Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:43

marieminime schreef:
ik vind dat zo makkelijk gezegt ' nooit achter een pony'
hoevaak die je het zelf niet, al dan niet bij je eigen pony, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij of zij slaat, en toch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik achter mn ponys sta of loop, al dan niet met hand op de kont.

ken niemand in mn paardenomgeving die ik dit nooit zie doen.

verkeerde plek en verkeerd tijdstip, meer kan ik niet zeggen,dit kan altijd gebeuren. geloof niet dat dit gericht was om te doden,paard weet waar hij slaat maar als jij op dat moment net beweegt komt de klap anders aan. een paard weet heus niet he een dertien jarige, die moet ik daar en zo hard trappen om te doden.

als paard normaal braaf is zie ik niet waarom het weg zou moeten, is dit veel voorkomend gedrag dan is het logisch dat het weg moet, maar dan hadden ze al eerder moeten ingrijpen.

ik vind het heel erg voor alle nabestaande en kenissen, ze had nog een heel leven voor dr.

Ben ik het mee eens , ik sta ook geregeld achter mijn paard,
bijv om de staart in te vlechten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:47

Ik sta ook vaak achter me paard, vertrouw hem volledig maar zoals je kunt zien kan het altijd mis gaan.
Sterkte voor de nabestaanden! :(:)

BaiNar

Re: Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:54

Het is verschrikkelijk wat er gebeurt is en dat het zo heeft moeten aflopen... Feit is alleen dat je met levende dieren te maken hebt en je het nooit altijd kan voorkomen helaas... Ik pas altijd goed op en waarschuw ook andere mensen tot vervelends toe maar een ongeluk zit in een klein hoekje... zal nooit kunnen zeggen dat het mij niet zal gebeuren met mijn paarden... Met paarden loop je nou eenmaal dit risico, als is het paard nog zo braaf... er kan altijd iets gebeuren... Maar ja, als je morgen in de auto stapt kan er ook iets gebeuren, of de straat oversteekt... etc. etc.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:02

dat is idd een vieze trap geweest! arm kind! en nu natuurlijk arme nabestaande...pff

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:03

als hij normaal lief is zie ik het ook niet in dat hij weg moet... je moet idd nooit zomaar achter een paard staan... ik doe het ook vaker.. wel meestal bij paarden die ik vertrouw maar ook dan kunnen ze eens schrikken

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:05

pfoe wat een gezeur over hoe dom het is om achter een paard te gaan staan. Ik heb ook jaren op een manege gereden en ook daar stond een paard dat ik blind vertrouwde.. ik kon der via zn kont op springen.. dier zou nooit gemeen doen.. voor het zelfde geld is het paard ergens van geschrokken had het meisje geld in der zak een rinkelde het.. weet jij t? weet ik t? nee.. het enige is dat het een vreselijk ongeluk is.. gecondoleerd

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:21

Jeetje wat akelig. Voor de manege is dit ook echt vreselijk. Veel sterkte voor de nabestaanden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:24

les 1, ga noooooit achter een paard staan. Dat is toch het eerste wat iedereen leert? Wel tragisch

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:25

Wat een verschrikkelijk nieuws!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:26

moet je ook niet achter een pony gaan staan :n eerste wat je leert vaak!

Verschrikkelijk.... :n

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:26

randie schreef:
les 1, ga noooooit achter een paard staan. Dat is toch het eerste wat iedereen leert? Wel tragisch

Dat dacht ik ook als eerste.. Maargoed, dat is nu te laat voor dit meisje en echt heel akelig! :(:)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:49

Lydia_ schreef:
randie schreef:

Dat dacht ik ook als eerste.. Maargoed, dat is nu te laat voor dit meisje en echt heel akelig! :(:)

helemaal mee eens, echt verschrikkelijk dit.
ik heb een heel braaf paard maar hier mogen de kinderen ook absoluut niet erachterlangs. het hoeft maar 1 keer fout te gaan.
tragisch dit, heel erg veel stekte voor de nabestaanden en alle betrokkenen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:54

Noodlottig ongeval, pony doet zoiets zeker niet zomaar gericht.

Alle speculaties gaan weer de rondte, maar hé.... Volgens mij was niemand van ons erbij. ;)

Ben benieuwd wat er met die pony gebeuren gaat, misschien verstandig niet op die manege te laten, maar naar een andere manege, waardoor men niet geconfronteerd wordt, hoewel het aan de andere kant ook wel ver gezocht is. Als het meisje niet overleden was, was er een stuk minder commotie.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:57

Argh, wat vreselijk! :( Heel veel sterkte aan de nabestaanden, wat erg, zo jong...
Hopen dat het paardje niet afgemaakt wordt, het lijkt mij in ieder geval niet dat het zijn bedoeling was.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:14

Jeetje! zulk soort dingen verwacht je niet op een manege!!
Wat erg... |(

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:17

Je leert het wel als eerste op een manege: niet achter een paard staan.

Maar wel verschrikkelijk dat een meisje er zo om het leven komt. Zeker omdat het wel vrij 'gemakklijk' had kunnen voorkomen

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:28

SLover schreef:
Je leert het wel als eerste op een manege: niet achter een paard staan.

