Eerste Barockpinto hengstenkeuring verloopt naar wens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Eerste Barockpinto hengstenkeuring verloopt naar wens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:10

Ach, alle begin is moeilijk moet je maar denken. Ik vindt het overigens erg te prijzen dat ze proberen om te beginnen met een brede basis. Weliswaar krijg je dan dus variatie in type maar dit is genetisch veel gezonder.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:11

Ik ben van maar 1 hengst weg die nu goedgekeurd is: Bonte Piet, die vind ik de naam Barok ook passen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:45

ik vind dit helemaal geweldig waar staat deze hengst ter dekking :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:56

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:05

Ik heb zelf bonte willem op mijn lijstje staan maar vind het jammer dat ik weinig terug kan vinden over hoe zijn veulens zijn.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:11

voor de mensen die het raar vinden dat er ook gewoon warmbloed bonte paarden zijn..!

tot 2015 mogen alle bonte paarden aangeboden worden voor de barock pinto keuring..!
dus ook paarden waar geen afstamming van bekend is..
dit doen ze om zo de fokkerij in stand te brengen...ze moeten de bonte paarden gaan kruisen met een fries..en zo krijg je de barock pinto's maar die zijn er nog niet veel..dus moeten er eerst bonte paarden zijn die goedgekeurd worden voor de fokkerij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:21

prima, maar dan moeten ze niet in de rasstandaard zettenn dat paarden 25% fries bloed moeten hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:30

dat is hun doel ja.
dat willen ze bereiken

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:31

Ik ben groot fan van Bonte Willem, dus als alle Barock Pinto's er zoals hem gaan uit zien, vind ik het prima! :~ :~ :~

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:16

Rambogirl schreef:
wat een gezeik!! Laat iedereen toch een keer in zijn waarde!!
Niet iedereen heeft dezelfde smaak gelukkig, maar om een ander zo erop af te kraken....
Als je t geen goed stamboek vind dan zal je nooit een paard ervan kopen, maar je hoeft ze ook weer niet af te kraken.

Gezeik? Lees hier anders nergens gezeik. Zijn allemaal nette reacties. Sinds wanneer mogen mensen hun mening niet meer geven? En wie ben jij te oordelen over de bijbehorende koopkeuze van deze mensen? Dat ik de eerste hengsten niet mooi vind zegt verder niets over de daadwerkelijke barock-pinto. Vind dat mooie dieren hoor. Denk dat het bij het grootste deel van de mensen die hier reageren ook zo is. Dat ze een beetje teleurgesteld zijn over de eerste stap van dit stamboek. Mischien beter lezen, op dit moment is jou reactie de enige 'zeik-reactie' in dit topic.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:44

ik heb alle reacties eens zitten lezen, grappig hoezeer bij iedereen anders is.

mijn paard is die van de voorpagina, en op zijn website staan nog meer foto's.
hij heeft absoluut geen weke rug, daar op die stand foto drukt hij net zijn rug weg, en is dus zeker niet de mooiste foto van hem.

als iemand geintresserd is kan hij/zij kijken op http://www.coolwillowspring.nl
hij is inderdaad nog geen 3 jaar, nog niet ingereden dus daar moet je wel doorheen kunnen kijken.

en dat er warmbloeden worden goedgekeurd is voor de bloedsprijding, zet die op een fries en je hebt een veulen met 50% fries bloed, deze mits hij goed is kan dan weer opgenomen worden in het stamboek.
het is ook om deze reden dat ze een dekbeperking krijgen, het zijn immers geen bp-ers maar kunnen wel hun deel hierin uitmaken.

die van mij is wel een bp met 25% fries bloed, en deze kan je dan ook niet vergelijken met een met 75% bloed.

al moet ik er wel bij vertellen dat sommige paarden naar mijn mening inderdaad slecht werden voorgesteld?slecht verzorgd en was een wasbeurd absoluut geen overbodige luxe geweest.

we gaan beleven hoe dit stamboek het gaat doen, geef het wat jaartjes en hopelijk kan die ven mij een positieve invloed hebben.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:57

Ayasha schreef:
Dat is tans dezelfde hengst als de hengst die hierboven gebruikt wordt in het nieuwsbericht enkel dan van op zij bekeken.. Op de site zie ik nog paarden waarvan ik nog meer denk van "dit wil je toch niet doorfokken?"

het heet ook niets voor niets BAROCKpinto, zelf vind ik het ook niet mijn type, maar ze zullen ze niet voor niets goedgekeurd hebben ;)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:04

Citaat:
En ik ben nog niet bij 1 goedgekeurde hengst tegen gekomen of de hengst Tobiano is..

Cool Willow Spring is zelf getest, is tobiano, en drager van dit tobiano factor maar is 'helaas' niet homozygoot

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:35

nuka schreef:
Citaat:
En ik ben nog niet bij 1 goedgekeurde hengst tegen gekomen of de hengst Tobiano is..

