marieminime schreef:ik vind dat zo makkelijk gezegt ' nooit achter een pony'
hoevaak die je het zelf niet, al dan niet bij je eigen pony, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij of zij slaat, en toch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik achter mn ponys sta of loop, al dan niet met hand op de kont.
ken niemand in mn paardenomgeving die ik dit nooit zie doen.
verkeerde plek en verkeerd tijdstip, meer kan ik niet zeggen,dit kan altijd gebeuren. geloof niet dat dit gericht was om te doden,paard weet waar hij slaat maar als jij op dat moment net beweegt komt de klap anders aan. een paard weet heus niet he een dertien jarige, die moet ik daar en zo hard trappen om te doden.
als paard normaal braaf is zie ik niet waarom het weg zou moeten, is dit veel voorkomend gedrag dan is het logisch dat het weg moet, maar dan hadden ze al eerder moeten ingrijpen.
ik vind het heel erg voor alle nabestaande en kenissen, ze had nog een heel leven voor dr.
Ben ik het mee eens , ik sta ook geregeld achter mijn paard,
bijv om de staart in te vlechten.

eerste wat je leert vaak!
Heel veel sterkte aan de nabestaanden, wat erg, zo jong...

Voor mij ook meestal.. Van m'n verzorgpony wéét ik dat ze niet zal trappen dus daar ga ik ook onderdoor als het zou moeten.
Bij andere paarden ben ik wel iets voorzichtiger en laat ik ze weten dat ik erachterlangs ga, want soms moet dat gewoon wel.