Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:55

IforWilliams schreef:
Jantie schreef:
Inderdaad, duw niet tegen de boeg om bvb de trailer te verplaatsen of je schiet er gewoon door met je handen

Heb je zelf een Ifor Williams? Anders mag je bij ons komen "proefduwen", het is vezelversterkt kunststof, daar druk je niet doorheen hoor....

Het nieuwe model (misschien het oude ook wel), heeft van die mooie handgrepen, om de trailer voor- en achterwaarts te duwen. Soms betrap ik mezelf er op dat ik deze niet gebruik, maar gewoon tegen de voorkap sta te duwen. En ja, ik krijg em prima van zijn plek, en nee, ik druk er absoluut niet doorheen. Hij geeft ook niet tot nauwelijks mee. Als ik iets wegduw van pak em beet 900-1000 kg, en het zou breekbaar materiaal zijn... dan zou me dat toch echt niet lukken.

Hierboven werd al ergens aangegeven: "Sommigen zweren bij merk X, anderen staan met merk X continu bij de garage". Ik ben het hier volledig mee eens. Ik ben meer dan tevreden over onze Ifor, net zo als dat onze buurman tevreden is met zijn Hotra (die IK dan weer nooit op de oprit zou willen hebben staan). Zoveel mensen, zoveel wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:35

IforWilliams schreef:
Ik las eerder een post over Kraaij, deze trailerleverancier is nooit Ifor Williams leverancier geweest. Het is dan makkelijk om negatief over een merk te zijn dat je zelf niet hebt.

Ze staan gewoon nieuw in zijn showroom hoor....
Als hij die kwijt is stopt hij er ook mee vertelde hij en gaat hij verder met Fautras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:37

Van de site van Kraaij:
Citaat:
Wij zijn exclusief regio-dealer van oa. Atec, Humbaur, Henra, Blomert, Fautras en Saris. Ook alle andere merken hebben wij in ons leveringsprogramma.

Zoals je ziet verzin ik dus niet zomaar wat...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:42

vriendin van mij had als een van de eerste het nieuwe model Ifor Williams trailer. Binnen een half jaar van binnen onder de schimmel. Zij herkende echter de andere problemen niet. (en ik hoop dat ze ook nooit gaat ondervinden ook...!)

Joki

Re: Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:44

ik heb ook het nieuwe model ifor en ik vind veel dingen echt verbeterd ten opzichte van de oude (vooral dat deze lichter van binnen is). Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met de oude overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:54

IforWilliams schreef:
Je weet zelf dat een paard ook bij het oude type door het voordeurtje naar buiten probeert te komen en dat er dan een hoop schade is.

Dat weet ik inderdaad heel erg goed (alhoewel daar wel iets anders aan de hand was) en daardoor weet ik ook hoelang het duurt voor die onderdelen eindelijk eens uit Wales komen ;)
Als het oplossen van deze problemen net zo lang duren kan ik me voorstellen dat eigenaren niet blij zijn...

IforWilliams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:16

Lia_ schreef:
Van de site van Kraaij:
Citaat:
Wij zijn exclusief regio-dealer van oa. Atec, Humbaur, Henra, Blomert, Fautras en Saris. Ook alle andere merken hebben wij in ons leveringsprogramma.

Zoals je ziet verzin ik dus niet zomaar wat...

Nee joh, dat zeg ik ook niet. Ik bedoelde te zeggen dat hij weinig ervaring met de trailers heeft. Alle merken zijn via via te regelen en te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:45

Is er geen antischimmel waar de trailer inwendig mee behandeld kan worden?

Schimmelsporen die worden ingeademd door het paard kan knap gevaarlijk zijn, niet alleen dat het schimmel zich in de longen kan gaan nestelen, maar schimmels met schadelijke sporen kunnen nog eens dodelijk zijn voor mens en dier.

Ik kan mij herinneren dat jaren geleden er ook een serie was waar het hang en sluitwerk van moest worden vervangen, werd zelfs aangeraden door een Ifor handelaar waar ik toen eens was wezen kijken.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:47

Aan meneer/mevrouw Ifor Williams.
Onze trailer stamt uit 2000. Hij is ijzerster en we zijn tevreden. We hebben de trailer bij Theo Stet in Heerhugowaard gekocht. We zijn inmiddels verhuisd naar Belgie, vlak bij Maaseik/Bree.
Alle scharnieren zijn aan het roesten! Is daar nog wat aan te doen? Zeker geen garantie meer? Hij is net door de keuring heen (verplicht in Belgie) en helemaal top bevonden.
Graag zou ik willen weten hoe dit roest probleem op te lossen.

IforWilliams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:58

PhiaBink schreef:
Onze trailer stamt uit 2000. Hij is ijzerster en we zijn tevreden. We hebben de trailer bij Theo Stet in Heerhugowaard gekocht. We zijn inmiddels verhuisd naar Belgie, vlak bij Maaseik/Bree.
Alle scharnieren zijn aan het roesten! Is daar nog wat aan te doen? Zeker geen garantie meer? Hij is net door de keuring heen (verplicht in Belgie) en helemaal top bevonden.

Je kunt het op twee manieren oplossen:

Eenvoudige manier: met een staalborstel de roestige delen goed borstelen en vervolgens afplakken. Je kunt de roestige delen dan bijwerken met een kwastje met zinkspray (meestal te koop in spuitbus) of een staalcoating in de kleur RVS (eveneens in spuitbus verkrijgbaar) Dan blijft de roest redelijk lang weg.

Uitgebreide manier: de roestige scharnieren er helemaal eraf halen, vervolgens in de grondverf zetten en daarna eveneens een laklaag van zinkspray of staalcoating er overheen, eventueel daarna nog een blanke laklaag er overheen.

En van 2000 is het geen garantie meer....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:49

IforWilliams schreef:
PhiaBink schreef:

Je kunt het op twee manieren oplossen:

Eenvoudige manier: met een staalborstel de roestige delen goed borstelen en vervolgens afplakken. Je kunt de roestige delen dan bijwerken met een kwastje met zinkspray (meestal te koop in spuitbus) of een staalcoating in de kleur RVS (eveneens in spuitbus verkrijgbaar) Dan blijft de roest redelijk lang weg.

Uitgebreide manier: de roestige scharnieren er helemaal eraf halen, vervolgens in de grondverf zetten en daarna eveneens een laklaag van zinkspray of staalcoating er overheen, eventueel daarna nog een blanke laklaag er overheen.

En van 2000 is het geen garantie meer....

Oke, bedankt. Zal manlief even lief aankijken.