Stichting het Afdankertje geholpen door Hart in Aktie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: Stichting het Afdankertje geholpen door Hart in Aktie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:08

Geweldige actie :D .
Had het ook gezien :).
Zou zelf ook wel spullen willen geven zoals 'oude' borstels maar ook een beetje ver weg voor mij ..

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:30

Vind het een geweldige actie moeten ze vaker doen. Iedereen in nederland word geholpen waarom de dieren dan niet..
Ik vind kim een supervrouw kosten wat het kost doorgaan. Ze kan in ieder geval zeggen dat haar dierenhart op de juiste plaats zit.

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:33

Goed idee waarom je oude bruikbare spullen niet verzamelen en aan Kim doneren!!! Daar zijn ze is zielsgelukkig mee.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:19

Ik werd eigenlijk nog het meest ontroerd door het 'noaberschap' van lokale ondernemers die en masse komen om de boel op te knappen.

Voor Kim hoop ik dat er een structurele oplossing komt voor haar bedrijfsvoering, zodat ze niet binnen een jaar weer met hetzelfde probleem zit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:21

Heb alleen het eind gezien, wilde het nog wel even terugzoeken op de site, maar ga straks eventjes de rest kijken :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:33

Hoe zit het met die dieren dan? Zijn daar geen nieuwe eigenaren voor te vinden? (kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar lijkt me niet onmogelijk voor elk dier dat ze heeft).
Dat zou een hoop last van haar schouders halen, financieel gezien.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:35

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:41

Ik heb het niet gezien maar ik denk wel dat ik het zal kijken maar het is in elk geval super dat dit gedaan wordt!!! :D

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:43

ik had het ook gezien,en ik had ook mee zitten janken,ik vind het geweldig wat ze voor de beesies overheefd,en ik ben blij dat ze door natasja geholpen is.er zouden meer van die mensen moeten zijn,die zoveel voor de beesies over hebben.

smurfielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:11

ik heb het ook gezien egt een mooie actie en een mooie goede stichting

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:50

een goede actie.
Wel mooi geworden en leuk dat mensen dieren opvangen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:57

Ik vond het mooi om te zien, het is hier niet zo ver vandaan, maar ik kan mij herrinneren dat voor een tijd terug(ik denk vorig jaar) dat het ondernemerschap of een andere groep uit doesburg ook al heel veel spullen en dekens heeft geschonken aan een stichting met afgedankte paarden en ezels. Het leek in mij oren een beetje om dezelfde vrouw te gaan, hoe goed haar werk ook is. Ik denk dat ze structureel hulp nodig heeft hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:10

Abeltje77 schreef:
fokfanaat schreef:
ik vind het redden van de slacht altijd zo dubieus.

ik ook.

toch denk ik dat ik het dadelijk thuis ook met tranen zit te kijken.

Ze heeft een paard van over de 30 gered. Misschien was ie alleen bij de slacht omdat ie oud was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:17

fokfanaat schreef:
Cayenne schreef:
Het paard dat van de slacht kwam was al een jaar of 32.
Ik heb ook met tranen in m'n ogen gekeken. Echt mensen met een hart voor dieren (zowel de eigenaresse als de mensen die te hulp schoten.)

gun zo'n dier een einde zou ik denken.

Tja, het kan geen veulens meer krijgen en berijden is ook al geen optie meer, dan is zo een paard bij velen slachtmateriaal. Voor sommigen niet, gelukkig. Dat beestje krijgt een mooi einde zo toch?
Vele fokmerries bijvoorbeeld die er jaar na jaar er veulens uitpersen, belanden afgedankt bij de slacht of op marktplaats en dus via een omweg bij de slacht. Men fokt maar door tot het niet meer kan en dan hup weg er mee. Fijn dat er mensen zijn die een oud dier nog een fijne dag willen bieden.
Ik vind het maar weer een flauwe opmerking.

Ik ben er vanzelf geen voorstander van elk willekeurig paard maar van de slacht te redden, velen staan er met een goede reden, maar niet allemaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:22

vind t niet goed als mensen paarden bij de slacht vandaan weg halen, zometeen zie je je paardje ineens voorbij komen ergens.. terwijl die allang niet meer hier zou zijn, zou je je toch ook rot schrikken.. maar van de andere kant.. die mensen die hun paard willen afmaken moeten dan maar gewoon een spuitje geven als ze dit risico niet willen lopen ;)!

vond t een heel mooi stuk, zat hier echt met tranen in mn ogen, prachtig... hoop zelf later hetzelfde voor dieren te kunnen betekenen!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:16

Ontzettend fijn dat ze haar nu zo geholpen hebben! En dat ze nu weer nieuwe spulletjes heeft waar ze een tijdje mee vooruit kan! Weet iemand waar ik geld naar over kan maken? :)
Denk dat ze ook wel heel blij zijn met voer en vrijwilligers.. Jammer dat 't zo ver weg is..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:18

Lab_iris schreef:
vind t niet goed als mensen paarden bij de slacht vandaan weg halen, zometeen zie je je paardje ineens voorbij komen ergens.. terwijl die allang niet meer hier zou zijn, zou je je toch ook rot schrikken.. maar van de andere kant.. die mensen die hun paard willen afmaken moeten dan maar gewoon een spuitje geven als ze dit risico niet willen lopen ;)!

vond t een heel mooi stuk, zat hier echt met tranen in mn ogen, prachtig... hoop zelf later hetzelfde voor dieren te kunnen betekenen!

