Verwaarloosde en dode pony's aangetroffen nabij Slochter Ae

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:32

Van zulke mensen niets meer kopen?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:02

randalinpony schreef:
Van zulke mensen niets meer kopen?

Ook al zou niemand er een paard/pony kopen, ze blijven er dan toch wel lopen, want hij heeft ruimte zat(helaas)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:40

Waarom mag het hier niet en in de Oostvaarderplassen wel???

Madeliefjes

Re: Verwaarloosde en dode pony's aangetroffen nabij Slochter Ae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:46

In de Oostvaardersplassen moet het ook niet mogen. Schandalig in een ontwikkeld land als Nederland.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:38

De ANLS spreekt de eigenaar aan op het feit dat hij zijn paarden niet goed verzorgt en niet bijvoert.. Vervolgens vergeet de ANLS te controleren of de eigenaar het ook daadwerkelijk doet.. Zeker bij de afgelopen strenge winter.!! Dat is vragen om dit soort uitkomsten. Arme beesten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:29

Diane je kan gewoon namen noemen staat immers ook gewoon in de krant :P (niet dat dat altijd betrouwbaar is maar toch) Scijnen van Jan begeman te zijn en die heeft ook pony's in Harkstede staan.

Dat de pony's verdrinken zal vast vaker gebeurt zijn vind ik ook niet zo heel raar eigenlijk. (mijn mening ;) ) En ik vind er ook niet reuze slecht uitzien, kan idd niet zo goed zien maar dat betekent dat je ook niet kan zien of ze dun zijn :P

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:19

wouterpaard schreef:
Diane je kan gewoon namen noemen staat immers ook gewoon in de krant :P (niet dat dat altijd betrouwbaar is maar toch) Scijnen van Jan begeman te zijn en die heeft ook pony's in Harkstede staan.

Dat de pony's verdrinken zal vast vaker gebeurt zijn vind ik ook niet zo heel raar eigenlijk. (mijn mening ;) ) En ik vind er ook niet reuze slecht uitzien, kan idd niet zo goed zien maar dat betekent dat je ook niet kan zien of ze dun zijn :P

Ja, hoorde eerst van m'n pa dat 't over jan Begeman ging en later zagen we 't ook al in de krant staan ;)

Maxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:03

Het is gewoon schandalig dat dit gewoon kan! en het ergste is: DEZE MAN WAS AL MEERDERE MALEN AANGESPROKEN DOOR DOOR DE AID en er word gewoon niks nakkes nada mee gedaan! Wat doet die AID eigenlijk?? en wat gebeurd er met die andere 25 pony's? hoe lang word dit nog getolleerd? ga voor de lol eens kijken, elk achtelijk persoon ziet zo dat die pony's verwaarloods zijn, geen verzorging krijgen, lopen door meer dan drassig land. ik durf te wedden dan meer dan de helft van de pony's hoefproblemen heeft. En weet je wat me dan zo boos maakt... de eigenaar van deze pony's heeft geld genoeg, het is gewoon zuinigheid en het niet gunnen... HOUD DAN LEKKER GEEN PAARDEN!! EN ZOEK EEN ANDERE HOBBY! bovendien krijgt deze man ook van staatsbosbeheer nog eens een vergoeding! niet te geloven toch?
Persoonlijk ben ik van mening dat die ander pony's in beslag genomen moeten worden... en zijn genoeg mensen die je wel blij kan maken met een shettie. en buiten die shetties in het natuurgebied heeft deze eigenaar nog veel meer paarden! hij is draverfokker. Maar persoonlijk vind ik die grotere paarden er ook altijd maar triest bij staan!
Ik zou zeggen: mensen sta op, dit kunnen we toch niet langer tolereren? en als die eigenaar niet gezien heeft dat er niet voldoende voeding hadden is hij gewoon een slechte verzorger. en IK kan me niet voorstellen dat ik 1dag niet omkijk naar mijn paard... laats staat 3 WEKEN niet!!!! en gelooft hij het zelf als hij zegt: nou 1 is door het ijs gezakt en de andere zijn door ziekte overleden?? TUURLIJK!!
NOGMAALS: MENSEN STA OP!! DIT MAG TOCH NIET LANGER GETOLEREED WORDEN? arme paardjes die er moeten blijven staan....

