Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Mijn reactie komt iig niet uit emotie, want die heb ik niet bij Anky.
Het gaat mij erom dat dit een show is als promo voor de western. Daar kan je een aantal goede westernruiters voor vragen die niemand uit de engelse sport kent zoals we zagen op paard 2010 waar Jurgen amper reactie kreeg op een nette reining demo. Of je neemt iemand waar men nieuwsgierig naar is, hoe ze dat nou doet. Het maakt het laagdrempelig voor engelse ruiters en de kloof minder groot misschien.
Ik ken ook zat westernruiters waar je je diep voor kan schamen als die een demo zouden doen, dus ze is niet de slechtste keus. Ze maakt nog fouten, maar dat mag toch? Oke, ik zag het ong 14 jaar geleden al, maar toen had ze vast nog niet intensief getraind en nu wel. Hoe ze haar eigen paarden ook rijdt, ze heeft toch een bepaalde feeling en kijk of gevoel, een basis dus.
Dit gaat om een show en een show moet mensen aantrekken. Als ze dit goed en leuk aanpakt komt dat prima over, zonder dat mensen teveel over haar foutjes vallen......
Geloof dat een beetje ruiter wel weet dat paardrijden niet vanzelf gaat. Of is hier iedereen zo geweldig geboren? En alle paarden zijn klaar en af altijd?? Een beetje begrip. De beste springruiters laten balken vallen, hebben weigeringen of vallen er zelfs nog af tijdens de wedstrijd. Mag dat ook niet? Maakt dat een Whitaker een slechte ruiter met al zijn ervaring??
Citaat:Of je neemt iemand waar men nieuwsgierig naar is, hoe ze dat nou doet. Het maakt het laagdrempelig voor engelse ruiters en de kloof minder groot misschien.

Citaat:men denkt "Moet haalbaar zijn!" en dat is toch wat men wil, meer mensen die western gaan proberen?
RhealLover schreef:Citaat:men denkt "Moet haalbaar zijn!" en dat is toch wat men wil, meer mensen die western gaan proberen?
En daar gaat de grootste fout, 1 het meot niet zomaar haalbaar zijn, 2 men moet niet gaan 'proberen'' en 3 Anky heeft nog lang niet de kneepjes van het 'vak', te hardhandig met een scharenbit is GEEN goede promotie voor de sport (ik denk zo ook over bij vele westernruiters, maar men ziet anky als voorbeeld en dat is nu juist een zeer slecht voorbeeld)
Nou komen ze wel redelijk in de buurt soms maar goed.

Citaat:Caspar de Jonge is de chef d'equipe de reinigruiters. "In 2009 hebben we met het team zeer goed gepresteerd. We werden vierde, maar wonnen individueel brons. Met Jurgen Poels en Ricky Young hebben we twee heel sterke troeven. Daarnaast hebben we nog een zestal ruiters dat allen in aanmerking komt om het team te completeren en één daarvan is zonder twijfel Anky van Grunsven, die een sterke progressie doormaakt. Kijkend naar het verleden hebben we goede kansen op een topklassering, maar de Amerikanen en Canadezen zullen er alles aan doen om ook topprestaties neer te gaan zetten", aldus De Jonge.
marco_anne schreef:Volgens sommige mag Anky geen fouten maken in haar show. Maar rijden alle top western ruiters dan altijd 100% punten op wedstrijden? Die rijden mischien wel hogere punten als Anky, maar fouten maken zei ook wel. Je kan gewoon níét foutloos rijden, dat bestaat niet. Edward Gal en Totilas hebben ook nog niet 100 % gereden..Nou komen ze wel redelijk in de buurt soms maar goed.