Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:26

Hinke schreef:
Tsjongejonge zeg, hier uit blijkt alweer hoe iedereen zich op laat jutten door alle media aandacht... Hij kan snachts niet slapen van die paarden die daar staan... denk toch echt wel dat er ergere gevallen bestaan waar hij zich veel meer zorgen om kan maken. Dit slaat echt weer helemaal nergens op. Hoezo relativeren... ongetwijfeld zit die man nu ergens een broodje kroket te eten, gemaakt van varkens en koeien die de hele dag in hun eigen stront staan samengepakt op een paar vierkante meter. Maar dat vindt hij vast niet zielig, want het is verwerkt in een broodje kroket en dat ziet er lekker uit. Paarden die in de blubber staan, dat is zielig, want het ziet er zielig uit!

}:0

Dus iedereen die een kroket eet , kan net zo goed zijn dieren afbeulen , want de varkens die staan ook in hun eigen stront opeen geperst .
Tja das wel heel makkelijk , als je het zo bekijkt hoef je je nergens druk om te maken en mag alleen een veganist kritiek geven , ieder ander is zelf al een beul , dus oogkleppen op en denken aan het varken dat het nog slechter heeft ,
Ik ben wel blij dat henk die paarden zag en niet jij want nu worden ze daar weg gehaalt en jij zou denken , ach het varken zou willen dat ie zo'n onderkomen had , dus niet zeuren .

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:24

Ik ben toevallig wel vegetarier sjonnie, maar toch haal ik die paarden daar niet weg, omdat ik vind dat je beter op andere manieren aan dierenwelzijn kan werken, en voor dieren die in ergere situaties zitten. Dit is een grensgeval, er zijn veel meer gevallen waarbij het overduidelijk geen grensgeval is, en waar de dierenbescherming wel mag ingrijpen. Waarom henk bres hier een actie voor houdt, is omdat hij er in het nieuws over gehoord heeft.

En ik vind inderdaad dat je eerst naar jezelf moet kijken voordat je naar iemand anders gaat wijzen: mensen die niet-biologisch vlees eten die Quirine de K een verschrikkelijke dierenbeul vinden, vind ik inderdaad hypocriet.

Als je iets aan dierenwelzijn wil doen doe dat iets wat effect heeft, en doe het dan niet alleen omdat het in de media veel aandacht krijgt.

geerke

Re: Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:46

het topic neemt een vreemde wending...ik eet geen biologisch vlees dus mag niets vinden van paarden die altijd tot hun knieen in de bagger staan..eigenaardig

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:57

Zelfs een bio industrie dier heeft het nog beter. Die liggen schoon en hebben vers water en eten. Bewegingsruimte hebben ze dan misschien weinig, maar een paard tot de knieën in de prut kan helemaal niet meer goed bewegen.

jennifer0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:42

@ sparta ben het met je eens!!!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:35

geerke schreef:
het topic neemt een vreemde wending...ik eet geen biologisch vlees dus mag niets vinden van paarden die altijd tot hun knieen in de bagger staan..eigenaardig

Dat ben ik met je eens. Daarnaast is de tendens hier ook: je mag hier niks aan doen, dan moet je iets doen voor dieren die het nog veel erger hebben (en die zijn er zeker). Maar waarom nou niet eens bij deze paarden beginnen, wat is daar nu mis mee? Je hebt er in ieder geval een paar gered. Fijn voor die beesten! Ieder paard is er 1.

Als Henk Bres zou proberen om de hele bioindustrie te veranderen, dan krijgt hij meer media aandacht dan hiermee hoor.

