maras schreef:Ik snap nooit zo goed wat Bokt wil bereiken met het plaatsen van dit soort berichten, wat mij hier altijd in opvalt is dat mensen de schuld ergens neer gaan leggen. Mijn God wat is dat voor een rare reactie, de enige reactie die past bij dit soort berichten is: gecondoleerd en heel sterkte gewenst.
Maar wat gebeurt er: er komen verwijten dat ze het kind in de gaten hadden moeten houden. Hou dat toch voor je , daar help je niemand mee om zoiets te schrijven, denk je niet dat die ouders zichzelf dit verwijt nog niet gemaakt hadden??? Plaats een medelevend bericht en als je dat niet wilt , plaats dan gewoon geen reactie, dit is wel zo schrijnend voor de nabestaanden.
Dit is een paardenforum en dit bericht gaat over het feit dat een manege €10.000,- tegen zich heeft horen eisen in een rechtzaak. Dat betekent misschien wel dat die manege over de kop gaat door iets waar ze misschien/waarschijnlijk niks aan hebben kunnen doen. Daar gaat de discussie over. Mensen trekken zich dat aan omdat ze zelf ook op een manege komen en zich voor proberen te stellen hoe het zou zijn als dit op hun manege gebeurt. Mensen hebben thuis misschien ook zo'n 'moordmachine' staan en vragen zich dus af of het terecht is dat deze manege is aangeklaagd en of het hen ook zou kunnen overkomen.
Die ouders klagen zelf de manege aan. Dat betekent dat ze zelf de discussie over schuld willen voeren. Dan mogen wij daar ook best opmerkingen over maken en niet dat slechts houden bij "Oh, wat zielig", want dat station zijn we allang gepasseerd (zie vorige discussies).
Ik denk zelf trouwens dat de manege niet medelevend gereageerd heeft omdat de ouders vrijwel meteen de manege hebben aangeklaagd.
BTW: Ik vind het leuk dat Bokt dit soort vervolgberichten plaatst. In de reguliere media hoor je bijna nooit hoe iets verder afloopt, en dat is juist interessant.