Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
memory schreef:In wat wij natuur noemen (gebieden in afrika bijv) sterft ook een groot gedeelte van de dieren een hongersdood.
trustHim schreef:ik zal heel bokt wel over me heen krijgen maar ik vind het nog wel meevallen als je kijkt naar de aantallen dieren. Iedereen roept dater teveel dieren zijn op een te klein stuk grond, tja dan zullen er een aantal weg moeten en dat is nu gebeurd
of het al dan niet goed is op deze manier laat ik me niet over uit
kimmie261 schreef:zodra je een gebied afbakend dan hou je dieren in gevangenschap heel simpel gegeven,en als je teveel dieren daarin hebt,dan zorg je ervoor dat je of doet aan geboorte beperking (castreren dus) ,of je vangt in de zoveel tijd het overschot eruit...
het simpelweg dood laten hongeren van dieren in een afgezet gebied is not done.
en is al helemaal niet vergelijkbaar met afrika waar dieren zo vreselijk veel ruimte hebben,zodat ze wel kunnen migreren naar een gedeelte waar wel voer is,die beesten daar steken niet voor de lol elk jaar weer een rivier over vol met krokodillen....
dat doen ze,omdat ze aan de andere kant van die rivier weer voer hebben,die koniks paardjes wilden ook de plas wel oversteken,en dat hebben ze ook geprobeerd maar verzopen omdat ze dit in een ijskoude plas moesten doen ipv voor de kou te migreren naar betere oorden om eten te vinden,
en wat zeggen we dan...das de natuur?? nee dat is de ellende waarin deze dieren zich bevinden,die hebben hier niet om gevraagd...
mschuring schreef:die regering hier doen zelf maar waar ze zin in hebben en we zijn er uiteindelijk allemaal de dupe van.
ik hoop dat heel nederland heel erg goed nadenkt waar ze op gaan stemmen.
Cayenne schreef:Dat is ruim zeventien procent van de grazende populatie in het natuurgebied, terwijl rekening werd gehouden met dertig procent. Dat meldt minister van LNV Gerda Verburg (CDA) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Mindim schreef:Het stond eerder op de agenda van mevrouw Verburg, maar toen had ze geen tijd. Laten ze het mens afzetten, vreselijk mens.
Millanka schreef:MissRoxyy schreef:EN TERECHT!
Achterlijk dat er niet bijgevoerd mag worden! Je kunt deze situatie toch niet vergelijken met het wild?
Dieren zitten in een afgezet gebied en kunnen nergens heen, wat ze in de natuur dus wel kunnen doen om voedsel te gaan zoekenEcht typisch Nederland weer hoor
Weetje, ik vond in een manier altijd wel dat ze gelijk hadden, maar zo heb ik het nog nooit bekeken. Ze kunnen inderdaad helemaal nergens heen! ze kunnen niet verder dan het stukje dat hun aangewezen is.
Boswachter zou niks voor mij zijn, als ik dit uitgemergerde beesten zou zien lopen zou ik naar de winkel scheuren om voedsel voor ze te kopen...