Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:28

kleinvosje schreef:
Mensen, denk eens aan het gezegde: Meedoen is belangrijker dan winnen! We hebben net de winterspelen achter de rug, hoeveel deelnemers waren er daar wel niet die totaal niet in aanmerking kwamen voor een podiumplaats, maar wel gewoon mee mochten doen?

Soms is het niet de vraag of je het meer verdiend hebt dan een ander, maar gewoon een kans krijgen om op een dergelijk groot evenement mee te mogen doen. Dat geldt in dit geval voor de Belg, en niet voor Anky. En wie weet, zorgt hij wel voor een enorme verrassing. Ik vind het prima dat Jeroen mee mag doen, en wens hem veel succes~! En nee, ik ben geen Belg!

Dat gezegde hebben de Belgen ook tijdens de winterspelen de hele tijd in hun hoofd gehad vrees ik..... :D _O-

Ik ben het met Bulck eens, niet omdat ik Jeroen Devroe niet graag zie rijden, maar omdat Anky het gewoon meer verdiend om mee te doen. Zij is wb punten kwijt geraakt door die domme regeltjes en staat sowieso altijd een stuk hoger dan de mensen die nu wel de wildcard kado krijgen.
Van een wildcard kado krijgen gaat een hele natie niet ineens dressuurland worden en beter rijden, ik vind het idioot dat de allerbesten nu ook tijdens de wereldbeker al niet meer tegen elkaar rijden omdat er zo'n beleid gevoerd wordt.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:59

Mensen >>> het gaat hier om een
WERELD beker wedstrijd .....dus gaat het om verschillende nationaliteiten en landen een KANS te geven ...
Dat nederland plaatsen 1,2 en misschien 3 gaat bekleden daar twijfelt toch niemand aan ...??? :)
Ik denk dat de spannendste plaats 3 gaat worden : Kittel of Laura of Isabelle ???
De rest doet gewoon mee voor versiering ....
En ja; dat Anky er niet bij is heeft ze toch echt grotendeels aan zichzelf te danken en haar beslissingen ...
PAS OP : Anky hoort in die top ... maar het laatste jaar is er zoveel veranderd qua paarden & capaciteiten dat ik mij afvraag of Anky sowieso mee wil doen ???
En dan is Stephan er nog niet bij met Ravel !!!!

Janine1990

Re: Jeroen Devroe met wildcard naar Wereldbekerfinale dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:10

Maar Kittel doet toch niet mee? Hij stond nog lager dan Nathalie Su Zayn Wittgenstein toch???

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:15

patrick start wel zeker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:16

Janine1990 schreef:
Maar Kittel doet toch niet mee? Hij stond nog lager dan Nathalie Su Zayn Wittgenstein toch???

Patrik is Zweeds, Nathalie is Deens...
zoals al is gezegd; de FEI wil meer landen aan start.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:24

@cayenne, nationaliteit maakt niks uit. Ze vallen beiden onder west europa.

Western European League:
Edward Gal, Nederland
Adelinde Cornelissen, Nederland
Imke Schellekens-Bartels, Nederland
Isabell Werth, Duitsland
Patrick Kittel, Zweden
Matthias Alexander Rath, Duitsland
Carola Koppelman, Duitsland

Central European League:
Michal Rapcewicz, Polen

Pacific League:
Brett Parbery, Australië

North American League:
nog 1 kwalificatie te rijden (2 ruiters)

South America/Asia:
Luiza Almeira, Brazilië

Titelverdediger:
Steffen Peters, USA, start niet

FEI extra startplaatsen:
Jeroen Devroe, België
Robert Acs, Hongarije
Nathalie zu Sayn-Wittgenstein, Denemarken

Reserve:
Tinne Vilhelmson-Silfven, Zweden
Katarzyna Milczarek, Polen

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:25

Super voor Jeroen en Apollo!!!

Ach kom... Jeroen rijdt zijn paarden allemaal erg netjes en vriendelijk.
Als Apollo zich niet gedraagt in een proef, moet hij hem dan maar even laten doen omdat bepaalde dressuurprikkers dat liever zien? Hij verliest er punten mee, maar je hoort altijd eerlijk en consequent te zijn naar je paard toe.
Iemand hem zien rijden op Flanders Horse Expo met dat zesjarig paard? Als dat trek- en sleurwerk was, dan hoor ik het graag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:26

@Michael, ze gaven het wel als reden :=
maar goed, de FEI heeft wel meer vagere redenen gegeven :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:30

serieus? dan spreken ze zichzelf ook behoorlijk tegen maar dat zijn we wel gewend haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:02

Hmm, apart dat Patrick wel genoeg punten had dan... Of de laatste punten waren nog niet bijgeschreven, kan natuurlijk ook...

