelf gemaakt zijn.

ja maar zelfs dan is het toch makkelijker om gladde bitten te maken, met die pinnen erop is het veel meer werk lijkt mij..... en meer matriaal dus kost ook weer meer...

ik ga ervan uit dat de britten toch ook wel enige educatie hebben meegegeven ipv alleen de bitten te overhandigen. nu maar hopen dat ze ze gaan gebruiken.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:18

En dan vinden ze bij ons sommige stangen/trensen al heftig! Jeetje die bitten zien er gewoon uit als pure mishandeling!

Overigens wel een goede actie! Hopenlijk doen ze er wat mee in India!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:31

Maar ja, het traint natuurlijk wel lekker makkelijk zo'n scherp bit, als je toch geen oog hebt voor paardenleed. Met zo'n lichter bitje zal alles toch een stukje langzamer gaan. Dikke kans dat ze zo'n licht bitje precies 5 minuten gebruiken.. Die mensen hebben voorlichting nodig, geen mensen in sjieke pakken die een pakje met een strik erom komen afleveren voor een bataljon camera's..

Ik ben misschien wat overdreven negatief maar krijg altijd wat de kriebels van dit soort PR demonstraties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:58

wat een rottige bitten zeg!
zo moeilijk is het toch niet om wat fatsoenlijke bitten te gebruiken??
mooi dat deze actie gehouden is!

off; leuk ras zeg! die oortjes <3

Monster_tos

Re: Britten doneren "vriendelijke bitten" aan mensen in India

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:22

Oh wat een martelwerktuigen!
Maar dat filmpje, daar rollen de tranen echt serieus van over mijn wangen.. Dat arme dier :S De wanhoop straalt er aan alle kanten vanaf..

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:24

super actie !
& idd die bitten die ze nu hebben .. nee niet voor mij :|

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:51

Citaat:
Ik denk dat het of lastige paarden zijn, of misschien is het gewoon verzet tegen het bit:

http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related :=

goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt :D

Wat erg ;( arm paard, vreselijk om naar te kijken.
Als je hiernaar kijkt denk ik dat deze actie niet veel gaat uithalen, welk paard gaat nou zo 'dansen' met een glad bitje? die rent er dwars doorheen natuurlijk... Ik denk ook dat ze niet zomaar op een vriendelijk bit overstappen als ze dit in de handen geduwd krijgen. Daar is imo veel meer voor nodig (voorlichting ed)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:59

Ik heb nog wel wat bitten rondslingeren als ze nog meer willen :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:23

Goeie actie, alleen vraag ik me af hoeveel 'normale' bitten je daar kunt kopen voor een vliegretourtje naar india. Je gaat toch niet voor 80 bitten met (ik denk) minstens 2 man naar India vliegen, daar kun je zo 1000 bitten voor halen gok ik.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:34

ze kunnen er net zo goed prikkeldraad in doen.
heeft volgens mij de zelfde werking :s
Ik heb ook totaal geen respect voor deze mensen, ook al zou het een eeuwenoude famillie traditie zijn.
en vind het gewoon pure dierenmishandeling.

en wat iemand al eerder zei, deze bitter lijkt mij ook veel duurder om te produceren dan ' normale ' bitten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:37

Denk dat die mensen niet beter weten en dat ze het niet doen omdat het nu eenmaal traditie is en ze het leuk vindne om de paarden zo toe te takelen. Zolang hen geen alternatief geboden wordt hoe moeten ze dan weten wat 'normaal' is? Vind het dan wat kort door de bocht om maar te stellen dat deze mensen geen respect verdienen....

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:39

nou als iets bloed, hebben de meeste mensen toch wel door dat het of pijn doet, of dat er iets niet goed is?
volgens mij bloed een paardenmond niet spontaan.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:47

Het is echt verschrikkelijk om dit leed te zien.
Voor die mensen is het normaal zoals het voor de spanjaarden normaal is om stieren neer te steken. Traditie! BAH!

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:19

Ik vind het goed dat ze deze actie opzetten!
Maar toch is 80 bitten nog steeds te weinig.
Geen enkel paard zou met die vreselijke andere bitten in moeten lopen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:25

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:30

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:00

dierenlover schreef:
callippo schreef:

Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.

Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.

Is India niet een van de armste landen ter wereld?
Dus al die artikelen worden gebruikt voor de export om zo mee te kunnen leven. Ik denk dat als met daar bitten voor hun zelf gaat maken het veels te duur is (gebruik fabriek+personeel+transort+verkopers). Eigengemaakt is veel goedkoper.
Ons land importeert ook vlees uit het buitenland omdat het bij ons gewoon te duur is om te verwerken. Bloemen komen ook veelal uit afrika, omdat de kosten daar veel lager liggen dan hier in ons eigen land.

Ik vind het opzich een goed initiatief en er zal gerust wel voorlichting zijn gegeven. De engelse willen het ras gaan redden dus daar zit geld achter (export paarden).

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:09

Gatsie ik hoop dat deze mensen het verschil wel zien.
Ik schrok me dood toen ik dat enge bit zag.
Als je toch een beetje slim bent zie je toch wel dat een bebloede mond niet zo hoort bij een paard toch?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:12

Die bitten zijn afschuwelijk.. Goede actie van de Britten. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:14

echt een goede actie zeg! Go Britten, go Britten!!!! :D :D :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:43

Goeie hemel... En dan lopen wij te zeuren of wat vriendelijker is wat betreft ons segment bitten!