Maar wel verschrikkelijk dat een meisje er zo om het leven komt. Zeker omdat het wel vrij 'gemakklijk' had kunnen voorkomen

Ik vind het ook slecht dat ze op een manege van die stands hebben. Je hoort wel vaker dat mensen getrapt worden door de pony's.

echt tragisch, dat wel.. ;(

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:05

ik wil toch even reageren, ik loop zowat elke dag achter mijn paard langs! om dr bilkoorden los te maken of haar deken goed te trekken en stro uit haar staart te halen.
ik zit zelfs naast dr achterhoeven om ze schoon te maken of in te vetten, maar vooral z,omers als er vliegen zijn dan wil zij ook nog wel eens naar een vlieg slaan en dan kan ik ook de pech hebben een trap te moeten opvangen.
ik denk dat dat in dit geval niet het grootste probleem is.
toevallig gebeurde het zondag nog bij iemand van ons op stal, zij nam voor het eerst een paard mee op wedstrijd paard wil niet in de trailer, raakt gefrusteerd en slaat fel achteruit en raakt haar precies op haar ribben waardoor ze een paar meter gelanceerd wordt, behalve een hoop pijn en flinke beurse plek heeft ze er niets aan overgehouden.

het meisje is gewoon heel ongelukkig geraakt.
ik heb zo vaak naast mijn paard gelegen, op de meest rottige manieren en er nooit wat aan over gehouden, maar een ander meisje viel heel lullig maar brak haar rug en heb ook wel gehoord dat mensen hun nek braken en daardoor overleden.

het meisje heeft gewoon heel veel pech gehad, en dat is vooral sneu voor de ouders en nabestaanden, en ook voor de medewerkers van de manege, niemand verwacht dat zoiets lulligs wat denk ik dagelijks gebeurt zo afloopt. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:10

Idd avalonnancy. De meeste mensen hebben geluk wat dit soort dingen betreft, een enkeling heeft pech. En dat is heel erg naar. Maar of er iemand schuld aan heeft dat weet ik niet.. Ik loop ook wekelijks achter paarden langs..

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:14

Goh, wat vreselijk zeg!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:15

Ach wat een vreselijk ongeluk ...
Mijn paard geeft ook wel eens een keiharde trap tegen het schot van de stal tijdens het voeren of als ze even kwaad is op buurman. Dan denk ik ook wel eens van 'je zult er maar net achter staan' ...
Vreselijk.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:17

Mijn tante (welke ik dus nooit gekend heb) is als klein meisje ook per ongeluk de wei in geglipt, en door een beschermende merrie (met veulen) dood getrapt.
Heel akelig zulke dingen.. maarja, ze gebeuren helaas.

Ik sta ook geregeld achter mijn paarden. Nu is 1 van mijn merrie's nogal fel naar de ander, en het is echt al eens gebeurt dat ik opzij moest springen, omdat ze echt flink sloeg.. nu ben ik een stukje voorzichtiger..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:20

Ik denk dat iedereen de risico´s weet van met paarden omgaan.
Maar iedereen weet ook het risico van in een auto rijden en toch als je dan omkomt maakt dat de situatie niet minder erg.
Het blijft nou eenmaal dat een kind van 13 niet altijd de gehele situatie kan overzien. 13 klinkt heel volwassen, maar is het niet.
Wat er is gebeurd kunnen we niet opmaken uit dit artikel. Het enigste wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat het een verschrikkelijk iets is en dat hier iedereen hier kan overkomen.
Je kan makkelijk zeggen, ik sta noooooit achter een paard, maar je zal zien dat het net die ene keer dat het voorkomt mis kan gaan.
Ik loop ook achter mijn paarden langs. Ik denk dat ik de situatie in kan schatten, maar weet heel goed dat het een dier is en blijft en onverwachtte dingen kan doen.
Ik ben volwassenen en ben me elk moment bewust dat het een onberekenbaar dier is wat mij zonder pardon kan doden. En het gebeurd toch maar weer regelmatig dat er paard-verbonden ongelukken gebeuren.
het blijft een erge situatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:21

Kytha schreef:
Ik sta ook geregeld achter mijn paarden. Nu is 1 van mijn merrie's nogal fel naar de ander, en het is echt al eens gebeurt dat ik opzij moest springen, omdat ze echt flink sloeg.. nu ben ik een stukje voorzichtiger..

Precies hoor, voor de meeste mensen geldt nou eenmaal eerst zien dan geloven. :) Voor mij ook meestal.. Van m'n verzorgpony wéét ik dat ze niet zal trappen dus daar ga ik ook onderdoor als het zou moeten. :P Bij andere paarden ben ik wel iets voorzichtiger en laat ik ze weten dat ik erachterlangs ga, want soms moet dat gewoon wel.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:51

Heel tragisch! Gecondoleerd voor de nabestaanden.

Mijn bijrijdpaard staat makkelijk met zijn kont voor de staldeur. Hij staat graag met zijn hoofd aan de andere kant zodat hij de veulens kan zien. Ik ga er dus altyd achterlangs, met mijn hand op zijn kont, en laat mezelf alyd horen!

Maar ik vind het dus ook makkelijk gezegd dat je nooit achter een paard moet gaan staan. Is natuurlijk wel veiliger, maar voorkomen doe je het niet altijd ( denk aan wassen, staart knippen, uitborstelen etc.)