Britse paardenorganisatie wil brandmerken laten verbieden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:59

Poenarie schreef:
Ik kan aan honderden foto's bewijzen dat mijn paard van mij is, en als je je paard een beetje goed kent, ken je al zijn kruinen en dingen.
Zo ken ik mijn paard zijn hele lichaam uit mijn hoofd haha ;)

Kan politie en verzekering weinig schelen, zij moeten het paard ook zo kunnen registreren...
Met name verzekering, in geval van diefstal :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:43

Poenarie schreef:
Ik kan aan honderden foto's bewijzen dat mijn paard van mij is, en als je je paard een beetje goed kent, ken je al zijn kruinen en dingen.

yep, en dan verkoop jij je paard aan mij, en ren je naar de politie met je foto's...
Zul je toch met iets meer voor de dag moeten komen :j

@paarden652: een chip op een bakpas en een transponder in een paard met elkaar vergelijken gaat niet op...
de transponder zendt helemaal niets uit... zou die wat uit kunnen zenden, zou er ook een energie bron inzitten, die leeg zou kunnen geraken...
Ik zou toch nog eens met je leraar om de tafel gaan zitten... geloof me maar, dat werkt echt niet zo... de transponder in een paard is onklaar te maken met een magneet, alleen zal je paard dat niet overleven....
De transponders die gebruikt worden zijn al jaren getest en uitgeprobeerd, sinds 1960 (kan het eventueel voor je nakijken) bestaat het RFID al, de transponders gebruikt voor dieren is niet zo uit de lucht komen vallen. ook dat hebben ze getest en uitgeprobeerd, en daarom ziet die transponder er uit zoals die eruit ziet, gemaakt van die materialen waarvan hij gemaakt is.

Sokymat is de patent houder, RFID wordt overal gebruikt, in de supermarkt, auto's, autobouw, beveiliging en transport, bankpassen, paarden, duivensport, andere dieren, automatisering etc etc.
denk aan de beveiligingsstickers op artikelen in supermarkten, beveiliging op kleding, transponders in auto's om ze terug te vinden na diefstal...
en ja big brother is watching...
Als men wil kunnen ze overal traceren, zien wat je koopt, hoeveel en wanneer...
Ga boodschappen doen en betaal met pinpas... bel onderweg je vriendin, en koop wederom met je pinpas kleding, dan ga je tanken, wederom pinpas... of ga geld pinnen.
Betaal je contant? je klantenkaart doet het net zo goed als je pinpas...
Je komt thuis, zet je pc aan, en daar vinden ze je wederom...
Hebben ze dan een transponder nodig om te weten of je paarden hebt?
neuh, niet echt... je staat geregistreerd bij een DA, koopt voer bij de plaatselijke leverancier en betaald met je bankpas, creditcard, klantenkaart, of betaal eens per maand per overboeking...

maar dat is offtopic geloof ik :D

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:15

Poenarie schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=QoIGBoAfbwM

Nee hoor, zal een paard echt niet voelen..
Jij vindt littekenweefsel toch ook niet fijn, waarom een paard dan wel?
Waarom mag een paard wel een giga litteken? Je kan mij echt niet vertellen
dat zo een paard niets voelt van een ijzer dat 100 graden boven nul zit (minimaal).

Natuurlijk is een chip ook niet fijn, maar chippen werkt op dezelfde wijze als inenten.
Alleen dan word er een stukje haar weggeschoren, waar het paard niets van voelt.

Als je goed naar het filmpje kijkt, zie je dat het brandmerk nog niet eens het paard heeft aangeraakt. (Anders zou je het ook al gelijk kunnen zien aan dat de haren een beetje verbrand waren) Het is een reflex van het paard om te slaan tegen het "gevaarlijke rook" en doordat de man zo naar het paard toesluipt, ziet het paard hem als een vijand die naar zijn prooi sluipt ;) Geen wonder dus dat hij slaat.

Dit is een filmpje waarin wordt laten zien hoet het brandmerken te werk gaat, met uitleg. http://www.youtube.com/watch?v=8rkXMcrNTs8

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:59

Brandmerken verbieden vind ik opzich wel goed, jij zou toch ook geen brandmerk willen? Paarden lijden er toch wel van denk ik.. Niet dat ze er hun hele leven last van hebben, maar als het gebeurd.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:45

Janine1990 schreef:
Poenarie schreef:

Kan politie en verzekering weinig schelen, zij moeten het paard ook zo kunnen registreren...
Met name verzekering, in geval van diefstal :)

Daar bedoel ik ook niet mee te zeggen dat je alleen met foto's te werk gaat.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:01

Marilyn_C schreef:
Poenarie schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=QoIGBoAfbwM

Nee hoor, zal een paard echt niet voelen..
Jij vindt littekenweefsel toch ook niet fijn, waarom een paard dan wel?
Waarom mag een paard wel een giga litteken? Je kan mij echt niet vertellen
dat zo een paard niets voelt van een ijzer dat 100 graden boven nul zit (minimaal).

