Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:27

Bah, wat een naar ongeluk zeg.. verschrikkelijk voor de eigenaresse van het paard :(:) en de quad-rijder zal zich ook wel rotgeschrokken zijn...

Vinden trouwens dat er nogal wat gespeculeerd wordt in dit topic.. is het niet eerlijker om gewoon het onderzoek af te wachten voor iedereen begint met oordelen?

Zabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:40

er zijn figuren die zonder meer jou en je paard onderuit rijden, vorig jaar persoonlijk ondervonden.
Die staan absoluut niet stil bij de gevolgen van hun rijgedrag, je zou kunnen zeggen zeer ontoerekeningsvatbaar.

Vooralsnog eerst eens horen wat de reden is van deze aanrijding.....

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:57

Wat een verschrikkelijk ongeluk. De amazone heeft waarschijnlijk een trauma voor de rest van haar leven. Ik wens haar heel veel sterkte!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:04

Vreselijk zeg, heel verdrietig voor de amazone dat je paard zo aan zijn einde komt. Ik ben ook een keer "bijna" geschept door 2 crossmotors op zandpad. Ik moest maken dat ik van het zandpad af kwam, want ze kwamen in de bocht met zeer hoge snelheid.

Ik vind dat zulke voertuigen niets in bos of natuurpad te zoeken hebben, daarvoor zijn andere crossbanen. Het is te gevaarlijk, want het had je ook als wandelaar kunnen overkomen.....
Niet te zeggen dat het zo gegaan is natuurlijk, want dat is nog afwachten dus.

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:18

Wat verschrikkelijk om dit te lezen...
Zo zie je maar weer dat die dingen echt levensgevaarlijk zijn!

Bij mijn paard is het gelukkig redelijk goed afgelopen... maar nu ik dit lees besef ik weer hoe veel geluk zij heeft gehad.

Helaas is schuld een relatief begrip. Ik hoop dat er in deze zaak genoeg bewijs zal zijn!

Heel veel sterkte aan de amazone!

ZesSpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:24

Bah wat afschuwelijk!

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:31

Helaas is er geen of weinig toezicht op de ruiterpaden en natuurgebieden.......Ook hier meer blauw noodzakelijk.
Waarde en normen zijn helaas ver te zoeken....... :n :n :n

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:32

Het is vlakbij ons. Iemand die het zag gebeuren zei dat de achterbenen enkel nog met wat pezen aan elkaar hingen.
Verlies je paard op die manier...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:37

Juangi schreef:
Hé! Beide achterbenen!?? Dat moet wel expres gebeurd zijn!

meschien kwam hij wel net uit een bocht en zag hij het paard telaat
zullen we maar niet meteen van het ergste uit gaan?

sterkte voor de ruiter met dit vrezelijke verlies.

wat een heftigemanier om je dier te verliezen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:45

Mallodie schreef:
Het is vlakbij ons. Iemand die het zag gebeuren zei dat de achterbenen enkel nog met wat pezen aan elkaar hingen.
Verlies je paard op die manier...

afschuwelijk ;(

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:55

:(:) pfoe.. het zal je maar gebeuren

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:23

ach expres lijkt me niet maar als ze met een enorme snelheid door een bocht komen waar opeens een paard loopt... tja... ik had die man toch eigenhandig een paar blauwe plekken bezorgt..... arm paard zeg.... echt een nachtmerrie

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:32

Mjay schreef:
ach expres lijkt me niet maar als ze met een enorme snelheid door een bocht komen waar opeens een paard loopt... tja... ik had die man toch eigenhandig een paar blauwe plekken bezorgt..... arm paard zeg.... echt een nachtmerrie

Ik snap heel goed dat je over de rooie gaat in zo'n situatie , maar eerlijk gezegd, het eerste waar ik aan dacht was: Zijn gas is blijven hangen... Als ik dat namelijk met mijn scooter heb is er ook geen stoppen meer aan tot ik me contactsleuten omdraai... en dan nog staat die nog niet gelijk stil ;)

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:34

:oo ik woon ook in kasterlee en had hier nog niks van gehoord!
ben erg benieuwd om welke amazone dat dit gaat, kasterlee is niet zo heel groot dus waarschijnlijk wel een bekende...
van waar komt deze info?

