Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:09

Als je van mening ben dat de kwaliteiten van Anky aan het afbrokkelen zijn, dan vergeten jullie even dat ze in Palmbeach onlangs nog de Wereldbekerwinnaar van vorig jaar (Steffen Peters en Ravel) versloeg. En al dat gezeur over regels zijn regels, voor de Wildcards zijn er gewoon geen regels. Kortom als Sjef Janssen een wat intiemere relatie met zijn kam zou hebben, had Anky waarschijnlijk meer kans gemaakt. De laatste wereldbeker finale in Amerika stonder er wel vier Amerikanen op de startlijst. 8-)

Valt het jullie dan helemaal niet op dat er structureel iets aan de hand is binnen de FEI, als toonaangevende paardensport natie hebben we verdomd weining pleitbezorgers binnen de FEI, of je moet Kemperman als Nederlander beschouwen. Maar gezien zijn uitspraken en daden van de laatste jaren denk ik toch dat zijn hart wat meer geel/zwart/rood gekleurd is dan rood/wit/blauw.

De Duitse toprijders Isabell Werth en Mathias Alexander Rath stelde in een recent interview dat de Nederlanders de fakkel van de Duitsers hebben kunnen overnemen omdat ze in Duitsland hebben zitten slapen. Nou, je hoeft geen Nostradamus te zijn om te voorspellen dat binnen een paar jaar wij dat van ons zelf kunnen zeggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:12

Wanner ze dat doen kan ik de dressuursport alleen nog maar als een gemanipuleerde jurysport...Sorry... :n

Ayasha
Blogger

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:21

Dan pas? Onder welke steen heb jij geleefd? :=

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:23

Als ze die Hongaar en die Zuid-Amerikaanse nou in het midden zetten dan kan ik op dat moment even naar het toilet!

Zegt genoeg over hoe interessant dat soort combinaties zijn voor een kampioenschap. NIET!

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:26

Vudress schreef:
Als ze die Hongaar en die Zuid-Amerikaanse nou in het midden zetten dan kan ik op dat moment even naar het toilet!

Zegt genoeg over hoe interessant dat soort combinaties zijn voor een kampioenschap. NIET!

Ook die landen moeten de mogelijkheid hebben om mee te doen aan een worldcup. Neemt niet weg, dat als IB de mogelijkheid heeft om een wildcard te geven dat deze plek wel degelijk door Anky is verdient!

Maar misschien heeft Anky zelf wel gewoon zin om vanaf de VIP met een glas champagne naar haar leerlingen te kijken. Kan ook nog he!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:28

Ik heb het over wat ik, onderdeel van het grote publiek, mooie sport vind. Dat is geen Hongaar en een Zuid-Amerikaanse, maar Anky tegen Isabell, Edward en Adelinde.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:36

Adil18 schreef:
Wanneer ze dat doen kan ik de dressuursport alleen nog maar als een gemanipuleerde jurysport...Sorry... :n

Dit heeft niets te maken met een gemanipuleerde jurysport. Wij kunnen straks allemaal zien hoe de juryleden hebben gefunktioneerd, die doen dat namenlijk gewoon voor het voetlicht van de gehele wereld. Het gaat hier om de "achterkamertjes" politiek binnen de FEI.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:36

Net als ik in het vorige topic zei: ik vraag me af of Anky zelf die wildcard wel wil?
Ze heeft de reputatie om altijd voor het hoogste en beste te gaan, daarom staat ze ook waar ze is. De kans dat ze met Painted Black het wonderpaard Totilas eraf kan rijden is erg klein en ook tegen Adelinde en Parcival zal ze flink in gevecht moeten. Ik vraag me echt af of Anky zich er goed bij zou voelen om te moeten vechten voor een bronzen medaille en met een beetje geluk zilver.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:16

Anky zal er geen nacht van wakker liggen... Die is zich nu op de WEG aan het concentreren.

Die Hongaar en die Zuid-Amerikaanse, zoals door Vudress op een bepaald respectloze manier worden aangehaald, gaan daar echt niet heen met het idee om eens een podiumplaats te bemachtigen. Die gaan daar heen om ervaring op te doen, om contacten op te leggen. Maar bovenal, en dat is eigenlijk nog veel belangrijker, nemen zij een schat aan informatie mee terug naar huis! Zij gaan naar huis met meer kennis en ervaring, delen die met de ruiters/ amazones in hun land om als land zelf ook te groeien. Om mensen thuis op te leiden. Dát is het idee achter de mondaliserinh. Nederland hééft de kennis, ervaring en groei al lang gehad. Dat verandert niet of er nu 4 of 3 ruiters rijden op een kampioenschap. De Nederlanders en de Duitsers gaan voor het geld en ver daar achter volgt nog eens de 'eer' voor het land. Die Hongaar en die Zuid-Amerikaanse, voor wie dit een geweldig kans is om te groeien in kennis, gaan voor de eer. Die rijden zich (op hun manier) uit hun naat in die arena, wetende dat ze niet kunnen winnen. Nederlanders steken twee vingers in hun neus en we lachen erom.. want "Wat weten zij er nu van" en "Wat komen die hier nu toch weer doen". Visueel cirkeltje niet?
Ik weet wel voor wie ik meer respect op kan brengen..

