Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:25

Westerntrail schreef:
Ja ik hed het gisteren gezien.
Heb je zo lang gespaard voor en paard en dan krijg je dit.

1900 euro sparen in 4 jaar is, is 40 euro per maand, heeel benieuwd hie ze gedacht had de 250,- per maand te betalen wat een paard kost!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:25

Heb het gister ook gezien vind het sneu voor het meisje maar jeetje wat zijn hun naief zeg :Z

_Kimmm

Re: Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:29

Het kan toch goed zijn dat et meisje zelf het paard moet kopen en stalling van der ouders etc afkomt. Daarkan je niet over oordelen hoe zij het paard wil onderhouden.

Het meisje is flink opgelicht verschrikkelijk zeg.
Hoop dat alles snel goed voor der komt!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:30

fokfanaat schreef:
1900 euro sparen in 4 jaar is, is 40 euro per maand, heeel benieuwd hie ze gedacht had de 250,- per maand te betalen wat een paard kost!

dat vroeg ik me ook al af :o maar kan inderdaad zijn dat de ouders daar bij zouden schieten.

maar 250 euro per maand aankosten??? :+ dan heeft ze nog mazzel in de juiste regio te wonen ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:30

Begreep ik nou goed tijdens de uitzending dat het paard ook bijna een jaar bij dat meisje had gestaan?
Waarom zo lang?

Ik vind het idd ook echt niet handig om eerst (volledig) te betalen en dan pas te keuren, da's toch vragen om risico's ...

Het blijft een sneu verhaal, maar erg handig zijn ze ook niet geweest en goed van vertrouwen, niet alleen bij de aankoop maar ook met het regelen van het terugnemen. Ook dan zou ik eerst geld vragen en dan pas paard inladen!

Vraag me ook af of er wel een koopovereenkomst was getekend, want dan zou ook duidelijk zijn wie verkoper was.
Laatst bijgewerkt door simodi op 15-02-10 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:31

fokfanaat schreef:
heeel benieuwd hie ze gedacht had de 250,- per maand te betalen wat een paard kost!

Een paard hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor ;)

Voorbeeldje:
Wij hadden voor onze 4 paarden een flink weiland + stalletje gepacht.
En dat kostte dan 1200 euro per jaar. Dat is dus voor de 4 paarden die we hadden slechts 25 euro per paard per maand.
Die wei was groot genoeg om de hele lente, zomer en herfst de paarden van voldoende gras te voorzien.
Dus we hoefden alleen in de winter wat hooi en brok bij te voeren.

Het hóeft dus helemaal niet zo duur te zijn, een paard stallen.
Tja, je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wil.
Een simpele pensionstal voor 200,- euro per maand, of een dure chique trainingsstal van 1.000 euro per maand.
Maar met wat basis mogelijkheden, kun je ook voor een veel lagere budget paarden houden.

Als wij onze paarden op een pensionstalling hadden moeten zetten, hadden wij ook nooit 4 paarden á 250,- euro per maand (1.000 euro per maand in totaal dus) kunnen betalen.
Maar we hebben toch ruim 10 jaar lang paarden gehad. Heerlijk, in onze "eigen" weide.

Dus er zijn best oplossingen als je met een budget zit :)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:31

fokfanaat schreef:
Westerntrail schreef:

Haar ouders hebben haar geholpen volgens de film.
Voor een draver was dit wel veel geld, die kan je voor een paar honderd euro kopen en echt heel veel plezier aan beleven. En meestal lopen die niet als een dressuurpaard. En wat veel erger is dat mensen met paarden vaker opgelicht worden omdat zij vaak niet de kneepjes van de zogenaamde malafide paardenverkopers niet weten.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:34

Je gaat voor het eerst een paard kopen en dan zonder iemand die er verstand van heeft...
Niet erg goed over na gedacht vind ik, Als je toch een paard gaat kopen dan ga je toch eerst langs een onafhankelijke DA voor een keuring...en daarna word hij pas betaald.
Dan zit je niet met terug betalen oid.
En je kunt toch geen ontvangstbevestiging tekenen als je nog geen geld in handen hebt....sorry hoor maar dat is toch best wel dom

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:35

sans6 schreef:
Ga dit straks thuis even bekijken.
paardenwereldje komt niet echty positief naar buiten zo zeg, vorige week en nu weer...

En dat is misschien helemaal niet zo erg. Er gebeuren zoveel dingen in de paardenhandel die het daglicht niet kunnen verdragen, dat het juist eens goed is dat die zaken aan de kaak worden gesteld. Kan naar mijn idee niet genoeg. Misschien dat mensen hier eens van leren, en dan bedoel ik de mensen die willens en wetens een slecht paard verkopen en andere mensen oplichten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:39

Hopelijk worden door deze uitzendingen de leken eens wakker geschud.