Cool Willow Spring is zelf getest, is tobiano, en drager van dit tobiano factor maar is 'helaas' niet homozygoot

Maar als je daar op test zet het dan ook bij de beschrijving van de hengst..
Ik vind beschrijving van de hengst echt heel mager.. En denk dat dit veel uitgebreider kan.
(dan heb ik het over de site van BP )

En hoe gaat de hengsten dekken? KI of Natuurlijk??
(Gewoon nieuwschierig)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:52

Wat een prachtig paard, iig qua aftekeningen. De droom van iedere bontliefhebber denk ik :D.

Ik ben zéér in mijn nopjes met dit nieuwe stamboek, dat betekent namelijk dat ik eindelijk mijn bonte ruin ook in kan gaan schrijven. Hij doet absoluut niet onder voor paarden met een zuiver papier, sterker nog, hij vertoont vaak minder mankementen door de combinatie van de sterke punten van beide rassen (Gelder x NRPS) :D. Ik vind het onzin dat kruisingen geen stamboek mogen hebben. Waarom niet? Ook aan kruisingen kun je strenge eisen stellen zodat niet iedere kruising ingeschreven kan worden. De echte Nederlander bestaat ook niet meer maar mogen die dan ook ineens geen paspoort meer?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:53

Sees schreef:
Wat een prachtig paard, iig qua aftekeningen. De droom van iedere bontliefhebber denk ik :D.

Ik ben zéér in mijn nopjes met dit nieuwe stamboek, dat betekent namelijk dat ik eindelijk mijn bonte ruin ook in kan gaan schrijven. Hij doet absoluut niet onder voor paarden met een zuiver papier, sterker nog, hij vertoont vaak minder mankementen door de combinatie van de sterke punten van beide rassen (Gelder x NRPS) :D. Ik vind het onzin dat kruisingen geen stamboek mogen hebben. Waarom niet? Ook aan kruisingen kun je strenge eisen stellen zodat niet iedere kruising ingeschreven kan worden. De echte Nederlander bestaat ook niet meer maar mogen die dan ook ineens geen paspoort meer?

hoppaa mee eens..! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:54

En Sees: Wat voegt jou paard, zonder fries bloed, waar je niet mee kunt fokken, toe aan dit stamboek?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:06

Stef, gaat het dan om het feit dat het een kruising is of om het feit dat het een ruin is? En knap trouwens van jou dat je zo weet dat hij geen Fries bloed heeft terwijl de moeder van zijn vader een volle Fries was...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:21

Rambogirl schreef:
wat een gezeik!! Laat iedereen toch een keer in zijn waarde!!
Niet iedereen heeft dezelfde smaak gelukkig, maar om een ander zo erop af te kraken....
Als je t geen goed stamboek vind dan zal je nooit een paard ervan kopen, maar je hoeft ze ook weer niet af te kraken.

waarom niet?
ik lees op hun eigen site dat een slechte stap geen enkel probleem is ...dan ga je volgens mij al goed de mist in , ze sporen mensen aan om met slechte basismaterialen te gaan fokken
stap moet goed zijn, zeker bij een hengst die in het eerste basis materiaal van en stamboek zit ,
daarvan moet je juist heel kritisch zijn op bouw, gangen en gezondheid
een goede basis is nodig om tot iets goeds te komen

waar ben je dan in vredesnaam mee bezig als stamboek ?
worst op pootjes kweken?

Nuka, ik vind die van jou 1 van de weinige aansprekende paarden die er tussen zit

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:35

Ik had een Bonte Willem nakomeling, een prachtig werkelijk beeldschoon dier. Deze heb ik dan ook heel goed verkocht naar Mexico. Ik ben echt gek van Bonte Willem, en de combinatie met onze Friezen pakt goed. Dit jaar laat ik 3 merries door hem dekken...

Ik vindt alleen het stamboek zo'n gigantische aanfluiting. Werkelijk ALLES wordt opgenomen/goedgekeurd/wordt ster of weet ik veel. Er wordt totaal geen onderscheidt gemaakt en alles is welkom. Het zal mij benieuwen hoe lang Arnold dit stamboek draaiende houdt.

Ik had mijn nakomeling ook niet eens bij dit stamboek aangemeld, maar had er een AES papier bij. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:38

Ben benieuwd naar een foto Chaos!

MAar idd, het stamboek is een aanfluiting. Elke bonte knol kun je laten goedkeuren en dat zou niet de bedoeling moeten zijn... Erg jammer vind ik dat...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:48

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:54

De link bovenaan beginpost klopt niet!

Nieuwsredactie / http://www.barockpinto.com

deze verwijst naar een Duitse paardenverkoopster. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:33

Laatst bijgewerkt door Storm op 23-02-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:00

trouwens, ff algemene vraag. Kan je hier nu ook terecht met effen paarden die wel 25% fries bloed hebben?