Ondervoede Latijnse paarden vaak verwerkt in snacks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:32

frangelica schreef:
magda_90 schreef:
Zo is er met ieder merk vast wel iets wat te maken heeft met dieren. In deze maatschappij ontkom je er gewoonweg niet aan.

dat idee heb ik dus ook.

Dat is ook zo.

Plus, wat ik al zei, een groot deel van de mensen zal het geen zak kunnen schelen. En een heel groot ander dier roept er schande van, maar eet vervolgens 2 weken later vrolijk zijn kroketje. En een heeeeeeel klein deel zal ze altijd laten staan of vegetarier worden.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:34

Mensen met paarden, ook de grotere bonden wereldwijd moeten de met elkaar samenwerken om paardenwelzijn in zijn algemeen op een hoger niveau te krijgen. En naar mijn beleving, dus niet alleen maar voor de sport. Als je op paarden geeft dan gaat dat verder dan er gebruik van te maken in de sport.

Het blijven edele dieren, en toch worden ze niet zo behandeld..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:50

SantaCruz schreef:
Het blijven edele dieren, en toch worden ze niet zo behandeld..

Daar gaat het eigenlijk nog niet eens om.. Het is gewoon walgelijk wat wij met levende dieren doen.. Zo zouden we zelf eens behandeld moeten worden..
Maar ach... Het zijn maar dieren....

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:54

Dat paarden in de kroketten zitten wisten we allang.

Maar wat ik verontrustend vind is dat ze in het vervoer al overlijden en / of een lange lijdensweg hebben voordat ze sterven. En uiteindelijk eten wij voedsel van zeer gestreste dieren.
1) niet goed voor de dieren
2) ook niet goed voor ons, wat denk je dat dat vlees, wat uiteindelijk ons eten wordt, met ons lichaam doet? Met kippen precies hetzelfde verhaal..

Wees bewust van wat je doet & en wat je eet!

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:56

Echt , walgelijk ...geen woorden voor .

Vreselijk en wij denken dat we beschaafd zijn ?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:00

Kytha schreef:
Sappos schreef:
Jeetje moeten we echt door zo'n topic wakkergeschud worden. En gaan nu alle mensen die al jaren gewoon frikandellen ed eten nu reageren hoe zielig het wel niet is...

Ja ik eet vlees maar ik eet geen paardenvlees. Dat wil zeggen dat ik elke doos met snacks die hier binnenkomt even nakijk op paardenvlees. Nee ik heb nog nooit een frikandel gegeten...

Sorry maar vind het ook een beetje hypocriet om geen paardenvlees te eten en wel de rest van het vlees; denk je dat al die kippen, varkens en runderen zo goed behandelt zijn. Eet dan helemaal geen vlees.

Heeft niets met hypocritiet zijn te maken. Ik eet ook geen paarden. Ik zie paarden niet als vee. Kippen koeien en varkens wel.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:01

de slachthuizen sluiten of het afschaffen van slachten heeft weinig zin denk, want dan laten ze de paarden wel ergens anders creperen. ze kunnen beter acties op touw zetten om de mensen voorlichting te geven over het houden van dieren. dat een goed doorgevoed paard meer opbrengt. dat een paard wat goed verzorgt word langer zijn werk kan doen etc. vind inderdaad brooke daar een goed voorbeeld van. die proberen niet alleen de paarden te helpen maar proberen ook de mensen een stukje educatie te geven. zouden ze over de gehele wereld wel eens mogen doen. en dan heb ik het niet alleen over paarden maar over het houden/slachten van dieren over de hele wereld. want iedereen vind dit verschrikkelijk omdat we allemaal paardenliefhebbers zijn, maar kijk eens naar de dieren in china bv, honden,katten,beren allemaal hebben ze een verschrikkelijk leven daar en komen ze verschrikkelijk aan hun eind. denk dat de gehele wereld wel een les in het omgaan met dieren kan gebruiken. ben desalnietemin blij dat dit elke keer weer onder de aandacht gebracht word want dan blijft het leven bij de mensen en wordt er misschien wel een keer wat aangedaan.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:05

Jeetje wat ben ik toch blij met die slager hier op de berg die zijn eigen dieren fokt, goed behandeld en zelf slacht. Ook al vind ik het niet zo leuk om ze in de weides in de buurt te zien en te beseffen dat die misschien wel op mijn bord beland, ik weet wel dat ze het goed hebben gehad. Daar betaal ik graag iets meer voor. Maar veel is ook onwetendheid en de mindere keuzemogelijkheid van de consumptiemaatschappij. Niet iedereen heeft zo'n slager in de buurt. Ik eet minimaal vlees, wij mensen zijn alleseters en hebben ook vlees nodig (persoonlijk vind ik dat er toch bepaalde dingen ontbreken in allerlei vervangers) maar je mag voor hetgeen je eet best een bewuste keuze maken. Trouwens, je proeft het er ook aan af, dit vlees smaakt echt beter.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:07

Prima schreef:
Heeft niets met hypocritiet zijn te maken. Ik eet ook geen paarden. Ik zie paarden niet als vee. Kippen koeien en varkens wel.

