BWP keurt twintig hengsten goed voor de dekdienst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:42

Leuk dier!

Hier een foto van de Sir Donnerhall x Weltmeyer
Afbeelding

En de Sir Donnerhall x Florestan I
Afbeelding

Verder als reactie op het of Duits bloed toelaten tot de fokkerij wel een slimme zet is; elk KWPN paard voert Duits bloed in zich. Neem "Nederlandse" topverervers als Flemmingh (Holsteiner), Cocktail (vader Oldenburg), Ferro (grootvader Holsteiner) en Gribaldi (Trakehner).
Wat mij betreft klinkklare onzin. :+

Diane65

Re: BWP keurt twintig hengsten goed voor de dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:47

Of nog veel meer vreemd bloed hoor. Het papier van mijn merrie is echt heeel bijzonder ;-). Daar zit ook nog Frans en Engels Volbloed bij en inderdaad, aan vaderskant zeker ook nog Duits. Kortom, een mondiaal gefokt paard ;-).

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:30

hoi,

Ik las dit item beetje mee op de achtergrond maar wilde toch nog kort reageren op het feit dat er nog een dressuurhengst (onze hengst Hydane van de Kerkhoeve, Dayano x Wendekreis) op de BWP herkeuring komt eind april, en natuurlijk hopelijk goedgekeurd wordt! :-)
Wij hebben hem vorige week woensdag op de 1e dag terug moeten trekken omdat hij kreupel liep ;( Om idee te geven over welke hengst het gaat hier een paar fotoos van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Meer fotoos van hem staan in mijn profiel.

grts marjolein

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:45

knap!!!!! succes ermee!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:03

Bomba schreef:
En de Sir Donnerhall x Florestan I
Afbeelding

Dit is Bailamos Biolley, de stal waar ik altijd help en ook altijd de foto's van plaats ;)
Hij was ookal Westfalen, Oldenburger en SBS gekeurd
Galliani Biolley is al Westfalen en SBS gekeurd maar raar maar waar niet bij BWP gekeurd >;)
Terwijl hij wel al vanaf veulen in het BWP stamboek is ingeschreven...
iedereen schrok er echt van en niemand begrijpt het eigenlijk.

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:57

s0173957 schreef:
Hoogstwaarschijnlijk bij Van Uytert dan neem ik aan.

Trouwens, is iedereen het er zo maar mee eens dat de Duitse dressuurpaarden weer maar eens nodeloos door het slijk worden gehaald?
Want ik neem dat op als een belediging naar mijn eigen paarden toe...

Ik vind hem daar toch niet terug. Bij IPS staat hij ook al niet tussen de hengsten.
Iemand een idee waar hij staat? Hij zou dit jaar toch nog in Europa blijven voor de dekkingen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:53

Diane65 schreef:
s0173957 schreef:
Hoogstwaarschijnlijk bij Van Uytert dan neem ik aan.

Inderdaad, daar is hij beschikbaar. Ik heb vanmorgen gemaild en al bericht gekregen van Joop van Uytert.
Mijn (KWPN) merrie gaat begin mei richting Heerewaarden!

voila :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:01

Nou, ik moet toch even herstellen. De henst staat in Zweden, maar sperma kan geleverd worden via Van Uytert. Betekent wel enorm veel extra kosten voor transport. En omdat ik zelf geen auto en trailer heb, moet ik ook iemand inhuren (wel tegen vriendentarief, maar toch), waardoor een eerste dekking in totaal zo'n 1650 euro gaat kosten. En dan moet de merrie wel in 1 x drachtig zijn, anders blijven er steeds transportkosten bij komen (hier heeft Van Uytert wel een maximum aan verbonden, maar toch) en veeartskosten omdat ik de nacontroles thuis wil laten doen. Ik vind het echt een supermooie hengst, maar voor mij financieel helaas niet haalbaar. Hopelijk komt hij ooit eens in Belgie te staan, dat zou het een stuk makkelijker maken voor veel geinteresseerde fokkers.

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:14

Diane65 schreef:
Nou, ik moet toch even herstellen. De henst staat in Zweden, maar sperma kan geleverd worden via Van Uytert. Betekent wel enorm veel extra kosten voor transport. En omdat ik zelf geen auto en trailer heb, moet ik ook iemand inhuren (wel tegen vriendentarief, maar toch), waardoor een eerste dekking in totaal zo'n 1650 euro gaat kosten. En dan moet de merrie wel in 1 x drachtig zijn, anders blijven er steeds transportkosten bij komen (hier heeft Van Uytert wel een maximum aan verbonden, maar toch) en veeartskosten omdat ik de nacontroles thuis wil laten doen. Ik vind het echt een supermooie hengst, maar voor mij financieel helaas niet haalbaar. Hopelijk komt hij ooit eens in Belgie te staan, dat zou het een stuk makkelijker maken voor veel geinteresseerde fokkers.

Te kostelijk dus. Zeker voor een jonge hengst. Begrijp eigenlijk niet goed dat ze hem in Zweden gezet hebben. Ik denk toch dat er hier meer mee gedekt zou worden dan daar.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:21

Volgens Van Uytert was dat een afspraak die ze hebben gemaakt toen ze de hengst aankochten. Wellicht dat hij in de toekomst toch dichterbij komt te staan als er genoeg aanvraag komt vanuit Belgie/Nederland. Dekgeld voor Connaisseur is 1.000 euro. Ik heb nu maar een andere hengst uitgezocht die qua dekgeld in de buurt komt, maar qua bijkomende kosten een heel stuk lager uitvalt ;-).