Een paard kopen en later pas keuren..... Niemand is tegenwoordig te vertrouwen, en zeker handelaren niet.

Hopelijk worden zo ogen geopend en dieren altijd meteen gekeurd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:43

Ik kan het filmpje helaas niet bekijken, maar wat verschrikkelijk zeg!
Melanie heeft ook niet heel slim gehandeld, maar helaas dat kan gebeuren.
Vind trouwens niet dat wij bokkers over de situatie van het paard ondehouden moeten discussiëren. Het is haar eigen keuze toch, ze zal het best kunnen betalen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:57

Siets schreef:
Heb het ook gezien, en vond het erg sneu voor het meisje..

Maar dan komt bij mij wel meteen weer de gedachte naar boven: Wat voor paard koop je tegenwoordig nog voor 1900 euro?

Erg sneu voor het meisje, en ook erg arrogant van de verkopende partij. De relatie was over, dus heeft zij er niets meer mee te maken. Verschrikkelijk...

Dat vind ik onzinpraat. Je vindt voor onder de 1900,- wel degelijk leuke paarden waar je een hoop plezier van kunt hebben. Ik spreek uit ervaring, die van mij was zelfs een heel stuk goedkoper. Je moet geen hoge dressuurambities hebben denk ik zo, maar die had Melanie voor zover ik kon zien ook niet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:58

simodi schreef:
Begreep ik nou goed tijdens de uitzending dat het paard ook bijna een jaar bij dat meisje had gestaan?
Waarom zo lang?

Ik vind het idd ook echt niet handig om eerst (volledig) te betalen en dan pas te keuren, da's toch vragen om risico's ...

Het blijft een sneu verhaal, maar erg handig zijn ze ook niet geweest en goed van vertrouwen, niet alleen bij de aankoop maar ook met het regelen van het terugnemen. Ook dan zou ik eerst geld vragen en dan pas paard inladen!

Vraag me ook af of er wel een koopovereenkomst was getekend, want dan zou ook duidelijk zijn wie verkoper was.

Ik denk dat de gerechtelijke procedure zolang in beslag genomen heeft. Voor je uberhaubt een advocaat in de arm neemt is er natuurlijk al een tijd voorbij, en dan begint de juridische mallemolen pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:13

fokfanaat schreef:
Westerntrail schreef:

Misschien wilde ze ook wel ee spaarpotje hebben voor DA kosten en heeft ze ook nog eens veel meer gespaard voor spullen etc...
edit: Ik geef trouwens ook echt geen 250 euro per maand uit aan mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:14

just_bassie schreef:
Je gaat voor het eerst een paard kopen en dan zonder iemand die er verstand van heeft...
Niet erg goed over na gedacht vind ik, Als je toch een paard gaat kopen dan ga je toch eerst langs een onafhankelijke DA voor een keuring...en daarna word hij pas betaald.
Dan zit je niet met terug betalen oid.
En je kunt toch geen ontvangstbevestiging tekenen als je nog geen geld in handen hebt....sorry hoor maar dat is toch best wel dom

Denken we allemaal niet dat we er verstand van hebben.. We hebben het allemaal moet leren de een wat moeilijker dan de andere..
Ik snap gewoon niet dat haar paard heeft laten vertrekken zonder dat ze geld in handen had..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:15

CM_ schreef:
Hopelijk worden door deze uitzendingen de leken eens wakker geschud.

Een paard kopen en later pas keuren..... Niemand is tegenwoordig te vertrouwen, en zeker handelaren niet.

Hopelijk worden zo ogen geopend en dieren altijd meteen gekeurd.

Nounou...
Wij hebben verschillende paarden via een handelaar, altijd achteraf gekeurd en we hebben daar nooit problemen mee gehad. Ik wil het niet aanmoedigen want je moet van te voren wel duidelijk weten met wie je zaken doet maar om nou alle handelaren over 1 kam te scheren?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:19

jury schreef:
niet mijn paard, maar lelijk door gebrek, als je hier mee zou kunnen gaan trainen wordt ie vanzelf mooier.
Zat nog even op site te kijken maar paard was 1900, waarom ze dan maar 1500 vd rechter toegekend krijg begrijp ik eerlijk gezegd niet. Ik zou ook nog de kosten voor verzorging vergoed willen zien. Je kunt tenslotte het paard niet optimaal benutten.