Natuurlijk is een chip ook niet fijn, maar chippen werkt op dezelfde wijze als inenten.
Alleen dan word er een stukje haar weggeschoren, waar het paard niets van voelt.

Als je goed naar het filmpje kijkt, zie je dat het brandmerk nog niet eens het paard heeft aangeraakt. (Anders zou je het ook al gelijk kunnen zien aan dat de haren een beetje verbrand waren) Het is een reflex van het paard om te slaan tegen het "gevaarlijke rook" en doordat de man zo naar het paard toesluipt, ziet het paard hem als een vijand die naar zijn prooi sluipt ;) Geen wonder dus dat hij slaat.

Dit is een filmpje waarin wordt laten zien hoet het brandmerken te werk gaat, met uitleg. http://www.youtube.com/watch?v=8rkXMcrNTs8

Ik heb goed gekeken en er is wel degelijk een aanraking, vandaar ook de rook.. Althans, dat is wat ik zie.

Tevens hoorde ik hier iemand roepen dat er bij brandmerken niet geschoren word, maar gek genoeg zie ik dat op dit filmpje ook.
Ook de reiniging..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:07

Tja, ik ben er ook een beetje sceptisch over, alsof die chips zo geweldig zijn? inderdaad omdat die nogal eens kunnen gaan 'dwalen' door het lichaam. Maar erg duidelijk zijn brandmerken niet.

En hoe zit 't dan met vriesmerken? maar dat is wel heel erg duidelijk :j zelfs na jaren zie je dat nog :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:34

Maartje1990 schreef:
Tja, ik ben er ook een beetje sceptisch over, alsof die chips zo geweldig zijn? inderdaad omdat die nogal eens kunnen gaan 'dwalen' door het lichaam. Maar erg duidelijk zijn brandmerken niet.

En hoe zit 't dan met vriesmerken? maar dat is wel heel erg duidelijk :j zelfs na jaren zie je dat nog :j

maar is simpel over te branden, te manipuleren en moeilijk zichtbaar op schimmels, daarnaast ook verboden in NL.

Alle methodes zijn nagekeken en helaas is de mens zoals de mens is, altijd bezig met geldelijk gewin ten koste van alles en iedereen, en worden dus paarden verminkt voor een paar euro...
Een transponder eruit snijden gaat niet zo heel simpel, het ding onklaar maken bijna onmogelijk zonder het paard te schaden op een manier dat het geen cent meer waard is.

Het moet een methode zijn die gelijk resultaat opleverd, ter plekke, geschikt voor alle kleuren maten en rassen, en niet of nauwelijks te manipuleren/verwijderen/missers opleverden dat is tot op heden de transponder. reader erover, paspoort erbij en je weet gelijk of je het juiste paard voor je hebt staan.

Zeker gaat er wel eens iets mis, maar dat is eerder te wijten aan menselijk falen dan aan de methode... als er 2 transponders geplaatst worden,ligt dat echt niet aan de transponder maar aan de chipper zelf, die bewust of onbewust zonder controle een transponder plaatst.

Er zijn paarden die reeds een transponder hebben, uit het buitenland of oudere transponders, incidenteel worden die over het hoofd gezien, vaak om dat de chipper een verouderde reader heeft, of de transponder zeer oud is of niet voldoet aan de standaard normen, en is het paard zonder bijbehorende papieren, die dat duidelijk hadden moeten maken, van eigenaar gewisseld/aangeboden om te chippen.
Een goed geplaatste transponder gaat niet zwerven, en helemaal niet van hals naar knie, dat soort verhalen zijn vaak verkeerde verkregen informatie, en meent men dat de chip die een DA bedoelt een transponder is ipv een botfragment.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:39

@Marilyn, het "brandmerk"filmpje wat je laat zien, gaat niet over brandmerken, maar over vriesmerken, merken dmv bevriezing dus.

M_eerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:45

Ik vind het er zo zielig uitzien

Alane

Re: Britse paardenorganisatie wil brandmerken laten verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:30