Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Johanna59 schreef:Waarom niet een zelf opgeleid paard uitbrengen op niveau? Met een ex grand prix paard is het toch allemaal wel eventjes iets makkelijker. In dit geval is het er maar eentje, die er van leren kan.Het bewijst dus niet of ze echt goed rijden kan. Dat doe je met een zelf opgeleid paard.
Getup schreef:Het meisje kan heus wel sturen, ze heeft al aardig wat gepresteerd.
Heeft wel lang geduurd, voordat er iemand hier over ging beginnen, not...
Beter eentje die er van kan leren, als geeneen, toch? En makkelijk is het niet altijd. Ten eerste al, omdat je de ring in komt met dé Krack C. En piafferen mag hij niet op dat niveau, dus heeft ze er niet heel veel aan, dat hij meer kent als de andere paarden.
lezen dus ! WildWings schreef:Lante schreef:Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?
'Of snap je dat niet' -> Komt nogal aanvallend over, mag van mij ook wel wat minder hoor..
Een paard dat lekker buiten op de wei kan staan 24/7 is toch wat anders dan een oud vrouwtje dat achter de geraniums zit te niksen.. Ik zie niet in waarom een paard dat nog gereden wordt gezonder zou blijven dan een paard dat 24/7 zonder ruiter buiten kan staan, en kan het me ook niet voorstellen.
..
Leentje_ schreef:Johanna59 schreef:Waarom niet een zelf opgeleid paard uitbrengen op niveau? Met een ex grand prix paard is het toch allemaal wel eventjes iets makkelijker. In dit geval is het er maar eentje, die er van leren kan.Het bewijst dus niet of ze echt goed rijden kan. Dat doe je met een zelf opgeleid paard.
Dat is toch vaak zo in de topsport ? Je ziet dat zelfs al in de lagere klasses.. mensen die voor hun kinderen een Z paard kopen en dan lagere klasses ermee starten ..
Maar ik ga deels met je mee .. ook al vind ik het een leuke kans voor haar om een top paard te rijden !
ninz schreef:Persoonlijk denk ik wel dat het makkelijker is om zo'n paard te 'besturen' vat het niet verkeerd op, ik zeg niet dat het makkelijk is maar in ieder geval een stuk makkelijker dan een jong paard! Wat naar mijn idee is dat zo goed als onmogelijk is want stel dat je met een 3-jarige begint en je gaat zeg maar met je 13/14 jaar de paarden in en leidt hem zelf op.. voordat je hem op young riders niveau hebt gekregen zijn er heel wat jaren vestreken en vaak gaat het ook wat minder snel omdat je de ervaring nog mist .. bijna onmogelijk dus in de korte tijd die je daar hebt (wil je goed mee kunnen rijden!) en als je kijkt naar wat voor paarden er bij de junioren/young riders rondlopen dan zie je dat het merendeel al lichte/zware tour heeft gelopen...

Johanna59 schreef:Waarom niet een zelf opgeleid paard uitbrengen op niveau? Met een ex grand prix paard is het toch allemaal wel eventjes iets makkelijker. In dit geval is het er maar eentje, die er van leren kan.Het bewijst dus niet of ze echt goed rijden kan. Dat doe je met een zelf opgeleid paard.