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 01:16

We hebben hier ook heel wat quad rijders, en ik mag m'n handen kussen, maar ze stoppen altijd als ze een paard tegen komen en leggen zelfs de motor stil. Een keer ben ik zelfs met het paard aan de hand naar de quad gegaan met de vraag of hij even terug wilde starten en langzaam voorbij rijden, zodat het paard er aan kon wennen.
Quad's zijn nogal log in besturing, en paarden kunnen op het allerlaatste moment toch nog voor een quad springen... we zullen pas weten wat er gebeurt is als er meer nieuws over komt. Tot dan mag er niemand veroordeeld worden.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 02:44

Wat is dit erg voor het paard, en voor de ruiter, en voor de bestuurder van de quad! Ik rij zelf paard. maar ik rij ook trike en quad. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 06:10

Juangi schreef:
Hé! Beide achterbenen!?? Dat moet wel expres gebeurd zijn!

afgezien dat het wel of niet express is gebeurd.. ik weet niet maar als iemand achterop een paard knalt, is het wel voorspelbaar dat het is aangedaan op beide achterbenen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:35

lnda_ schreef:
Snoevie schreef:

ik ben benieuwd naar de feiten achter het ongeluk,pas dan kan je oordelen

Dat is helemaal juist, we weten niet hoe of wat dus express of per ongeluk kan niemand nog wat over zeggen.
Misschien stond de amazone wel netjes te wachten en schrok het paardje wel zo van het geluid dat hij het pad
op is gesprongen en zo voor de Quad terrecht is gekomen.
Vind het iig afschuwelijk als je op deze manier je paard moet verliezen

mee eens.
en daarom word ik ook gewoon pissig van reacties als : ik zal hem weleens wat blauwe plekken bezorgen of ik draai zn nek wel even om.....

je gaat er verdorie toch niet vanuit dat iemand zoiets met opzet doet?

en het is ook afschuwelijk,het arme dier ;(

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:32

Sterkte voor de amazone,om op die manier je paard te verliezen.
hier rijden ook crossers en quads in de bossen,mijn weide ligt tegen deze bos,en mijn paarden kennen het geluid wel van deze .
Maar vaak doen ze hier hun oefen rondjes zonder hun uitlaat(knalpotà en het is niet de eerdte keer dat je rustig aan het rijden bent en er eentje kei hard de bocht omkomt en dan pas ziet dat er iemand te paard is,zelfs op wandelaars is hier al bijna gebotst geweest.
Hier in de buurt durft men de bocht bijna niet om als men het lawaai van deze motoren hoort.
Ook wij gaan helemaal tegen 1 kant aan om ongelukken te vermijden.
Ik heb niets tegen hun aanwezigheid in de bos,maar in de bochten minder snel en een knalpot zouden wel gewenst zijn.

Willen ze echt crossen dan gaan ze maar naar een parcours.
Met een paard cros je toch ook maar zomaar niet de bocht om in een
druk wandelweggetje.

willieby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:36

Express lijkt me sterk, je loopt daarbij zelf natuurlijk ook een risico. En waarom zou je een paard opzettelijk willen aanrijden?
Waarschijnlijk gewoon totaal niet opgelet. Ik heb het zelf ook een keer gehad, dat iemand op een brommer achter op mijn paard inreed. Gelukkig had mijn paard helemaal niets. Maar die jongen lette ook gewoon niet op waar hij reed...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:42

wat een naar bericht zeg.
Maar hoe kan je in vredesnaam een paard niet zien op de weg? Lijkt wel dat de quadrijder het expres deed?

Sterkte voor de amazone :(:)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:43

Een botsing met twee gebroken benen, kan geen zacht stootje zijn geweest. Nu wachten tot nadere informatie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:46

nee....die moet echt met enorme vaart er op ingereden zijn...misschien verblind door de zon?
Dan zie je ook niet veel meer...

Wat een vreselijk ongeluk,ik moet er niet aan denken.
Arm paard arme amazone....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:47

Wat een vreselijk ongeluk, sterkte voor de amazone en de bestuurder van de quad... Vreselijk zeg!

Ik zit me hier te ergeren aan iedereen omdat die de bestuurder van de quad de schuld gaf, wie weet had de ruiter de quad wel niet gezien/gehoord en stuurde deze het paard de weg op waardoor de quad het paard niet meer kon ontwijken? Er kan zoveel zijn gebeurt, ik zou ook graag meer info willen lezen over een paar dagen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:49

Voor zover ik in het bericht kan lezen staat er ook nergens dat het paard op een ruiterpad liep, gewoon aan de Kievietsweg..
Neem aan dat dat geen tuiterpad is..

Dus speculeren is niet op zijn plaats en mensen dingen toewensen helemaal niet....