Zweedse Young Rider kampioene geschorst wegens doping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:22

bigone schreef:
*Ik heb nog nooit verboden middelen aan mijn paarden gegeven in combinatie met wedstrijden.*
Als deze zin goed vertaald is zegt mij dat ook wat, andere mogelijkheid is dat ze haar paard op stal heeft gezet en iemand er gewoon medicijnen aan gegeven heeft omdat het paard wat normaal in de box stond deze kreeg, van de grond oplikken of uit de emmer is bulshit, dat doet bijna geen enkel paard door de geur.
Ik denk dat ze wel degelijk weet wat er aan de hand is maar op het moment dat zij schuld bekend ze haar net afgesloten sponsorcontract kwijt is, dus liegen maar.

Is toch ook normaal dat dat meisje dat doet? Er worden iedere dag honderden zaken door rechters behandeld waarbij de verdachte onschuld verklaard. Schuld bekennen is het stomste dat je doen kan, dan hoeft er weinig meer bewezen worden. Je ziet ook vaak dat sporters iets bekennen als ze schuldig verklaard zijn, voor die tijd ontkennen ze alles. Dus dat valt dit meisje helemaal niet kwalijk te nemen.

BigOne

Re: Zweedse Young Rider kampioene geschorst wegens doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:08

MD, ik veroordeel haar ook niet, alleen uit de eerste zin blijkt ( welk toppaard niet) dat haar paarden, als ze geen wedstrijden lopen wel verboden middelen krijgen, dus dit is geen naieve 16-jarige die nog nooit van de nuloptie( waardeloos in mijn ogen) gehoord heeft, dat maakt haar absoluut nog niet schuldig, ik zou wel eens willen zien wat er bij veelvuldige controles op gewone wedstrijden aan middelen uit komt rollen, ik denk dat we dan pas schrikken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:18

bigone schreef:
*Ik heb nog nooit verboden middelen aan mijn paarden gegeven in combinatie met wedstrijden.*
Als deze zin goed vertaald is zegt mij dat ook wat, andere mogelijkheid is dat ze haar paard op stal heeft gezet en iemand er gewoon medicijnen aan gegeven heeft omdat het paard wat normaal in de box stond deze kreeg, van de grond oplikken of uit de emmer is bulshit, dat doet bijna geen enkel paard door de geur.
Ik denk dat ze wel degelijk weet wat er aan de hand is maar op het moment dat zij schuld bekend ze haar net afgesloten sponsorcontract kwijt is, dus liegen maar.

Datr is simpel... er is medicatie die goed zijn voor de paarden maar op de lijst staan....
wat ze mi bedoelt is (waarschijnlijk lang leve de vertaling icm journalistiek) dat ze geen paarden middelen geeft als ze wedstrijden moeten lopen.

@MD: ik vermoed dat we elkaar niet begrijpen... tenminste, ik snap jou wel, maar ben ik niet duidelijk genoeg.. :)
Ik heb het over simpelheid, en het afschuiven dat een derde je paard voorzien heeft van een substantie... ik ben ervan overtuigd dat de burgerrechter daar wat mee kan, maar simpel wijzen naar en roepen dat was een ander...
Je bent zelf verantwoordelijk voor je paarden, als het zoiets simpels is als een verboden middel, kan het ook iets minder simpels zijn als vergif...

en hoe dan ook ben en blijf je verantwoordelijk voor je eigen paarden...

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:29

LisaMS schreef:
Ik vraag mij af wat het voordeel is van deze medicatie dan, om dit op wedstrijd te gebruiken?
Waarom zou dat paard beter gaan lopen van pijnstillers?

Ja dat dacht ik ook wel. Ik vindt haar verhaal wel heel erg sterk klinken, maar als ze wel liegt waarom zou ze dan haar paard dan dat geven?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:04

flickr schreef:
LisaMS schreef:
Ik vraag mij af wat het voordeel is van deze medicatie dan, om dit op wedstrijd te gebruiken?
Waarom zou dat paard beter gaan lopen van pijnstillers?

Ja dat dacht ik ook wel. Ik vindt haar verhaal wel heel erg sterk klinken, maar als ze wel liegt waarom zou ze dan haar paard dan dat geven?

Als je paard ergens pijn heeft, en je geeft het pijnstillers loopt hij er door heen omdat hij het niet meer voelt. Bijv. hij heeft rugklachten en je geeft hem pijnstillers dan heeft hij daar geen last van en gaan de moeilijke oefeningen bijv. galoponderdelen gewoon goed. Dit weet ik omdat ze het paard van mijn vriendin pijnstillers hebben gegeven omdat ze wilde kijken hoe erg de pijn is en of de behandeling die ze wilde doen zinvol was. De behandeling was van voldoende kracht omdat het paard op weinig pijnstillers al veel beter liep.

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:29

Alane schreef:
MarcelDufour schreef:
En zelfs al zou ze het wel gedaan hebben, wat dan nog?

dan liegt ze als ze zegt het niet te weten...

en je bent zelf verantwoordelijk voor je paarden op wedstrijden.... dan zou het simpel worden... ik vraag de stalknecht mijn paard te dopen en vertel dat ik er niets van wist en mijn paarden zonder toezicht op stal stonden...
dan kunnen we het gehele antidopingbeleid gelijk afschaffen als een simpele gang naar de rechter je onschuldig zou verklaren...

je paard mag niet onder invloed zijn. [punt] is die dat wel, heb jij als ruiter problemen... zelfs de eigenaar blijft buitenschot en ook het paard... jij als ruiter wordt geschorst en je paard gaat in meest ongunstige geval naar een andere ruiter...

Dit is echt zo krom!!!!Maar helaas is het waar!!!!! En je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is dat gaat niet zo vaak op als mensen denken :o

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:53

Bah :(. waarom doping ? komop zeg.

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:10

Jeetje, wat een gedoe... Krijgt Jan Brink wel een slechte naam aan :=

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:20

Zeg eeeh, misschien heel ver gezocht, maar is t niet mogelijk dat derden dit hebben gedaan om de concurrentie uit te schakelen???