je zou toch hopen dat dit soort praktijken niet meer voorkomen. Mijn merrie is ooit ook zo door de d.b. ergens weggehaald met naar ik gehoord heb een vergelijkbaar aantal paarden. Ik heb foto's van hoe ze er toen uitzag en ik vrees dat deze dieren er net zo uitzien.
dat werd eens tijd zeg, ik woon er vlakbij... en zag laatst wel 10 friezen voor hun huis in een kleine padock, wat een verschrikkelijke vent... ben benieuwd wat nou het punt was om de dieren op te halen, want er zijn al zoveel stichtingen geweest
BigOne
Geplaatst: 30-03-10 20:43
Let op dat de juiste plaats waar ze nu staan niet bekend word gemaakt hier want dan kunnen ze de dieren weer verhuizen i.v.m de veiligheid van diegenen die ze nu voor de aid opvangen dus wees heel voorzichtig met toespelingen en dat soort dingen op een openbaar forum, het zal niet de eerste keer zijn dat een woedende eigenaar probeert zijn paarden van een opvang adres te halen.
hoe gaat het dan straks met de paardjes, ik denk dat ze nu onderzocht worden voor de zaak, maar worden ze weer verkocht of kan je ze adopteren, ik bedacht dit zo even:)
weet wel wie het is, beetje triest als je zo paarden houdt....
Lidwien_Walf
Geplaatst: 30-03-10 21:43
Voor al degenen die verontwaardigd zijn dat meneer "alleen een proces verbaal kreeg" het volgende:
Een proces verbaal meldt de bevindingen van de opsporingsambtenaar over het strafbaar feit. STRAFbaar feit!
Het is aan het OM wat er nu gaat gebeuren. Goddank leven we in een rechtstaat waar niet een agent straffen uitdeelt.
In landen met minder een zuivere rechtsorde zijn degenen met de grootste bekken over de tekortkomingen van het systeem de wél eerste die vertrekken naar de Goelag of Killing Fields....
straffen in nl stellen niks voor of zijn zo krom als een hoepel
Ninia
Geplaatst: 30-03-10 21:54
Ook wij kochten daar 2 jaar geleden ons Shetlandertje...hoe naïef. Hij bleek droes te hebben, en was sterk vermagerd. Ik heb hier thuis nog de briefwisseling liggen die ik met de heer de J. gevoerd heb naderhand. Hij wees alle aanteigingen van de hand. Overigens hebben we ook eens gekeken bij een vrouwtje in Friesland. Daar stonden de paardjes er ook waardeloos bij, tot de enkels in de drek, en in het donker. Eén pony stond zelfs vastgebonden aan een paal...Sommige mensen verdienen geen paarden!