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:15

Ook zonder grote letters is je mening duidelijk ;)
Citaat:
De landelijke inspectiedienst heeft de man de afgelopen jaren meerdere keren gewaarschuwd. Daarna verbeterde de situatie wel steeds.

Hier maak ik uit op dat ze de situatie wel in de gaten hebben gehouden. Wat ik weet is de aid vooral toezichthouder, wat niet wegneemt dat ik vind dat ze misschien andere maatregelen hadden kunnen treffen. Ik weet niet wat ik moet geloven maar in de krant staat dat hij wel iets heeft bijgevoerd.... Of het waar is???

Misschien handig toe te lichten hoezo heeft die man veel geld? Waarom zou er geen paard door het ijs kunnen zijn gezakt? Maakt niet goed dat hij ze heeft laten liggen!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:32

wouterpaard schreef:
Ook zonder grote letters is je mening duidelijk ;)
Citaat:
De landelijke inspectiedienst heeft de man de afgelopen jaren meerdere keren gewaarschuwd. Daarna verbeterde de situatie wel steeds.

Hier maak ik uit op dat ze de situatie wel in de gaten hebben gehouden. Wat ik weet is de aid vooral toezichthouder, wat niet wegneemt dat ik vind dat ze misschien andere maatregelen hadden kunnen treffen. Ik weet niet wat ik moet geloven maar in de krant staat dat hij wel iets heeft bijgevoerd.... Of het waar is???

Misschien handig toe te lichten hoezo heeft die man veel geld? Waarom zou er geen paard door het ijs kunnen zijn gezakt? Maakt niet goed dat hij ze heeft laten liggen!

Geld heeft hij genoeg, dat weten alle Harkstedenaren wel :D
En dat bijvoeren; ik zie wel altijd een baaltje hooi liggen aan de weg zijn kant; die pony's die zowat naast zijn huis staan.
Maar bij die andere, bij het kanaaltje, en bij dat grote natuurgebied zie ik nooit geen hooi oid liggen....

En verder... ik heb wel 's een pony gezien met een tochtig oog, en dan sommige hoefjes :n , en de hengstjes die hij erbij in laat lopen,wat maar doorfokt... er loopt eentje tussen met een hele scheve rug, een boggel, echt sneu... en de staarten waar wel wat af mag , die slepen een halve meter over de grond heen :\

Ik heb 'm al eens aangeboden of m'n pony daar mocht staan, ik zou dan elke dag komen en zijn paarden wou ik dan wel uitmesten, voeren en poetsen,aandacht geven,maar hij had daar geen belang bij...nouja dan maar niet...
Ik durf er verder ook niks van te zeggen....

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:01

Ik he'b dit effe van de site van Nederlands Shetland Pony Stamboek geplukt.

De Shetlander komt van de gelijknamige eilanden ten noordoosten van Schotland. Het is er altijd koud en winderig en er groeit bijna niets eetbaars. Een ponyras dat zich onder dergelijke omstandigheden staande moet houden, is taai, sober en sterk. Daarnaast moet het klein zijn, want er is immers maar weinig voedselaanbod! Voor een betere bescherming tegen regen, wind en kou, krijgt de Shetlander in het winterseizoen een superdikke vacht. Ook staart en manen zijn om deze redenen weelderig.

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:45

wat erg :o. Mensen die ze dat hebben aagedaan zouden nooit dieren mogen houde. zulke regels gelden er wel in amrika.

melissa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:32

erg voor de beestjes

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:59

Kan hier echt om huilen. In wat voor een land leven wij zo? Het lijkt wel dat heel veel mensen uiterst schandalig met dieren omgaan.

Donilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:48

dat is toch niet te geloven eigenlijk, vind het echt shocking