Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

myssy_88

Re: Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:36

vind ik ook!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:37

Maar enkel in dit artikel op bokt wordt toch maar het vergelijk met Totilas gemaakt of beter vermeld dat dit paar zogezegd vuur aan de schenen zou kunnen leggen. Op eurodressage staat enkel dat dit mss de nieuwe revelatie is voor aankomend seizoen. Toch twee aparte zaken lijkt me dan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:39

Laten we die Totilas gewoon in een van de vele andere topics bespreken? Denk niet, dat dit rechtstreekse concurrentie gaat zijn, maar het zou wel leuk zijn als deze combinatie aabsluiting krijgt met de betere ruiters en Belgie ook eens met een team vertegenwoordigd kan zijn.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:56

wolfman schreef:
Nou ik heb dit weekend zowel Bremen als De Sunshine Tour bekeken. En ik zou me drukker maken om het nieuwe paard van Carl Hester genaamd Uthopia. Verder sluit ik me volledig aan bij HorseyFries, en het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit. Ik vond trouwens de Poolse (die jullie straks allemaal voor je plaat krijgen in Den Bosch) zeer indrukwekkend.

Uthopia? Die traag zwevende Metall die een paar jaar geleden het goed deed in de PAVO?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:01

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:04

Als Philip jorissen in de plaats van deze dame gaat dan weet ik het echt niet meer. :x Als hij op dezelfde manier rijd, als dat hij les geeft..... :\

Dikke proficiat voor deze combinatie! Ze komen er wel :j

HF: wat ben jij toch altijd heerlijk positief in dit soort topics. ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:26

Als er geen concurrentie zou zijn voor Totilas, in welke form dan ook, dan is er toch geen barst meer aan!
Vicky rijdt haar paard super. Zo hoort het. Als mensen de tekortkomingen in Totilas en de manier waarop hij gereden wordt niet kunnen zien, dan ontbreekt hun het dressuur inzicht.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:32

Bomba schreef:
Artikel 404: De draf

1. De draf is een twee tact waarbij de diagonaal van de benen (linker voorbeen en rechter achterbeen en vice versa) tegelijkertijd voorwaarts bewegen en daarbij een zweefmoment vertonen.
2. De draf dient vrije, actieve en gelijkmatige gangen te vertonen
3. De kwaliteit van de draf word bekeken door de impressie, dus de regelmaat en elasticiteit van de gangen, de tact en impuls in zowel de verzamelde en de uitgestrekte beweging. Deze kwaliteit komt door een soepele rug en een goed ondertredend achterbeen en de mogelijkheid om dezelfde tact en regelmaat te bewaren in alle variaties van de draf.
4. De volgende drafvarianten worden erkend: Arbeidsdraf, Verlengende passen, Verzamelde draf, Middendraf en Uitgestrekte draf.

[...]

4.5. Uitgestrekte draf. Het paard strekt zijn benen maximal zonder te versnellen. De passen zijn maximaal gestrekt als resultaat van impuls vanuit de achterhand. De ruiter staat het paard toe te strekken in zijn lichaam om meer grond te bedekken. De voor- en achterbenen moeten even ver naar voren gaan tijdens het moment van strekken. De beweging blijft altijd in tact en regelmaat. De draf moet gladjes in de verzamelde draf overgaan doormiddel van meer gewicht op de achterhand.
5. Alle drafbewegingen worden ‘zittend’ uitgevoerd.

FEI richtlijnen draf.

http://www.dressuurstal.be/images/images_jonge_paarden_2005/verden_2005/Vicky_Smits_&_Daianira_vd._Helle_3KC_5907b.jpg Afbeelding

Wat ik dan wel raar vind is dat het beeld hierboven beschreven in de regelementen dichter door totilas word evnenaart dan door de merrie. De merrie heeft meer activiteit in het achter been dan in het voorbeen.

Of zie ik dat nou verkeerd?

Vind op de andere foto het ook lijken of ze niet reist van voren.

