Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
simodi schreef:Met Laarakkers heb ik geen ervaring dus daarover kan ik niet oordelen.
Maar de opmerking in dit topic dat homeopathie en osteopathie niet werken en onzin zijn, vind ik erg ongenuanceerd en is ook niet juist. Zoiets roepen getuigt van gebrek aan kennis en inzicht!
)
Bonita_Bon schreef:simodi schreef:Met Laarakkers heb ik geen ervaring dus daarover kan ik niet oordelen.
Maar de opmerking in dit topic dat homeopathie en osteopathie niet werken en onzin zijn, vind ik erg ongenuanceerd en is ook niet juist. Zoiets roepen getuigt van gebrek aan kennis en inzicht!
)
Juist niet, homeopathie is 'feitelijk' en wetenschappelijk onzin. Daarmee wil ik niemand aanvallen, maar iets verkopen als 'medicijn' waar alle mogelijke 'medicijnen' nagenoeg uit zijn gefilterd, is geen medicijn. Dat het sommige mensen wellicht kan helpen, prima. Maar als je je enigzins verdiept in wat homeopathie nou eigenlijk is... en je hebt dus die kennis en inzicht dan schuif je het ver van je af.
Dat het ongenuanceerd gebracht is, dat is niet netjes maar gebeurt de beste onder ons.
simodi schreef:Maar de opmerking in dit topic dat homeopathie en osteopathie niet werken en onzin zijn, vind ik erg ongenuanceerd en is ook niet juist. Zoiets roepen getuigt van gebrek aan kennis en inzicht!
Ik denk dat je als paardeneigenaar tegenover elke DA en elke behandeling zelf kritisch moet zijn. Verdiep je zelf eens goed in diverse behandelingsmethoden als je paard wat mankeert, dan weet je waar je over praat en kun je ook in overleg met je DA. Klakkeloos dingen aannemen doe ik in elk geval sowieso niet (meer).
BigBen schreef:simodi schreef:Maar de opmerking in dit topic dat homeopathie en osteopathie niet werken en onzin zijn, vind ik erg ongenuanceerd en is ook niet juist. Zoiets roepen getuigt van gebrek aan kennis en inzicht!
Ik denk dat je als paardeneigenaar tegenover elke DA en elke behandeling zelf kritisch moet zijn. Verdiep je zelf eens goed in diverse behandelingsmethoden als je paard wat mankeert, dan weet je waar je over praat en kun je ook in overleg met je DA. Klakkeloos dingen aannemen doe ik in elk geval sowieso niet (meer).
Sorry, maar ik weet perfect wat homeopathie, en wat osteopathie is.
Ik heb beide zaken grondig bestudeerd, zowel de theoretische achtergrond,
als de dagdagelijkse praktijk.
Met andere woorden, ik weet wel degelijk waarover ik praat,
en ik kan je garanderen dat zowel homeopathie als osteopathie kwakzalverij zijn.
En het spijt me, zeker wat homeopathie betreft kan dat niet verder genuanceerd worden,
want het is gewoon een feit.
Voor je iemand anders gebrek aan kennis en inzicht verwijt,
moet je mss zelf de principes van homeopathie en osteopathie eens kritisch gaan bestuderen.
En dan bedoel ik serieus bestuderen, en niet een paar slogans nakauwen.
Ninx schreef:Bonita_Bon schreef:
Juist niet, homeopathie is 'feitelijk' en wetenschappelijk onzin. Daarmee wil ik niemand aanvallen, maar iets verkopen als 'medicijn' waar alle mogelijke 'medicijnen' nagenoeg uit zijn gefilterd, is geen medicijn. Dat het sommige mensen wellicht kan helpen, prima. Maar als je je enigzins verdiept in wat homeopathie nou eigenlijk is... en je hebt dus die kennis en inzicht dan schuif je het ver van je af.
Dat het ongenuanceerd gebracht is, dat is niet netjes maar gebeurt de beste onder ons.
