Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jade schreef:sunny_l0ve schreef:Waarom heeft iedereen het dan gelijk als enige oplossing afschieten e.d.?
Waarom doen we niet aan geboortebeperking door de hengsten te castreren?
Zo hou je alsnog een 'wilde' kudde, alleen nu met ruinen.
Echt wild zijn deze dieren ook niet aangezien ze geïntroduceerd zijn.
de vraag naar biologisch vlees is groot genoeg naar mijn idee, dit zijn tenminste echte scharrelbiefstukjes
sunny_l0ve schreef:Jade schreef:de vraag naar biologisch vlees is groot genoeg naar mijn idee, dit zijn tenminste echte scharrelbiefstukjes
De laatste keer dat ik keek hadden we het nog altijd over het welzijn van dieren die NIET voor de slacht bedoelt zijn.
Waarom is het trouwens zielig om te castreren? Dat doen we onze eigen dieren toch ook aan of niet soms?
Ik ben voor castratie en sterelisatie.
We krijgen nu overigens weer dezelfde discussie van voren af aan wat totaal zinloos is want volgens sommige is het alsnog 'natuurlijk' enz.
Het is het ene woord tegen het ander.
sunny_l0ve schreef:Jade schreef:
Waarom heeft iedereen het dan gelijk als enige oplossing afschieten e.d.?
Waarom doen we niet aan geboortebeperking door de hengsten te castreren?
Zo hou je alsnog een 'wilde' kudde, alleen nu met ruinen.
Echt wild zijn deze dieren ook niet aangezien ze geïntroduceerd zijn.
de vraag naar biologisch vlees is groot genoeg naar mijn idee, dit zijn tenminste echte scharrelbiefstukjes
cristinaa schreef:1 ding snap ik niet......waarom werden de Konikpaardjes en Hooglanders die de rivieroever van de Rijn begrazen o.a. hier in ons dorp, iedere dag bijgevoerd met prachtig kuilvoer en moesten de Konikpaardjes in de Oostvaardersplassen doodhongeren? En waarom eten de Konikpaardjes hier wel ruwvoer en die in de OVP niet?