Met het Education centrum heeft Anky dat veel meer in de gaten dan de meeste hier.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:39

Sommige komen met het argument van `het is omdat ze anky heet`.. maar het heeft toch niets met haar naam te maken dat een aantal haar erbij willen zien rijden, het gaat er gewoon om dat ze bij de top 5 hoord van de wereld.. en dat het daarom jammer is dat ze niet door mag door de regeling van 3 per land :) Dit had ik ook gevonden als het om een onbekende naam ging.

maarja, het is toch overal zo :D ook met de regio kampioenschappen - NK , daar mogen ook maar een aantal per provincie mee naar het NK, ook al zitten alle toppers in 1 provincie :) ( dat natuurlijk niet zo is, maar even om te melden dat dit niet alleen met dit concour is )

het is een sport :D anky gaat er sportief mee om, en gaat gewoon door waar ze gebleven is :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:55

Adil18 schreef:
Wanner ze dat doen kan ik de dressuursport alleen nog maar als een gemanipuleerde jurysport...Sorry... :n

Heeft nu niets meer met jurering te maken hoor ;)

Dat de jurering niet meer is wat het zou moeten zijn, ja das wel waar...
Kom op zeg, Totilas krijgt z'n punten ook alleen nog maar vanwege z'n naam...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:03

Sammie schreef:
Met het Education centrum heeft Anky dat veel meer in de gaten dan de meeste hier.

Education center, laat me niet lachen! Dat is een groot commercieel spel!

Ik kom naar Indoor Brabant voor mooie sport, en niet om naar een Hongaar te kijken die de ontwikkeling zo hard nodig heeft. Die ervaring kunnen ze ook op doen in de Wereldbekerkwalificaties in de Oost-Europese liga.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:33

Janine1990 schreef:

Wat een belachelijke opmerking, sorry dat ik het zeg. Die knol komt pas net kijken, dat hij zo'n naam en faam heeft is dus zuiver en alleen te danken aan zijn ongelofelijke talent. Je kunt zeggen dat er nog veel bevestigd moet worden, dat hij nog veel verder kan groeien, je kunt het teveel spektakel vinden, je kunt het niet eens zijn met het rijden van Edward, maar dat het een paard is van ongelofelijke klasse dat zelfs met een mindere proef veel andere paarden, die toch echt tot de beste paarden ter wereld horen, in de schaduw kan stellen, dat is gewoon een feit. Peerd krijgt geen punten op naam maar omdat het echt een bijna onwaarschijnlijk goed paard is wat zich de foutjes door onervarenheid gewoon kan veroorloven. Nederland mag zich gelukkig prijzen dat ze een dergelijke combinatie in het A-kader hebben!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:43

Urielle, mee eens. Maar het is vaak wel zo dat nieuwe talentvolle combinaties in het begin heel hoog, en naar de verwachtingen gepunt worden. Later als juryleden bekender worden met het beeld worden de foutjes niet meer vergeven en zakken de punten vaak wat naar beneden. Hoeft niet met Totilas gebeuren maar is een heel veel voorkomend iets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:43

Urielle schreef:
Janine1990 schreef:

Wat een belachelijke opmerking, sorry dat ik het zeg. Die knol komt pas net kijken, dat hij zo'n naam en faam heeft is dus zuiver en alleen te danken aan zijn ongelofelijke talent. Je kunt zeggen dat er nog veel bevestigd moet worden, dat hij nog veel verder kan groeien, je kunt het teveel spektakel vinden, je kunt het niet eens zijn met het rijden van Edward, maar dat het een paard is van ongelofelijke klasse dat zelfs met een mindere proef veel andere paarden, die toch echt tot de beste paarden ter wereld horen, in de schaduw kan stellen, dat is gewoon een feit. Peerd krijgt geen punten op naam maar omdat het echt een bijna onwaarschijnlijk goed paard is wat zich de foutjes door onervarenheid gewoon kan veroorloven. Nederland mag zich gelukkig prijzen dat ze een dergelijke combinatie in het A-kader hebben!