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 01:57

Diane65 schreef:
Volgens Van Uytert was dat een afspraak die ze hebben gemaakt toen ze de hengst aankochten. Wellicht dat hij in de toekomst toch dichterbij komt te staan als er genoeg aanvraag komt vanuit Belgie/Nederland. Dekgeld voor Connaisseur is 1.000 euro. Ik heb nu maar een andere hengst uitgezocht die qua dekgeld in de buurt komt, maar qua bijkomende kosten een heel stuk lager uitvalt ;-).

Hij zou toch maar enkel dit jaar in Europa blijven en dan vertrekken naar zijn nieuwe eigenaars in Canada? Of verblijven de nieuwe eigenaars in Europa?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:38

Davy, dat weet ik niet. Ik heb het met Van Uytert niet over komende jaren gehad. Wat dat betreft zou jij meer kunnen weten dan ik ;-).

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:10

Diane65 schreef:
Davy, dat weet ik niet. Ik heb het met Van Uytert niet over komende jaren gehad. Wat dat betreft zou jij meer kunnen weten dan ik ;-).

Ik denk het toch niet. ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:09

nog mensen die met connaisseur gaan dekken?

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:25

Nou update, geen gekeurde zoon voor Dayano. Jury vond hem af en toe onregelmatig.. Nou is Hydane laatst nog binnenste buiten gekeerd door Jef Desmedt en hij kon helemaal niets vinden. Nu heeft Hydane nog wel een balansprobleem maar ja welke 2,5 jarige heeft dat nu niet zou je zeggen..... Je kunt natuurlijk lang en breed discussieren maar ja dat helpt toch niets. Wel jammer dat ze de enige volledig gefokte BWP hengst geen kans geven en alleen maar buitenlandse hengsten keuren... En dan in Equitime zeggen dat ze echt iets voor de belgische fokkers in de dressuur willen doen (maar dan blijkbaar niet met eigen fokprodukt :\ ) Ach ben teleurgesteld want ben er van overtuigd dat onze hengst wel iets voor de belgische fokkerij kon betekenen.

Hier een paar fotootjes van gisteravond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:33

Jammer.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:02

Tja, ik ken de hengst nu natuurlijk niet, op de foto's ziet het er een goeie uit en hij is toch al ver geraakt, maar nu een hengst gaan keuren omdat hij BWP gefokt is is ook niet helemaal juist.
Dan hadden ze bv Galliano Biolley ook moeten goedkeuren è... (al is Sir Donnerhall niet BWP gekeurd en Dayano wel).

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:48

Misschien eens bij een ander stamboek proberen ?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:50

s0173957 schreef:
Tja, ik ken de hengst nu natuurlijk niet, op de foto's ziet het er een goeie uit en hij is toch al ver geraakt, maar nu een hengst gaan keuren omdat hij BWP gefokt is is ook niet helemaal juist.
Dan hadden ze bv Galliano Biolley ook moeten goedkeuren è... (al is Sir Donnerhall niet BWP gekeurd en Dayano wel).

Galliani Biolley hebben ze niet goedgekeurd omdat hij de week er voor, voor het SBS was goedgekeurd.
Vonden ze blijkbaar niet kunnen ...

Maar dat wordt ter zijde gehouden natuurlijk

dat die van BWP hier dan maar eens naar kijken ;)
[ITP] Galliani Biolley, nu ook Oldenburg gekeurd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:30

Galliano hebben ze niet gekeurd omdat hij op de Hengstenkeuring zich gewoon niet liet zien, dat is wat ik gehoord heb! Politiek zal wel niet zo'n rol spelen!
Nu, met een andere ruiter zou hij veel beter lopen. Ik heb hem in Broechem zien lopen en was zeer gecharmeerd, maar met de vorige ruiter zou hij helemaal niet zo gelopen hebben... maar opnieuw, dat weet ik uit de 2de hand...

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:48

ik moet eerlijk toegeven dat galliano in broechem beter liep dan tijdens de keuring (ik las zijn proefje in de ochtend ) :-) en vwb het keuren van eigen bwp fokprodukt wil ik alleen maar zeggen dat het ook eens een goede stimulans zou zijn denk ik maar natuurlijk als het niet goed is houdt het op... Wij gaan nog wel paar veulens fokken uit hydane. Je krijgt 5 dekpapieren van het bwp. Kan ik toch paar veulens van hydane zien :-)

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:46

ter aanvulling nog, wij zullen namelijk volgend jaar nog kijken of we Hydane nog wel ergens aan gaan bieden (als hij nog niet verkocht is :-s), zodat de veulens nog wel een erkende vader hebben. Maar daar zijn we nog niet over uit.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:42

s0173957 schreef:
Galliano hebben ze niet gekeurd omdat hij op de Hengstenkeuring zich gewoon niet liet zien, dat is wat ik gehoord heb! Politiek zal wel niet zo'n rol spelen!
Nu, met een andere ruiter zou hij veel beter lopen. Ik heb hem in Broechem zien lopen en was zeer gecharmeerd, maar met de vorige ruiter zou hij helemaal niet zo gelopen hebben... maar opnieuw, dat weet ik uit de 2de hand...

Galliani, niet Galliano ;) (Galliano is namelijk een andere springhengst :P)
Iemand van SBS heeft dit tegen iemand gezegd waardoor wij het te weten zijn gekomen ;)
en inderdaad, met zijn vorige ruiter ging het niet zo goed, maar met zijn nieuwe ruiter gaat het super!
ze zijn nu beide gestart in de dressuur sport en het gaat héél goed :D