Russel: nou, het staat ook een beetje raar he, een bloedend paard door laten gaan. Je weet immers niet wat de exacte reden is.
Die regel moet voor iedereen gelden en dus in dit geval ook voor Edward. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smeetjoew schreef:Wat zonde zeg! Maar helaas niets aan te doen.
Russel: nou, het staat ook een beetje raar he, een bloedend paard door laten gaan. Je weet immers niet wat de exacte reden is.Die regel moet voor iedereen gelden en dus in dit geval ook voor Edward.
russel schreef:Een paard dat op de tong of in de wang bijt, heeft dan toch niets met verkeerd rijden te maken? Waarom dan diskwalificatie?

Droen schreef:Dat is nou zo het onduidelijke van het reglement: bloed in de mond = diskwalificatie, ongeacht de reden!

smeetjoew schreef:Remember: er staat zowel in de titel als in het bericht dat Edward echt gediskwalificeerd is.
?
In de snelheid dat ik dat er iets anders stond dan "nieuwsredactie". Mijn fout, excuses. Janine1990 schreef:Was erg jammer, maar Edward was erg sympathiek.
Staat me bij dat Sister dit eerder had? Of vergis ik mij nu?
Paard leek inderdaad erg geconcentreerd, er sneu voor deze mooi combinatie!
zipje71 schreef:Janine1990 schreef:Was erg jammer, maar Edward was erg sympathiek.
Staat me bij dat Sister dit eerder had? Of vergis ik mij nu?
Paard leek inderdaad erg geconcentreerd, er sneu voor deze mooi combinatie!
Is al eens eerder gebeurd maar toen was het tijdens losrijden en heeft Edward Sisther zelf teruggegtrokken.
Droen schreef:Dat is nou zo het onduidelijke van het reglement: bloed in de mond = diskwalificatie, ongeacht de reden! Dus even ergens op bijten: helaas pindakaas. In andere disciplines zoals eventing en mennen wordt deze regel (helaas) vaker gehanteerd om iemand uit te sluiten. Kijk liever naar de reden! Ennuh: voor degene die het nog nooit gezien heeft: bloed in een paard's mond is hetzelfde als bloed in je eigen mond: het is flink rood (zeker als je paard lekker schuimt), waardoor het vééél erger lijkt dan het in werkelijkheid is. Edward blijft mijn kampioentje!
macke schreef:Uitsluiting en diskwalificatie wordt vaak doorelkaar gebruikt!!
En ik heb menig paard zien "bloeden" terwijl ze bitloos werden gereden.
LiSSy schreef:paard kan zich in zijn concentratie ook op de wang of tong hebben gebeten
snap dus niet dat de mensen boven mij het zo schokkend vinden
wel zonde van de diskwalificatie

Neonlight schreef:En de merrie doet het te graag, de wedstrijden, als we zonder haar weggaan is ze beledigd en kijkt ze ons niet aan als we thuiskomen, draait ze haar kont naar ons toe.