Janine1990 schreef:Ik begreep ergens dat bij het uitstrekken het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Hij zou dus moeten worden afgestraft op wat hij uitvoert. Als hij dan zulke belachelijk hoge punten krijgt... Vraag ik me af wat er mis is, bij de jury of bij mij. En als ik een filmpje van het NK van vorig jaar zie (indoor) en hij daar 82% scoort op exact dezelfde proef als in Hickstead waar hij over de 90% scoort, vraag ik me toch wel af waar die punten vandaan komen...
Ik vind het absoluut niet erg dat er goede paarden in zijn schaduw vallen, maar de manier waarop keur ik ik wel af.
Maar ik zal ook eerlijk zijn, ik kom in principe maar pas kijken en zal het niveau van Edward nooit halen. Ik blijf een ruiter voor de leuk. Maar ik begrijp niet hoe het verhaaltje Totilas en zijn veni vidi vici te rijmen is... Waarom op het NK 82% en op het EK ineens over de 90%?? Terwijl er niets anders was...
Er staat niet in de FEI reglementen dat het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Je conclusie dat hij daarop moet worden afgestrafd is dus ook niet terecht.
Voor het verschil in de punten tussen de EK en het NK moet je naar het totale plaatje kijken gedurende de proef. Dat is wel degelijk beter en dus krijgt hij gemiddeld bijna een punt meer per onderdeel: zie daar je verschil! Het gaat niet alleen om fouten kijken, maar ook om de gehele uitvoering, nog meer ontspanning, meer halslengte, neusje er meer voor, noem maar op, dat alles zorgt voor net nog een hoger cijfer per onderdeel.