Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xNursiex schreef:Zouden er veel ouders zijn die hier toestemming voor geven?

xxMACYYY schreef:zap schreef:Naborah, heb jij er ook al over nagedacht hoe je leven er dan uit gaat zien? Complete dagen in de paarden? En dan niet voor je hobby, maar als je werk?
Ik wel trouwens, het lijkt me best leuk moet ik zeggen
Ook kom je wel eens niet zo leuke dingen tegen, de manier van paarden behandelen is zeker niet overal even lief.. Paarden die binnen 2 dagen gecorrigeerd of ingereden moeten worden zodat ze weer de verkoop in kunnen..
Nu heb ik gelukkig nét die naald in die hooiberg kunnen vinden, maar heb ook wel eens stallen gehad waar ik misselijk uit ben gelopen.. 
Shattered schreef:Bij veel stallen slaat de liefhebberij om in productiewerk, wat gewoon zonde is..
_helga_ schreef:je kunt beter eerst je school afmaken en dan lekker savonds na je werk je paardje doen

Shattered schreef:xxMACYYY schreef:Ik wel trouwens, het lijkt me best leuk moet ik zeggen
Ga maar eens twee weken op een topstal werken, kijken of je het dan nog leuk vind..![]()
Je wordt erg snel als voetveeg behandeld, moet 2000 dingen doen in een heel korte tijd, je herhaalt steeds hetzelfde rijtje met een beetje geluk is dit opzadelen, opzadelen, opzadelen, maar je hebt ook stallen waarbij je eerst 20 stallen moet mesten voordat je ook maar een paard aan kan raken, geen ruimte voor fouten, totaal geen tijd om te knuffelen met een paard en je moet zeker stressbestendig zijn..Ook kom je wel eens niet zo leuke dingen tegen, de manier van paarden behandelen is zeker niet overal even lief.. Paarden die binnen 2 dagen gecorrigeerd of ingereden moeten worden zodat ze weer de verkoop in kunnen..
Nu heb ik gelukkig nét die naald in die hooiberg kunnen vinden, maar heb ook wel eens stallen gehad waar ik misselijk uit ben gelopen..
Nu is niet elke stal zo, maar er zijn er erg veel die zo handelen! Bij veel stallen slaat de liefhebberij om in productiewerk, wat gewoon zonde is.. Een paard is daar niet meer een paard, nee, een wandelend briefje geld..
Een extra uurtje rijden in de week zou wel leuk zijn, zou willen dat ze dat op mijn school zouden doen.. Maar ik zou ze niet te veel het beroep in pushen..
En ik doe ook de mindere klusjes, en krijg er leuke 'klusjes' voor terug.

Arabesk schreef:Fraai, vertellen ze er ook bij dat als je wil gaan werken in die sector dat je hard moet werken voor weinig geld, onder slechte omstandigheden en dat je rug versleten is voor je 30e? Dat je geen CAO hebt meestal en dat je enorme risico's loopt omdat je met paarden werkt?
Shadow0 schreef:Arabesk schreef:Fraai, vertellen ze er ook bij dat als je wil gaan werken in die sector dat je hard moet werken voor weinig geld, onder slechte omstandigheden en dat je rug versleten is voor je 30e? Dat je geen CAO hebt meestal en dat je enorme risico's loopt omdat je met paarden werkt?
Vind je dat de andere vmbo-richtingen beter zijn?
Arabesk schreef:Ja bijv. bloemsierkunst, of de technische richtingen als automonteur etc (auto's zullen altijd stuk blijven gaan dus werk genoeg). Als mbo opleiding is de tandartsassistente, dokters en apothekersassistentie zeker geen slechte keuze.
Shadow0 schreef:Arabesk schreef:Ja bijv. bloemsierkunst, of de technische richtingen als automonteur etc (auto's zullen altijd stuk blijven gaan dus werk genoeg). Als mbo opleiding is de tandartsassistente, dokters en apothekersassistentie zeker geen slechte keuze.
Misschien voor mensen die geconcentreerd binnen bezig kunnen zijn wel. Maar een deel van het VMBO-publiek kan en wil dat helemaal niet.