maar wel een super goeie actie !!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenlover schreef:callippo schreef:Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.
Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.
Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.
Marilyn_C schreef:Arabesk schreef:goh in India wonen zeker erg lastige paardjeswát een bitten zeg
Ik denk dat het of lastige paarden zijn, of misschien is het gewoon verzet tegen het bit:
http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related![]()
goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt

Sjoos schreef:callippo schreef:Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.
Ik denk dat veel van de bitten die de plaatselijke bevolking gebruiken, zelf gemaakt zijn.
Citaat:Ik denk dat het of lastige paarden zijn, of misschien is het gewoon verzet tegen het bit:
http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related![]()
goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt
arm paard, vreselijk om naar te kijken. juval schreef:goede actie...
helaas gebruiken ze niet alleen in India van die 'vreemde' bitten: [WN-TR] toegestaan bit tijdens wedstrijd

dierenlover schreef:callippo schreef:Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.
Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.
Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.