Ik begreep ergens dat bij het uitstrekken het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Hij zou dus moeten worden afgestraft op wat hij uitvoert. Als hij dan zulke belachelijk hoge punten krijgt... Vraag ik me af wat er mis is, bij de jury of bij mij. En als ik een filmpje van het NK van vorig jaar zie (indoor) en hij daar 82% scoort op exact dezelfde proef als in Hickstead waar hij over de 90% scoort, vraag ik me toch wel af waar die punten vandaan komen...
Ik vind het absoluut niet erg dat er goede paarden in zijn schaduw vallen, maar de manier waarop keur ik ik wel af.
Maar ik zal ook eerlijk zijn, ik kom in principe maar pas kijken en zal het niveau van Edward nooit halen. Ik blijf een ruiter voor de leuk. Maar ik begrijp niet hoe het verhaaltje Totilas en zijn veni vidi vici te rijmen is... Waarom op het NK 82% en op het EK ineens over de 90%?? Terwijl er niets anders was...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:49

ik ga niet met minder plezier kijken over 3 weken maar ik kan me goed voorstellen dat je als organisatie liever Anky hebt dan (voor het grote publiek) nietszeggende namen.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:16

Toch is indoor Brabant niet compleet zonder Anky |(

Jammer dat het zo loopt ...

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:30

nou dat zou ik wel onterecht vinden..afspraak is afspraak!
En de besten zijn er toch..die hebben zich gekwalificeerd en anky niet..

Lijkt me ook niet leuk voor anky zelf dat je op zo'n manier toch nog mee mag doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:15

Vudress schreef:
Education center, laat me niet lachen! Dat is een groot commercieel spel!

Dat is het ook, maar zij snapt het spel blijkbaar wel beter dan de meeste hier :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:04

Waar het mij vooral om gaat is dat in Amerika vorig jaar er wél vier Amerikanen aan de start verschenen doordat de wildcard naar een Amerikaan ging, maar dat nu hetzelfde in Nederland NIET gebeurd, terwijl de Nederlandse die dan recht zou hebben op die wildcard niet een beetje, maar gigantisch veel meer punten gescoord heeft dan alle anderen die die wildcard wél krijgen.

DAT is krom!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:10

Janine1990 schreef:
Ik begreep ergens dat bij het uitstrekken het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Hij zou dus moeten worden afgestraft op wat hij uitvoert. Als hij dan zulke belachelijk hoge punten krijgt... Vraag ik me af wat er mis is, bij de jury of bij mij. En als ik een filmpje van het NK van vorig jaar zie (indoor) en hij daar 82% scoort op exact dezelfde proef als in Hickstead waar hij over de 90% scoort, vraag ik me toch wel af waar die punten vandaan komen...
Ik vind het absoluut niet erg dat er goede paarden in zijn schaduw vallen, maar de manier waarop keur ik ik wel af.
Maar ik zal ook eerlijk zijn, ik kom in principe maar pas kijken en zal het niveau van Edward nooit halen. Ik blijf een ruiter voor de leuk. Maar ik begrijp niet hoe het verhaaltje Totilas en zijn veni vidi vici te rijmen is... Waarom op het NK 82% en op het EK ineens over de 90%?? Terwijl er niets anders was...

Er staat niet in de FEI reglementen dat het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Je conclusie dat hij daarop moet worden afgestrafd is dus ook niet terecht.
Voor het verschil in de punten tussen de EK en het NK moet je naar het totale plaatje kijken gedurende de proef. Dat is wel degelijk beter en dus krijgt hij gemiddeld bijna een punt meer per onderdeel: zie daar je verschil! Het gaat niet alleen om fouten kijken, maar ook om de gehele uitvoering, nog meer ontspanning, meer halslengte, neusje er meer voor, noem maar op, dat alles zorgt voor net nog een hoger cijfer per onderdeel.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:13

Ayasha schreef:
Dan pas? Onder welke steen heb jij geleefd? :=

Ik bedoelde meer: Dan is het definitief een gemanipuleerde dressuursport voor mij :P ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-03-10 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:15

wolfman schreef:
Adil18 schreef:
Wanneer ze dat doen kan ik de dressuursport alleen nog maar als een gemanipuleerde jurysport...Sorry... :n

Dit heeft niets te maken met een gemanipuleerde jurysport. Wij kunnen straks allemaal zien hoe de juryleden hebben gefunktioneerd, die doen dat namenlijk gewoon voor het voetlicht van de gehele wereld. Het gaat hier om de "achterkamertjes" politiek binnen de FEI.

Ik vind het wel een gemanipuleerde, commercieele jurysport mochten ze dit toestaan. De regels breken om een event succesvoller te maken, meer zit er imo niet achter....

Geen wedstrijd zonder Anky? Bull! Minder geld zonder Anky? Zeer goed mogelijk....!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:16

Adil: :)) Ik hoopte al dat je hem zo zou opnemen :))
Ai janine jij durft :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:02

wat heeft jurysport met een wildcard van anky te maken?