Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samurai

Re: Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:58

Hoe ver gaat de liefde voor een dier...ten koste van jezelf en ten gunste van het dier, dat is iets waar ik achter kan staan, echter is het ten gunste van jezelf en ten koste van het dier, dat vindt ik egoististisch.

In casu moet er goed overwogen worden wat de restverschijnselen zouden (kunnen) zijn, en dan een plan de campagne maken...

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:06

Ik hoop echt dat dit paardje beter wordt en dat er wat geld ingezameld kan worden om alles te betalen. In het andere topic las ik dat er op een gegeven moment een overlevingskans van 50% was, dan wil je sowieso dat er operaties volgen om hem beter te maken. Ik duim voor hem!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:54

kunnen we niet via bokt een inzamelingsactie houden.. als ieder nou een paar euro overmaakt.. naar een bepaalde rekening.. Mits je achter de gegevens van eigenaar kan komen... dat scheelt al een hele hoop denk ik..

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:02

ik hoop dat het paardje nog een tijdje daar kan blijven. en dat hij het overleeft.

en ik vind ook dat die universiteit ook wat kunnen doneren ze hebben er zoveel van geleerd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:02

Nou inderdaad luxket, ik zou het echt doen :j . Het is al een wonder dat het dier nog overeind staat..!!

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:13

echt ik hoop dat er mensen zijn die uiteindelijk besluiten toch geld te storten, dit zou toch echt afshuwelijk zijn als dat beestje ondanks zo hard gevochten te hebben nu de strijd moet opgeven omdat hij niet meer de zorg kan krijgen daar in de kliniek.
ik vind het echt heel rottig voor de eigenaren. als ik een geldboompje zou hebben zouden zij een paar stekjes krijgen ( helaas hij groeit nog steeds niet )

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:17

Van mij geen bijdrage hoor, als er een inzameling komt op Bokt. Geen idee, waarom ik in dit geval geld zou doneren. Deze mensen zijn helaas doorgeschoten in hun paardenliefde en als ik het goed lees gaat ze dat nog lang achtervolgen financieel. En het resultaat: een paardje dat op zijn best als grasmaaier verder gaat, of alsnog overlijden(na al/niet lange lijdensweg).
Soms is het beter verstandig te zijn, zowel voor je beestje als je bankrekening.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:38

als ze in een kliniek zeggen dat het goed komt lijkt het me logisch om zo'n dier te helpen CharleyT...

als nou iedereen 2 euro zou doen ofzo... dan krijg je al een enorm groot bedrag

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:41

Vind ik wel hard,CharleyT.Als mij werd verteld dan het een 3 tot 5ooo Euro zou kosten ,had ik het ook geprobeerd.Ook al heb ik geen geld.
Maar ben met je eens dat je niet voor ieder zielig paard een inzameling kan doen.

Ik vind het wel zuur voor die eigenaren,dat het zo loopt.Als je dan op de voorpag. eronder leest dat een boer z`n ponies in de drab laat staan,dan heb ik wel veel respect voor die mensen van de arabier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:07

Gaan ze dan dat paard op andermans kosten redden? Weer zo'n gevalletje "ik begin aan iets onmogelijks en wil nu ook nog graag geld van anderen"....

Paard had al ingeslapen moeten zijn..... 2% overlevingskans en die longen komen nooit meer goed, da's egoïsme en niet los kunnen laten, heeft niets met liefde te maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:16

Ayasha schreef:
da's egoïsme en niet los kunnen laten, heeft niets met liefde te maken.

Helemaal mee eens! Als ze van dat paard hadden gehouden hadden ze het dier deze lijdens weg bespaart en hem een pijnloze dood gegeven.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:30

Zensation schreef:
Ik vind persoonlijk dat de universiteit Diergeneeskunde in Tennessee ook wel een stap in de richting van de eigenaren en daarmee het paard mogen doen! Voor hun is het ook een leerproject en iets unieks, maar dat is mijn mening...

Dat vind ik ook en respect voor de eigenaar van amigo die toch een hoop schulden heeft gemaakt om dit arme paard te redden. Ik hoop dat amigo snel helemaal Goed hersteld en dat zijn eigenaar hulp krijgt met de hoge kosten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:31

Nou, als de kliniek van tevoren zegt dat het €3.000,- tot €5.000,- gaat kosten, dan kan ik me voorstellen dat je het doet.
Als de rekening dan uiteindelijk meer dan €20.000,- bedraagt en het paard nog steeds niet pijnvrij is, is dat heel zuur.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:40

yvonnepuntnl schreef:
Citaat:
Voor de operatie werd nog gedacht dat de totale kosten op zo'n 3000 tot 5000 dollar uit zouden komen. "Om eerlijk te zijn denk ik dat de veterinairen niet dachten dat hij het uberhaupt zou gaan halen", aldus Sanderson.
Snap niet dat je dan toch gaat opereren. Arm dier, wat een lijdensweg heeft ie al afgelegd. En dan is het nu nog maar afwachten hoe het allemaal afloopt.