"van de slacht redden" is natuurlijk ook maar betrekkelijk. Grote kans dat dit paard nooit daadwerkelijk bij de slager is geweest. Als mijn stalgenootje zegt dat haar paard volgende week naar de slacht gaat, en ik zeg dat ik hem dan wel koop, dan is het paardje ook 'van de slacht gered', maar hij heeft nog niet eens op de trailer gestaan richting slager.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:29

heb het ook gezien vind het een hele goeie actie

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:34

ik heb het gezien,
wat een goede en super leuke actie!
we zouden met bokt een actie moeten doen,
alle spullen die niet gebruikt worden, dekens, voer, borstels, halster enzv, naar zoon stichting moeten brengen,
ik zou ook best wel een paard/pony willen overnemen van ze.
land zat hier!. en heeft mijn merrie er ook nog wat aan.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:01

Spullen zijn altijd welkom maar deze stichting kan alleen maar voortbestaan als ze voorzien worden van voer, fourage en giften, wij paardenhouders weten wat het allemaal kost om je paardje een goed onderkomen te geven en zij vangen dieren op die verwaarloosd zijn of die slecht behandeld worden.
Ze gaan de dieren pas ophalen als er klachten binnenkomen of de dierenbescherming belt hun op of ze plek hebben en hun fungeren meer als tussen station voor weer een nieuw tehuis.
En zo zijn er al heel veel dieren weer goed ondergebracht.

Opmerkingen dat hun bedrijfvoering niet goed zou werken vindt ik een beetje misplaatst omdat ze geen bedrijf zijn maar mensen die alles geven om afgedankte dieren weer een onderkomen te geven.
De partner van Kim werkt extra bij om de dieren te onderhouden en de vrijwilligers zijn echt nodig omdat ze het met hun 2 niet alleen af kunnen en inderdaad Natasja Froger is een heel lief mens want ze was 2 weken na de opnames weer langs gegaan en heeft uit eigen portomonee een mooie donatie gedaan.

Ik vind het heel knap wat die 2 met de stichting doen want ze hebben een echt dierenhart, ze hebben buiten de paarden wel tig katten en honden, hangbuikzwijntjes en ezels en dat allemaal omdat mensen ze aanschaffen en er niet mee kunnen omgaan.

En zulke programma's zijn super om mensen zoals zij in het zonnetje te zetten zodat ze weer wat lucht kunnen happen en dan is het nog niet eens voor hunzelf.

domenique01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:46

fokfanaat schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb ook met tranen in m'n ogen gekeken. Echt mensen met een hart voor dieren (zowel de eigenaresse als de mensen die te hulp schoten.)

Dat zeg je wel maar zo maar ik werk daar heel toevallig!!
en Oma was er heeel erg slecht aan toe en geen enkel dier gun je zo'n dood!!
wij hebben er alles aan gedaan om Oma er weer boven op te krijgen!
En dat is ons gelukt ze is helemaal happy en ze heeft zelfs 'kindjes'
de ezels beschouwd ze als kinderen. Voor haar miss een reden om te blijven vechten voor haar leven.
dus kom alsjeblieft niet aan met dat we haar een einde moeten gunnen. dat is niet eerlijk vindt je ook niet? ;)
en anders moet je is een x komen kijken hoe happy ze daar allemaal zijn :D

domenique01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:29

fokfanaat schreef:
Cayenne schreef:

Ik vind dat niet helemaal eerlijk. Als jou paardje altijd goed zn best heeft gedaan. Nog goed gezond is op 32 jarige leeftijd maar jij het niet leuk meer vind om er voor te zorgen of omdat het toch alleen maar geld kost en je er niets mee kan doen. Vind ik het niet eerlijk om zo'n dier naar de slacht te brengen. Die verdienen ook een goede oude dag. En niet een einde bij de slacht omdat hun baasjes het geld en tijdverspilling vinden.[/quote]

Idd Oma was er erg slecht aan toe toen ze bij ons binnen kwam. Alle botten kon je letterlijk tellen. kijk anders maar is op onze hyves. hetafdankertje.hyves.nl
ze was gewoon helemaal uitgemergeld. en door onze inzet liefde en de moed die Oma nog had is ze er weer helemaal bovenop gelukkig!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:33

ROSIDA schreef:
ik heb het gezien,
wat een goede en super leuke actie!
we zouden met bokt een actie moeten doen,
alle spullen die niet gebruikt worden, dekens, voer, borstels, halster enzv, naar zoon stichting moeten brengen,
ik zou ook best wel een paard/pony willen overnemen van ze.
land zat hier!. en heeft mijn merrie er ook nog wat aan.

Die actie is er al. Zie mijn post hierboven "wie kan ik blij maken"

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:29

Wij hebben precies hetzelfde probleem 7 pony`s in de opvang,konijnen,cavia`s,twee schapen,kippen. Ze gooien de dieren gewoon over het hek of er staan dozen met dieren erin..Ook met de pony`s dumpen weten ze ons te vinden,maar hulp nee........het huilen is mij soms dichter bij dan het lachen. en ik denk dat er nog meer zo kleine Stichtingen zijn zoals wij,die niet weten hoe je van alles om hulp moet vragen etc. Dus ook kleine Stichtingen zouden wat meer onder de aandacht of hulp moeten krijgen niet alleen maar de grote acties.

www.sunflowersranch.com

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:37

Wij precies het zelfde. Onze Stichting, het Olde Manegepeerd heeft dringend geld etc nodig. we hebben wel drie sponsoren, maar das eigenlijk te weinig.