Overigens niets tegen deze combinatie hoor ;) vind het super gaaf dat ze het goed doen en dat er weer weat nieuwe namen aankomen stormen :D Maar de reactie klopten alleen neit helemaal ;)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:55

Super goed van Vicky! :D
Ik ben al lang fan en ga vaak mee supporteren op wedstrijden. Vicky zit echt prachtig op haar paard, dat doen weinigen haar na.
De vergelijking met Totilas is dan misschien overdreven, maar het is echt een prachtprestatie van haar.
Hopelijk gaan we nog veel van haar horen. Topcombinaties in ons Belgenlandje mogen er altijd bijkomen!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:03

@azar:

Ben ik het helemaal mee eens, we mogen hier best fier op zijn, ik heb Vicky nog met Illuster, Quavarotti, Pava junior aan het werk gezien en ze is idd een voorbeeld, ze zit idd prachtig.
Ik vind het ook niet echt fair om haar te gaan vergelijken met een Edward Gal en een Totilas, Vicky heeft met Daianira haar 2e paard dat ze op grand prix niveau uitbrengt en heeft al een internationale overwinning op haar naam gezet, dit terwijl ze nog niet lang met Daianira op dit niveau gestart is.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:07

Ayasha schreef:
Als Philip jorissen in de plaats van deze dame gaat dan weet ik het echt niet meer. :x Als hij op dezelfde manier rijd, als dat hij les geeft..... :\

alé, waar ga da nu weer over?
Ik heb via de LRV dressuurbegeleiding voor Z-ruiters de kans gekregen om een 5tal lessen te volgen bij Phillipe en als ik een andere trainer zou zoeken wist ik direct waar ik ging...
Zeer vriendelijk, betrokken en consequent in z'n lesgeven!

En voor de rest: daar gaat dit topic helemaal niet over, het gaat over het goede presteren van een relatief nieuwe Belgische combinatie op het hoogste niveau!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:12

Bomba schreef:
horseyfries schreef:
Ja daar sla je werkelijk van achterover, zo'n deelnemersveld ;)

Zegt degene die er zelf niet bijstaat. B-)

Bomba??????
Volgens mij heb jij echt wat TEGEN Totilas en alles en iedereen die het paard geweldig vinden!!
Geeft niet ieder zijn mening, maar Totilas is en blijft een fenomeen die geweldig kan lopen en met veel gemak en weinig spanning!!
Het is misschien zo dat Vicky netjes zit, maar wat heeft dat met Edward en Totilas te maken?? Misschien kan ook Vicky Totilas net zo laten lopen.
Totilas was in zijn jonge jaren al een zeer goed paard die heus niet getrickt is, want dat is toch jou gedachte??

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:15

Heb je al foto's gezien van Totilas op jonge leeftijd?
Is dag en nacht verschil met nu...

Totilas heeft zeker het talent en is het beste paard ter wereld imo, maar die wordt toch ook wel serieus geholpen door z'n met enrm veel druk rijdende ruiter è...
Ik blijf het verbluffend vinden om een proef van hem te zien, zo'n expressie en druk in de pi-pa en zo'n ontspanning in de stap...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:20

Totilas loopt niet met gemak en zeer zeker niet zonder spanning.
En het is al helemaal niet het beste paard ter wereld.
Het is een goed paard, dat extreem getraind is. Voor.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:24

De proef van Vicky was een verademing om naar te kijken, maar de problemen waren ook heel makkelijk te voorspellen. Ze heeft een dusdanig losse teugelvoering, dat het in de verzameling wel problemen moet opleveren. De pirouette toonde dat ook aan, terwijl daarnaast de piaffe te veel voorwaarts was. Maar nogmaals verfrissend om naar te kijken, en ook om de Duitse commentator hierover zijn verbazing te horen uitspreken. Maar ik denk niet dat de top 25 van de wereld het in hun broek hoeven te gaan doen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:32

Michael1104 schreef:
als over een paar maanden iedereen van de totilas hype is genezen, kunnen er meer mensen van hem winnen.
Knap van Vicky maar om nou te zeggen dat ze de wereldtop aankan is wel heel overdreven.

