Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:56

misschien gewoon de dieren daar "weghalen" ??????
Wat een idioot geleuter,iedereen ziet toch dat het zo niet kan en omdat de eigenaar niet meewerkt moeten die dieren daar maar lekker weg rotten?
Ik zou zeggen neem ze mee!!!!! }>

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:20

Nifinao schreef:
@ Hinke: als ik het goed begrijp zijn het dus de buren die de dreigementen uiten naar de eigenaar en (dreigen met) mishandeling van de eigenaar. Zoals ik al eerder zei vind ik dat veel te ver gaan, maar ik zag het verband niet tussen de melding van dreigen/mishandelen en de opmerking die later werd gemaakt over de buren.

Nee, ik ben er zelf niet geweest. Ik baseer mijn mening op hetgeen ik op TV heb gezien (niet zozeer heb gehoord) Wat ik zag waren meerdere paarden op een heel klein afgezet stukje grond in een kniehoge laag drab. En ik geloof niet dat deze laag drab nu opgedroogd is. Dat kan gewoon niet, ik woon mijn hele leven al 'op het platteland' en ik heb nog nooit gezien dat zo'n laag blubber zo snel helemaal opgedraagd is.

Is dit dierenmishandeling of niet is jouw vraag. Want er staan ook paarden 24 uur op stal. Ik heb nergens gezegd dat ik dat wel goed vind, maar ik denk dat we dit soort zaken hier niet bij moeten betrekken. Dat het één gebeurt, maakt niet dat het ander minder erg is of zelfs gerechtvaardigd is.

Ik kijk gewoon reeël naar wat ik heb gezien. Ik zag paarden die er goed gevoed uitzagen in / op een huisvesting om van te huilen. Qua medische verzorging (hoeven/gebitten/ enz) kan ik niets zeggen, want dat heb ik niet gezien, maar doordat de paarden in hun eigen uitwerpselen staan is het risico op bijvoorbeeld ontstekingen groter.

Dus ja, ik vind dit een geval van dierenmishandeling. Als je besluit om dieren te houden, of dat nu paarden honden, konijnen of vissen zijn, op het moment dat je dit besluit maak je die dieren afhankelijk van jou en is het dus jouw verantwoording om de dieren zo goed mogelijk te verzorgen en als je dat willens en wetens niet doet handel je niet goed en mishandel je dus zo'n dier.

Ik vind dat je dat soort zaken er wel degelijk bij moet betrekken: je kan niet iets dierenmishandeling vinden, en iets anders wat net zo erg is niet dierenmishandeling vinden. Of je kan het wel vinden, maar het gaat er om of het voor de wet dierenmishandeling is.
Bij de wet is bij mijn weten iets alleen dierenmishandeling als de dieren ook daadwerkelijk ziek of ondervoed zijn of pijn hebben. Blubber is niet lekker, en ik vind dat de paarden inderdaad te klein stonden, maar de wet vind dat niet (want dan zouden de meeste paardeneigenaren hun paard moeten verkopen omdat een groot deel van de paarden swinters de hele dag op stal staan). En daarnaast, veel paarden staan swinters in de blubber, waar trek je dan de grens?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:21

funnyhorses schreef:
misschien gewoon de dieren daar "weghalen" ??????
Wat een idioot geleuter,iedereen ziet toch dat het zo niet kan en omdat de eigenaar niet meewerkt moeten die dieren daar maar lekker weg rotten?
Ik zou zeggen neem ze mee!!!!! }>

Bedankt voor deze weloverwogen en goed doordachte bijdrage }:0

funnyhorses

Re: Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:36

zeg ik dan iets verkeerds?
Het is toch zo dat die eigenaar niets eraan doet,en dat de rechter dan idioot leuterd en de mensen die het leed moeten aanzien staan met de handen op de rug!
Dus weghalen die armen dieren en ze nooit meer terug geven!!!