Citaat:@funnyhorses: Kom ook graag langs als die bij jou langs komt.
je bent van harte welkom!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Ik lees hier een hoop grootspraak. Ik zou dit en ik zou dat. Zijn jullie al eens iemand tegen gekomen op je erf die er niet hoort? Ik denk dat vele van schrik aan de grond genageld zullen staan.
En als je dat niet staat, de grootspraak van hij komt er niet levend vanaf. Dan krijg jij toch de zwaardere straf, niet de man op je erf. Je mag niet voor eigen rechter spelen, ook al zou je dat in veel gevallen wel graag doen.
De wet is overigens wel al aangenomen, maar nog niet in werking gesteld.
marialva schreef:@_sparta_ je mag zoveel niet maar ik weet toch echt heel zeker als ik zn gek bij of achter mn paarden zou treffen dat ik behoorlijk door het lint zou slaan, en ik weet bijna wel zeker dat hij zijn verwondingen dan NIET zou overleven! dit is geen grootspraak maar echt een belofte aan degene die aan mijn paarden zou komen!!
_sparta_ schreef:Ben je al eens iemand op je erf tegen gekomen? Dan weet je al een beetje hoe je reactie is.
En ben maar trots dat jij denkt je uitspraak uit te gaan voeren. Jij bent schuldig en gaat de gevangenis in. Die man komt vrij, hij is met de broek op de knieën namelijk geen bedreiging voor jou.
En mag jij volgens de wet hem niets aan doen. Pas als hij jou aanvalt mag jij jezelf verdedigen.
En niet meer dan wat redelijk is. Iemand dood prikken is niet snel redelijk. Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de wet, maar wel zoals hij is. En ik blijf erbij dat het bij de meeste grootspraak is, nu veilig achter de pc.
Caesar schreef:_Sparta_
Wij wonen buitenaf en hebben hier ook weleens een poging tot inbraak gehad door poolse/roemeense mensen. Ze waren zo weg toen ze zagen wat hier rondliep (overdag zelfs!) Wij hebben hier 3 gecertificeerde beveiligingshonden en daarnaast nog 1 herder en een labrador loslopen. Ik voel me veilig en sterk daardoor, en als ik het niet doe, doet 1 van de honden het wel...