_/-\o_

Van de foto te zien een erg sympathieke combinatie, ben erg benieuwd naar een filmpje, zal eens even zoeken :)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:33

wolfman schreef:
De proef van Vicky was een verademing om naar te kijken, maar de problemen waren ook heel makkelijk te voorspellen. Ze heeft een dusdanig losse teugelvoering, dat het in de verzameling wel problemen moet opleveren. De pirouette toonde dat ook aan, terwijl daarnaast de piaffe te veel voorwaarts was. Maar nogmaals verfrissend om naar te kijken, en ook om de Duitse commentator hierover zijn verbazing te horen uitspreken. Maar ik denk niet dat de top 25 van de wereld het in hun broek hoeven te gaan doen. :D

Op dit moment misschien nog niet maar ik zou toch niet te hard roepen dat ze de top niet aankan, ik ben ervan overtuigd dat ze dat in de toekomst wel kan :P :-)

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:04

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:20

Heel fijn om naar te kijken, ik verheug me erop om haar in levende lijve te zien rijden.
Bedankt Wolfdances voor het plaatsen van de link.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:38

macke schreef:
Bomba??????
Volgens mij heb jij echt wat TEGEN Totilas en alles en iedereen die het paard geweldig vinden!!
Geeft niet ieder zijn mening, maar Totilas is en blijft een fenomeen die geweldig kan lopen en met veel gemak en weinig spanning!!
Het is misschien zo dat Vicky netjes zit, maar wat heeft dat met Edward en Totilas te maken?? Misschien kan ook Vicky Totilas net zo laten lopen.
Totilas was in zijn jonge jaren al een zeer goed paard die heus niet getrickt is, want dat is toch jou gedachte??

Heb jij persoonlijk ballast tov bomba want hier gaat het toch echt puur over het deelnemersveld en niet over Totilas :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:39

s0173957 schreef:
Ayasha schreef:

alé, waar ga da nu weer over?
Ik heb via de LRV dressuurbegeleiding voor Z-ruiters de kans gekregen om een 5tal lessen te volgen bij Phillipe en als ik een andere trainer zou zoeken wist ik direct waar ik ging...
Zeer vriendelijk, betrokken en consequent in z'n lesgeven!

En voor de rest: daar gaat dit topic helemaal niet over, het gaat over het goede presteren van een relatief nieuwe Belgische combinatie op het hoogste niveau!

Wat dat is? Hem vaak les zien geven en als gij dat vriendelijk noemt....... Ik had daar andere woorden voor. ;)

Wolfman: verzameling op teugel? :?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-03-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:41

Inderdaad heel erg fijn om naar te kijken!
En de onzin die hier alweer werd verkondigd over een achterbeen dat te veel doet t.o.v. het voorbeen ook meteen weer ontkrachtigd :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:03

Janine1990 schreef:
Inderdaad heel erg fijn om naar te kijken!
En de onzin die hier alweer werd verkondigd over een achterbeen dat te veel doet t.o.v. het voorbeen ook meteen weer ontkrachtigd :)

En dan te bedenken, dat het achterbeen het allerbelangrijkste is!!!!!!
Het voorbeen kan je trainen( zie Totilas :-) ).
Er zijn nog maar weinig die dit weten Janine! Jij bent er gelukkig een van.
Vicky heeft nu juist dat paard met een zeer goed achterbeen gebruik.
En zoals allen natuurlijk weten, de motor zit achter.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:24

Ayasha schreef:
macke schreef:
Bomba??????

Heb jij persoonlijk ballast tov bomba want hier gaat het toch echt puur over het deelnemersveld en niet over Totilas :+

Zal wel belgisch zijn maar in haar profiel zie toch echt een vaag iets over Totilas en voorbeenfoto.
Over ontspanning gesproken als ik als nederlandse wat mag zeggen over Vicky; ze zit netjes maar ik vind haar handen te vaak onrustig ze pakt regelmatig de teugels op en laat ze daarna los en met kleine "rukjes" corrigeert zij haar paard. Als ze dat niet meeer doet en wat minder aan het mennen is vind ik haar 10x beter rijden dan Adelinde.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:04

bomba heeft een hekel aan totilas en ayasha tegen een boel belgische ruiters, so be it