Ik ben ook wel benieuwd wat bijv. Hinke voor concreets en effectiefs aan dierenwelzijn doet? Als dat echt concreet en effectief is kunnen misschien meer mensen dat doen.
De mensen die voor deze paarden opkomen, zijn overigens zeker effectief bezig, juist doordat ze media aandacht hebben gezocht.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:46

Hinke schreef:
Ik ben toevallig wel vegetarier sjonnie, maar toch haal ik die paarden daar niet weg, omdat ik vind dat je beter op andere manieren aan dierenwelzijn kan werken, en voor dieren die in ergere situaties zitten. Dit is een grensgeval, er zijn veel meer gevallen waarbij het overduidelijk geen grensgeval is, en waar de dierenbescherming wel mag ingrijpen. Waarom henk bres hier een actie voor houdt, is omdat hij er in het nieuws over gehoord heeft.

En ik vind inderdaad dat je eerst naar jezelf moet kijken voordat je naar iemand anders gaat wijzen: mensen die niet-biologisch vlees eten die Quirine de K een verschrikkelijke dierenbeul vinden, vind ik inderdaad hypocriet.

Als je iets aan dierenwelzijn wil doen doe dat iets wat effect heeft, en doe het dan niet alleen omdat het in de media veel aandacht krijgt.

dat je vegetarier bent is mooi , maar je veroorzaakt dan nog steeds zelf ook dierenleed, daarvan kun je een veganist alleen vrijspreken ,
overal zit zowat dierenleed in verwerkt , ik cake in snoep de gekste dingen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:47

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6505 ... ijd__.html

Paarden van dierenbeul bevrijd door Marieke van Essen
DEN HAAG - Dierenliefhebbers hebben afgelopen weekeinde in het diepste geheim drie Haagse paarden bevrijd die jarenlang door de beruchte dierenbeul Quirine de K. zijn verwaarloosd.

De politie doet onderzoek op het terrein van Quirine de K. nadat de paarden zijn ontvreemd Foto: Peter van Zetten
Vermoedelijk konden de dierenvrienden niet langer aanzien hoe de Haagse, ondanks een recente veroordeling, waarbij ze twee paarden kwijtraakte, 'vrolijk' door kon gaan met haar praktijken.

De actievoerders sloegen in de nacht van vrijdag op zaterdag toe. Ze forceerden de hekken van de verblijfplaats en hebben de paarden en bijbehorende zadels vermoedelijk lopend naar een gereedstaande trailer gebracht. Waar de dieren zijn is niet bekend. Ook is niet duidelijk wíe er achter de bevrijdingsoperatie zit.

Zowel de Haagse radiopresentator Henk Bres, die recent aankondigde de dieren na blijvend falen van de instanties zelf uit het met modder en uitwerpselen besmeurde terrein te zullen trekken, als de omwonenden, ontkenden gisteren iedere betrokkenheid. "Wij weten van niets, maar we zijn ontzettend blij. Eindelijk zijn onze paardjes verlost uit die hel!" reageerde buurtbewoonster Marlène Kiers. Quirine de K., ex-vrouw van strafpleiter Gerard Spong, heeft aangifte gedaan van de diefstal. De K. haalde zich de afgelopen jaren de woede van menig dierenvriend op de hals door haar paarden op erbarmelijke wijze te huisvesten. Haar paarden stonden dag en nacht tot de spronggewrichten in de drek en hadden geen droge ligplaats.

Onlangs werd de Haagse, die zelf meent dat haar dieren het beter hebben dan een paard op stal, hiervoor veroordeeld. Ze is in beroep gegaan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:40

OMG! Wat een imbecielen!
Jatten zomaar de eigendommen én dieren van iemand weg! Echt, hier heb ik geen één goed woord voor over..bah!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:31

hihi, en dan de grap dat al het vlees in een kroket paardevlees is , ze moesten hem oppakken, zo goed voor paarden willen zijn en dan toch paardevlees eten, haha!! :D :D

maar goed , ik begrijp dat mensen die iedere dag met de situatie geconfronteerd worden deze actie ondernomen hebben, als je dit iedere dag ziet wordt je niet blij.maar echt handig ,verstandig ,is het niet.

de paarden zelf zien er eigenlijk niet echt slecht uit , alleen de accomedatie is wel erg slecht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:32