Ik eet het dan weer wel, ik eet juist het liefst paardenvlees omdat die juist het beste leven hebben gehad dat een dier voor consumtie zich maar kan wensen, maar dan heb ik het over de paarden in Nederland. Paardenvlees eten is het beste voor de wereld, zolang het maar een fijn leven heeft gehad in mijn ogen. Dus beweging, aandacht en genoeg voer. Helaas idd in Zuid amerika en andere europese landen en Canada, gaat het er niet goed aan toe... Ik eet verder ook andere beestjes hoor :j maar dan wel het liefste biologisch

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:15

Overigens is het wel erg hypocriet van wakker dier.
Waar zijn ze in de Oostvaarder plassen? Waar was hun campagne toen?
Maar over paarden ver weg, daar gaan ze het over hebben. Terwijl Marianne Thieme, ja die van wakker dier, het goed keurt wat er in Nederland gebeurd. Dat kan dus niet hè. Het ene dierenleed wel een grote mond over hebben en het ander gewoon goed keuren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:34

Onberijpelijk dit :( :( :( :( :( :( :(:) :(:) :(:) :(:) : goede paardenvlees van NL, moet in NL gehouden worden, en paardenvlees uit amerika etc. svp ook daar houden, nu wisselen we enkel paardenvlees uit, dat is toch achterlijk? met zoiets als gevolg, er is vraag van NL naar buitenlandse paardenvlees dus blijft wanstoestanden in buitenland bestaan. En van buitenland is er vraag naar NL paardenvlees, allemaal onnodig gesleur van vlees en of levend slachtpaarden.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:36

Ik heb opzich niets tegen het slachten van dieren, ook niet van paarden. Maar zolang er maar goed met ze om wordt gegeaan. Het is gwoon belachelijk hoe sommige dieren behandeld worden voor hun dood bij de slager, dat zou gewoon niet meer mogen in deze tijd. |o
Paardenvlees eet ik zoiezow al niet omdat ik paarden met paarden een band heb (ik controleer dan ook alles of er paardenvlees in verwerkt zit) en met koeien, kippen en varkens niet. Ik woon op een boerderij en ook hebben wij koeien en wat kippen die uiteindelijk naar de slager gaan. Maar deze hebben een goed leven gehad.
Voor vlees wil ik best extra betalen als ik zeker weet dat deze dieren goed behandeld zijn. Maar jammer genoeg denken veel mensen hier niet zo over en daarom is het ook zo moeilijk om dit tegen te gaan.
Mensen willen zo goedkoop mogenlijk eten en het maakt ze niet uit of dit ten koste gaat van de dieren. Mensen moeten bewuster gemaakt worden van het leed van de slacht dieren en daarom is het goed dat dit nu in de media uitgelicht wordt, Eindelijk!

Zoals al eerder gezegd wij denken dat wij beschaafd zijn, maar dat zijn wij uiteindelijk nog lang niet. Niet als de mens nog zo met zijn dieren om gaat.....

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:56

Ik ben het ook eens met de vorige berichten,
het is niet extra zielig omdat het paarden zijn. Dit gebeurt (waarschijnlijk) met zovele dieren.

Wij waren thuis allang gestopt het het kopen van snacks. Wij hebben alleen bamischijven, nasidingen en kaassoufles. Geen diertje aan te pas:)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:02

punkielover schreef:
Ik ben het ook eens met de vorige berichten,
het is niet extra zielig omdat het paarden zijn. Dit gebeurt (waarschijnlijk) met zovele dieren.

Wij waren thuis allang gestopt het het kopen van snacks. Wij hebben alleen bamischijven, nasidingen en kaassoufles. Geen diertje aan te pas:)

Klopt niet hoor. :)

nasiblok van mora als voorbeeld

Gekookte rijst, paneermeel (tarwebloem, water, gist, zout, kleurstof: curcumine), doorhaalmiddel (tarwemeel, zetmeel, gemodificeerd maiszetmeel: E1422, kippeneiwit, zout, bloem, vetpoeder, verdikkingsmiddel E466, zuurteregelaar E526), rundergehakt, margarine (gedeeltelijk geharde palmolie, palmolie, raapzaadolie, water, zout, weipoeder, emulgatoren: E322, E471, kleurstof: E160a), doperwten, ketjapsaus (suiker, water, sojasaus [water, sojabonen, tarwe, zout], tomatenpuree, azijn, gemodificeerd maiszetmeel E1422, zout, aroma, smaakversterker: E621, specerijen, voedingszuur: E575, conserveermiddelen: E202, E211), ui, nasiseasoning (smaakversterker: E621, zout, tarwezetmeel, dextrose, sojasauspoeder [sojabonen, tarwe, maltodextrine, zout], aroma, ui, specerijen, knoflook, peper, kleurstof: E150a), wortel, zout, aroma (aroma, smaakversterkers: E621, E631, voedingszuur: E330), sambal (Spaanse pepers, zout, citroenzuur E330, conserveermiddel E 220), selderij, ui, peterselie, knoflook, suiker, korianderzaad, gelatine, smaakversterker (E621), verdikkingsmiddel E466, garnalenpoeder