Dat instorten van de handel vind ik nog wel meevallen hoor. Ik zit zelf in het vastgoed en daar zie je net als bij de paarden dat goede panden nog steeds verkopen. Maar panden met een gebrek gaan wat minder

Maar de prijzen zijn wel gedaald van paarden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:22

kohtje schreef:
jury schreef:
niet mijn paard, maar lelijk door gebrek, als je hier mee zou kunnen gaan trainen wordt ie vanzelf mooier.
Zat nog even op site te kijken maar paard was 1900, waarom ze dan maar 1500 vd rechter toegekend krijg begrijp ik eerlijk gezegd niet. Ik zou ook nog de kosten voor verzorging vergoed willen zien. Je kunt tenslotte het paard niet optimaal benutten.

Dat instorten van de handel vind ik nog wel meevallen hoor. Ik zit zelf in het vastgoed en daar zie je net als bij de paarden dat goede panden nog steeds verkopen. Maar panden met een gebrek gaan wat minder

Maar de prijzen zijn wel gedaald van paarden.

De prijzen zijn inderdaad gedaald.
Maar het meerdendeel van de mensen welke een paard in de verkoop hebben staan denkt nog steeds dat hun paard goud geld waard is.
Het is ook maar net wat een gek er voor geeft...

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:53

Die heb ik gisteren gezien , echt lullig dat die verkoopster haar beloften niet nakomt :S

Maar waarom heeft ze het paard niet laten keuren voor ze het dier mee naar huis nam??? En het paard had toch een paspoort? Stond daar niets in over de kreupelheid van de achterbenen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:54

Di_the_Devil schreef:
En het paard had toch een paspoort? Stond daar niets in over de kreupelheid van de achterbenen?

Ik ben nog bij geen enkel paard in het paspoort tegengekomen dat deze kreupel is of een andere afwijking heeft.
Volgens mij is het paspoort daar ook niet voor.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:02

Tjonge jonge wat zijn we weer makkelijk om dat meisje wat vol vertrouwen een paard gekocht af te stempelen als naief. Dat geeft gewoon aan dat zij vertrouwen in de mensheid heeft en er vanuit gaat dat ze niet opgelicht wordt door een stelletje schoften. En als dit je 1e paardje is en het praatje is mooi dan "trap " je daar in en dat heeft niets met dom of naief te maken. Dat heeft alles te maken met de slechtheid van de verkoper. Als ik iets koop dan ga ik er ook vanuit dat het gezond is en ja dan laat je dat paard keuren maar het is nog steeds heel gewoon om dat paard door je eigen dierenarts te laten keuren ipv door de dierenarts van de handelaar. Het hele verhaal is in en in triest en al die prachtige tips over paspoorten waar iets over kreupelheid in zou moeten staan...........diegene die denkt dat je daar iets in kan lezen koopt de volgende keer ook een kreupel paard, in paspoorten staan dat soort zaken niet gemeld namelijk.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:06

ik ben het wel met maras eens

meiske heeft gespaard, koopt d'r eigen eerste paard. gaat rondkijken en komt bij deze schoften terrecht.
wie zegt dat ze ook zo over kwamen?? wie weet hebben ze helemaal op het meisje in gespeelt, en is zij vol vertrouwen met hun in zee gegaan..
Wij als mensen die langer paarden hebben, of meerdere , of vaker paarden hebben gekocht, wij zijn wat mer thuis in het reilen en zeilen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:07

Het is wel makkelijk om mensen zo te veroordelen die een paard gaan kopen. Het is juist triest dat je niet goed van vertrouwen kan zijn.
Dat je nooit meer op basis van vertrouwen met elkaar om kan gaan.

Ja natuurlijk hebben ze het achteraf gezien niet handig aangepakt, en zal het mij bij de aankoop van een paard nooit gebeuren ( maar wellicht wel bij de aankoop van iets anders).

Het oordeel is zo hard, dat vind ik een beetje verdrietig.
We maken in ons leven allemaal wel eens een domme fout.

Maar een oplichting is nog altijd volledig de schuld van een oplichter en niet van het slachtoffer.

mhtimmerwerk

ik vind het erg sneu voor dit meisje, maar laat ik ook heel eerlijk zijn een paard van 1900 euro ik vraag me af of je voor dat bedrag wel een super dressuurpaard kunt kopen.
en idd eerst je geld en dan je paard pas op de trailer zetten.
maar waarschijnlijk zijn deze mensen ook erg verdrietig geweest waardoor je misschien anders handelt dan je normaliter zou doen.
ook sneu voor het paardje, weet iemand eigenlijk wat daarmee gebeurd is, in het filmpje werd gezegd dat ie naar de slacht zou gaan??

Anoniem

haha Maras, we waren tegelijk aan het typen. Gelukkig zijn er meer mensen die er zo over denken