En toch heb jij de hulp van de beste man ingeroepen? Of heb je nu het licht gezien, en doolde je toen in het duister met gebrek aan "kennis en inzicht"?![]()
BigBen schreef:Ik ben het met jouw manier van redeneren absoluut eens.
Alleen, het zit zo, Laarakkers beoefent zowel homeopathie als osteopathie.
In beide gevallen gaat het om kwakzalverij.
Kwakzalverij is het aanbieden, uitvoeren, of aanprijzen van bepaalde handelingen of middelen,
waarvan beweerd wordt dat ze een genezend effect hebben, terwijl dat niet het geval is.
Zowel van homeopathie als osteopathie is wetenschappelijk bewezen
dat ze geen enkel therapeutisch effect hebben.
BigBen schreef:en ik kan je garanderen dat zowel homeopathie als osteopathie kwakzalverij zijn.
En het spijt me, zeker wat homeopathie betreft kan dat niet verder genuanceerd worden,
want het is gewoon een feit.
Citaat:en beesten kunnen het niet faken
Jannepauli schreef:Citaat:en beesten kunnen het niet faken
Nee, dat kunnen ze niet. Maar hun baasjes kunnen 'onder invloed' van het gebeuren het wel opeens anders gaan "zien" en dan denken "zie je wel, het helpt"!! Een soort van self-fulfilling prophecy dus..
Maar goed, deze hele discussie zou niet moeten gaan over de kundigheid van artsen, of de werkzaamheid van homeopathische middelen. Laarakker roept op tot terughoudendheid wat betreft zelf dokteren en smeren. En in zekere zin heeft hij wel gelijk: als je ziet wat er soms voor merkwaardige adviezen van hobby-dokters voorbij komen..
Maar afgezien daarvan: het paard heeft een zelfherstellend vermogen en als de natuur het niet voor elkaar krijgt, dan is het vaak beter om de arts te hulp te roepen dan zelf te gaan dokteren.
Het is alleen wat merkwaardig dat een arts die zich bedient van middelen met een hoog zweef-gehalte, nou juist deze aanbeveling doet..
BigBen schreef:[Ik ben het met jouw manier van redeneren absoluut eens.
Kwakzalverij is het aanbieden, uitvoeren, of aanprijzen van bepaalde handelingen of middelen,
waarvan beweerd wordt dat ze een genezend effect hebben, terwijl dat niet het geval is.
nombrado schreef:BigBen schreef:[Ik ben het met jouw manier van redeneren absoluut eens.
hahahahaha...en de wetenschap...ja , die weet alles![]()
jammer genoeg kunnen die helaas niet zo diep kijken en staan ze nog veel te veel onder invloed van de farmaceutische (rijke) industrie.
maar slik maar lekker die anti biotica en pretnison door hoor! Baad het niet dan schaat het niet....
Jannepauli schreef:Citaat:en beesten kunnen het niet faken
Nee, dat kunnen ze niet. Maar hun baasjes kunnen 'onder invloed' van het gebeuren het wel opeens anders gaan "zien" en dan denken "zie je wel, het helpt"!! Een soort van self-fulfilling prophecy dus..
Tieme schreef:wel toevallig dat stalgenoten/reguliere dierenarts en hoefsmid verschil in mijn paard zien terwijl ze niet weten dat ik bij een holistische dierenarts geweest ben.een paard wat eerst stikchagerijnig is, andere paarden wegjaagd en in een hoekje staat en vervolgens gaat spelen?? dat is niet iets wat ik "onder invloed" zie omdat ik het graag wil zien.
en dat uit bloedonderzoek ook blijkt dat dingen weer verbeterd of goed zijn. waar de reguliere dierenartsen geen oplossing voor hadden.
![]()
mijn hond was agressief, broodmager en er is zelfs al gezegd om hem in te laten slapen. na bezoek van holistisch dierenarts kwam hij aan en verminderde de agressie. iets wat iedereen in mijn omgeving opvalt.maar goed. ieder z'n mening. laat mij hier maar in geloven. als ik hier niet in had geloofd dan had ik m'n paard en hond allang moeten laten hemelen op advies van de reguliere dierenartsen.