Bamischijf
Gekookte mie, paneermeel (tarwebloem, water, gist, zout, kleurstof: annatto), doorhaalmiddel (tarwemeel, zetmeel, gemodificeerd maiszetmeel: E1422, kippeneiwit, zout, bloem, vetpoeder, verdikkingsmiddel E466, zuurteregelaar E526), ketjapsaus (suiker, water, sojasaus [water, sojabonen, tarwe, zout], tomatenpuree, azijn, gemodificeerd maiszetmeel E1422, zout, aroma, smaakversterker: E621, specerijen, voedingszuur: E575, conserveermiddelen: E202, E211), margarine (gedeeltelijk geharde palmolie, palmolie, raapzaadolie, water, zout, weipoeder, emulgatoren: E322, E471, kleurstof: E160a), doperwten, ui, nasiseasoning (smaakversterker: E621, zout, tarwezetmeel, dextrose, sojasauspoeder [sojabonen, tarwe, maltodextrine, zout], aroma, ui, specerijen, knoflook, peper, kleurstof: E150a), rundergehakt, wortel, zout, gelatine, kruiden (koriander, peper, chilipeper, selderij, kurkuma, foelie, nootmuskaat, karwij, komijn, kardemom, venkel, ui, antiklontermiddel: E470a, smaakversterker : E621), suiker, aroma (aroma, smaakversterkers: E621, E631, voedingszuur: E330), sambal (Spaanse pepers, zout, citroenzuur E330, conserveermiddel E 220), selderij, ui, peterselie, knoflook, verdikkingsmiddel: gemodificeerd maiszetmeel, smaakversterker: E621, aspartaam, verdikkingsmiddel E466, garnalenpoeder.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 08-04-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Ondervoede Latijnse paarden vaak verwerkt in snacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:03

En garnalenpoeder! ;)
Daarom hier alleen vegetarische bamischijven en kaassouflé's!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:05

Ik heb maar even globaal er doorheen gekeken. Wat er in de E nummers zit weet ik ook niet.
Maar al veel te snel zeggen mensen ik eet geen vlees, terwijl ze dat wel doen.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:12

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:38

Dit is echt verschrikkelijk. ;(

Wie doet dat nou, omg.

Ik eet hélemaal geen paardenvlees, kijk ook altijd de dozen na. :(:)
Ik eet geen frikandelen,kroketten,biefstuk enz. ;)
Zal ook néver paardenvlees eten, en al helemaal niet zo!

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:53

Dat filmpje is echt verschrikkelijk..
Erger kan het niet worden..
Er wordt gewoon een paard aan z'n mond de trailer in getrokken..

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:56

Zucht. Waarom kunnen we niet eens vooruit op dierenwelzijnsgebied, in plaats van achteruit?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:59

Jeuzes!! Ik ben elke dag weer blijer met het feit dat ik vegetariër ben... Het liefst zou ik veganist willen worden maar dat is ten eerste bijna onmogelijk, en ten 2e ontzettend duur. := En zie maar eens uit te zoeken waar allemaal wel niet beest in is vererkt, dat is echt abnormaal veel..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:14

Marloez schreef:
Jeuzes!! Ik ben elke dag weer blijer met het feit dat ik vegetariër ben... Het liefst zou ik veganist willen worden maar dat is ten eerste bijna onmogelijk, en ten 2e ontzettend duur. := En zie maar eens uit te zoeken waar allemaal wel niet beest in is vererkt, dat is echt abnormaal veel..

Hier nog een vegetariër :D Als je ziet hoe die beestjes behandeld worden... :n Doe mij dan maar een kikkererwtenbal of bonenburger :Y)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:22

Suus schreef:
Zucht. Waarom kunnen we niet eens vooruit op dierenwelzijnsgebied, in plaats van achteruit?

Omdat 'we' 1) veel meer vlees willen eten dan we ooit op een diervriendelijke manier zouden kunnen produceren en 2) niet bereid zijn om meer te betalen voor een product dat op een relatief diervriendelijke manier tot stand is gekomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:23

In gewone kroketten zit trouwens vaak maar 10% vlees.. Groentekroketten/vega kroketten smaken gewoon hetzelfde ^^
Snap alleen nooit waarom die zo duur moeten zijn.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:26

Werkelijk, ik geloof dat ik maar helemaal stop met eten van vlees / dierlijke producten. Het komt allemaal omdat mensen zo min mogelijk willen en soms kunnen betalen voor eerlijk eten.
Ook wel balen dat het hier op een eerlijke manier geslachte vlees geëxporteerd wordt en dat wij hier die dieronvriendelijke troep importeren, kan ik met mijn pet niet bij. Al dat (gekoelde) vervoer van vlees moet toch ook hartstikke veel kosten (lijkt mij).
Laatst bijgewerkt door piezze op 08-04-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt