Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanRijnwoude schreef:annastasia schreef:Moet eigenlijk zeggen dat het dekgeld me 100% meevalt.
Zijn andere friese hengsten ook in deze prijsklasse?
Nee, de meeste zitten rond de 1000 euro.
Rypke is goedkoper: oudere, niet heel populaire hengst.
Palhaço schreef:lullig voor de mensen die denken dat ze een echte Rypke hebben en zijn gaan fokken met hun Rypke afstammeling... allemaal merries met mooie Rypke veulens... blijken het allemaal 'stamloze' friesjes te zijn... (hoeft natuurlijk ook niet erg te zijn, maar erg lullig voor de mensen die speciale friezen gekozen hebben om mooie lijnen te fokken... en die dus jaren weggegooid hebben en merries voor niets hebben laten dekken...
Laura_Robin schreef:Ilzas schreef:Ik vind het heel bijzonder dat ie eerst die Rypke liet springen. Why, echt why? Voor de fun van de hengst ofzo? Het is toch belastend voor de merrie?
Mannelijke trots, schat ik zo. Zou me niet verbazen als onze boer zich vereenzelvigde met zijn hengst. Een onvruchtbare hengst mag er niet meer op. Dus "zijn" Rypke mocht geen merries meer aanraken. Hij zal wel gedacht hebben.. stel dat MIJ dat zou overkomen.. ben ik geen echte MAN meer.. Arme, arme Rypke.. Dus hij wou Rypke toch nog zijn "plezier" gunnen, zijn "mannelijkheid". En om ervoor te zorgen dat de merriehouders niets merkten dacht ie, gauw nog even een ander erop voor wat zwemmende zaadcellen.
Je moet echt een vent zijn om zo te denken.Och arme.
Als er niet zoveel mensen gedupeerd door waren geraakt, was het heel komisch geweest.