Paardachtig heeft niet alleen te maken met de stokmaat, ook de uitstraling nemen ze daar in mee. Ze willen sportpony's die in het juiste model staan mét Welsh opdruk.
Maar om je pony daarom over te schrijven? Wat denk je er mee te bereiken?
Ze staat in het juiste model. Goede moederlijn erachter,alleen maar 1ste premie`s. Ben erachter gekomen dat het welsh liever D maat ziet. Bij het NRPS hebben ze ook de E maat. Ben geen leek en deze merrie is echt een 1ste premie waard.
Ik ken de pony in kwestie natuurlijk niet, dus ik kan er niet over oordelen verder.
Wat je zegt klopt, dat ze liever pony's in de D-maat zien, maar dat is immers ook opgenomen in het fokplan. En daar kunnen ze ook beter niet teveel van afwijken, dan krijg je alleen maar méér onduidelijkheid.
Ik wil wanneer ze Z dressuur is gaan fokken met de merrie,dus wil ik wel dat ze een 1ste premiemerrie word. Ze is een orchard boginov, moeder is een keurmerrie van orchard limb lopper. Alle kinderen van deze merrie hebben een 1ste premie op de keuring gehaald. Deze dus een 2de.
Tja het staat inderdaad in het fokplan dat de streefmaat bovenin de D-maat is. 1.55m is wel heel erg groot en die grote pony's staan zelden echt in het ponytype. Maar zelfs dan vind ik ze niet veel toevoegende waarde hebben voor de fokkerij, hoe fok je daar namelijk weer een goede D-pony uit?
Maar daar gaat dit topic dus totaal niet over verder...
Joscaa
Geplaatst: 05-03-10 17:40
Ik vind dat ze helemaal gelijk hebben. Pony's met overgewicht is gewoon weg slecht! En hun moeten een pony keuren, dus ik vind het heel goed dat ze deze waarschuwing uitdelen.