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:03

horseyfries schreef:
Dat gezegde hebben de Belgen ook tijdens de winterspelen de hele tijd in hun hoofd gehad vrees ik..... :D _O-

Ik ben het met Bulck eens, niet omdat ik Jeroen Devroe niet graag zie rijden, maar omdat Anky het gewoon meer verdiend om mee te doen. Zij is wb punten kwijt geraakt door die domme regeltjes en staat sowieso altijd een stuk hoger dan de mensen die nu wel de wildcard kado krijgen.
Van een wildcard kado krijgen gaat een hele natie niet ineens dressuurland worden en beter rijden, ik vind het idioot dat de allerbesten nu ook tijdens de wereldbeker al niet meer tegen elkaar rijden omdat er zo'n beleid gevoerd wordt.

Dit is wel allemaal een erfenis van een Belgische dame die stemmen nodig had om voorzitter van de FEI dressuurcommissie te worden. En om die stemmen te krijgen moest zij wel het woord globalisatie prediken om de kleinere dressuurnaties aan zich te binden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:38

Wolfman dat is ook niet helemaal waar, die Belgische dame (Mariette Withages) heeft veel betekend voor de dressuurwereld en de sport breder en aantrekkelijk te maken. Denken we bvb aan de Kur op muziek, dat er door haar toedoen op alle Fei niveau's is ingevoerd.
Verder was tot over pakweg n goede 10 jaar de dressuur ook niet zo'n breed gegeven als dat nu is (oa te danken aan Anky) en is het de taak van een internationaal bestuursorgaan(wat de Fei nog altijd is) om zoveel mogelijk landen erbij te betrekken.
Dat er verschillen zijn tussen de verschillende liga's dat is een waarheid dat klopt als een bus, en dat ze daar mss terecht (door haar inspanningen) destijds aanhang gevond heeft zal wss ook wel gebeurd zijn. Maar dat is campagne voeren, dat is in de politiek zo, in het bedrijfsleven zo en zelf in de sportclubs en jeugdorganisatie. Als je aanhang hebt, geraak je verkozen, dus moet je voor dat eerste zorgen.

En idd de liga's liggen mss qua prestaties ver uiteen afhankelijk van het gebied waar ze liggen.
Hier in europa is de paardensport nog redelijk toegankelijk(organisatorisch en logistiek), ga naar bvb latijns amerika en dan wordt dat al een hele andere klus (minder wedstrijden op erkend FEI niveau en dat gekruist door heel wat landen met praktisch zowieso telkens een vliegtrip etc.
Dus heel anders dan bvb hier met de vrachtwagen naar redelijk rondomliggende landen.
Dit alles zorgt ervoor dat er ook minder concurrentie is in die landen en minder aanhang uberhaupt om op dat niveau te kunnen deelnemen.
Feit blijft dat in elke liga de ruiters een bepaald percentage moeten bereiken om te mogen deelnemen aan de wereldbekerfinale. Doen ze dat, dan staan ze terecht in de finale (naar hun best kunnen en vermogen om daar te geraken). Of ze gaan winnen of echt iets kunnen gaan betekenen is wss een hele andere zaak.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:13

Feit blijft dat Jeroen Devroe nooit aan de scores van Anky is geraakt in exact dezelfde liga....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:35

ik denk dat meer mensen Withages kunnen schieten dan haar dankbaar zijn, vooral in Belgie...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:48

Als je niet bij Raymond lest wel ja... ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:01

Michael1104 schreef:
ik denk dat meer mensen Withages kunnen schieten dan haar dankbaar zijn, vooral in Belgie...

Bwa dat valt goed mee hoor. Hoge bomen vangen veel wind, zeker als je zo'n functie bekleed hebt. Dat er vernieuwing nodig was, dat stond boven water, maar dat neemt niet weg dat die toenmalige commissie ook wel uit meerdere (veelal wat vastgeroeste) personen bestond dan enkel Mvr Withages. En beslissingen moeten nog altijd door een meerderheid goedgekeurd worden vooralleer je ze kan uitdragen, lukt dat niet dan vang je als voorzitter natuurlijk alle kritiek. Maar zoveel beterschap is er intussen ook nog niet. dat nieuwe jurysysteem (wat ze nu als paradepaardje naar voren dragen) lag onder Mariette Withages der bewind al op tafel en is nu meer uitgewerkt en concreter gemaakt. Maar is wel ontsproten vanuit de oude commissie. Dus afschieten niet, maar er is een tijd van komen en gaan en dat voor iedereen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:06

horseyfries schreef:
Als je niet bij Raymond lest wel ja... ;)

Haha, maar die geeft niet aan zoveel mensen les hoor.
Verder is die Raymond wel heel klassiek geschoold en zo verkeerd nog niet om echt gevormd te worden als ruiter. (scala van de dressuur, leren rijden op je zit en met correcte houding etc)

Maar nu gaan we wel erg off topic :D :+