Je kan niet altijd alles goed inschatten qua schade totdat je zo'n dier op de operatietafel hebt liggen. Zelfs scans en rontgen tonen niet alles.
Denk dat dit een combi is geweest van interessant geval voor de veterinairen en hoopgevende woorden naar de eigenaren toe.
Ben van mening dat de universiteit een forse inschattingsfout heeft gemaakt en zich aan het gequote bedrag had moeten houden, al ontslaat dat de eigenaren niet van het moeten maken van een serieuze overweging om al dan niet te laten inslapen voor of tijdens de operatie n.a.v. de werkelijke schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:41

Als je geld wilt doneren kan dat op zijn facebook site, via paypal.

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:38

Op de engelse site staat dat hij alweer mee loopt, volgens mij kloppen de datums wel want daar staat in 2005/2006 deed hij weer mee liep met wedstrijden. of ik heb het helemaal verkeerd gelezen.
maar ik zou het verschrikkelijk vinden als mij paard dit zou overkomen en vind het ook verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:40

In 2005 en 2006 was er nog niets aan de hand, het ongeluk is hebeurd in januari 2010, op de site staan foto's van Amigo in zijn goede dagen.

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:42

oke dan heb ik het verkeerd gelezen ;) mijn engels is ook niet super (A) maar vind het verschrikkelijk en de foto waar de tak nog in zit is ook verschikkelijk om te zien, dat paard moet wel ontzettende pijn hebben gehad.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:46

Hannah_Menno schreef:
Mossel schreef:
Dan ben ik toch benieuwd waar jij dat gelezen hebt, er staat namelijk alleen dat z,n longen blijvende schaden hebben opgelopen en hij geen wedstrijden meer zou kunnen lopen. Er staat nergens iets over pijn

Als de longen voor altijd beschadigd zijn lijkt het me nogal logisch dat ademhalen pijn zal doen. ;)

dit vind ik een beetje een kortzichtige opmerking.
dat het niet meer functioneerd dan voorheen , wil het toch niet meteen zeggen dat het pijn doet??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:53

Hoe je het ook draait of keert, het paard zal nadeel blijven ondervinden van die longen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:03

Pfff... Wat een verhaal. Jeetje, maar mee naar huis lijkt me zoiezo geen goed plan, ook al heb je geen geld meer.

Ik had dat beestje in laten slapen. Met een overlevingskans van 2%, nee, dat had ik mijn dier niet aangedaan.
Maar toch wel top dat deze man het wel heeft gedaan. Helaas blijken de kosten nu hoger te zijn dan verwacht.

Over het hele mens-dier verhaal: Geen geld, geen zorg. Das in Amerika voor mens én dier van belang.

Enne, als ik een ongeluk zou krijgen, en ik zou daarna verder moeten leven als kasplantje, schiet mij maar neer.
Als een dier zo'n lijdensweg moet ondergaan, laat hem gaan. Dan ben je in mijn ogen nog eerlijk tegenover hem ook.

Maar je kúnt paarden onmogelijk met mensen vergelijken. Dat kan gewoon niet.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:04

Zensation schreef:
Ik vind persoonlijk dat de universiteit Diergeneeskunde in Tennessee ook wel een stap in de richting van de eigenaren en daarmee het paard mogen doen! Voor hun is het ook een leerproject en iets unieks, maar dat is mijn mening...

Inderdaad, raar dat daar niets over wordt gezegd...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:08

Hannah_Menno schreef:
Ayasha schreef:
da's egoïsme en niet los kunnen laten, heeft niets met liefde te maken.

Helemaal mee eens! Als ze van dat paard hadden gehouden hadden ze het dier deze lijdens weg bespaart en hem een pijnloze dood gegeven.

Nog 1 mee eens! :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:13

meiden, dat is Amerika...

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:38

Marjoow schreef:
meiden, dat is Amerika...

dat is Nederland ook wel hoor :P ... betere verklaring zou denk ik zijn ... "zo zijn mensen" ( daarmee bedoel ik dus niet alle mensen) maar mensen blijven mensen en zijn naar mijn idee, 1 van de meest egoïstische organismes op aarde... ook hier dus weer ;)

vind dat je te vaak ziet dat mensen veel te ver gaan ;) ... maargoed.. doe je weinig aan ... hoop dat het beestje nog een fijne toekomst mag hebben op het land ofzo.. anders heeft hij voor niks gevochten ;)