Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Citaat:Nu maar hopen dat hij het toch overleefd en nog een rustig leventje kan leiden.
zolang het paard zelf niet gaat zeggen of die dood wilt of wilt leven,
vind ik niet dat je kan zeggen waarom houden ze hem nog in leven?
maar kan je ook niet zeggen waarom hebben ze het paard niet laten gaan, dan hoeft hij niet te leiden.
dat is altijd een vaag gedeelte, waar meningen over verschillen.
Voor eigenaren is het meestal niet zo vaag. Die kennen vaak hun paarden goed (en in elk geval beter dan mensen die alleen het verhaal horen en een foto zien) en weten wanneer het licht uit gaat, zeg maar, dus wanneer het tijd is om het op te geven.
Paarden, zeggen, wat dat betreft, dus WEL of ze dood willen of niet. Alleen is dit niet door iedereen af te lezen.
)LouieDribbie schreef:Als wij mensen lijden, zeggen we toch ook niet nou die lijd zoveel pijn etc. die laten we maar gaan.
Dan vechten we toch ook, hoeveel pijn mentaal/fysiek we ook hebben.
Wat is een paard minder dan een mens?
Het is een dier ja, maar die verdienen ook kansen net zoals mensen.
Misschien is het niet altijd reël om evenveel kansen als een mens te geven.
Maar ik vind dat je alles eruit moet halen wat erin zit, als het paard niet wilt merken hun dat ook wel en was ie wel dood geweest.
Als de eigenaresse het voor zichzelf doet, dan is het wel 'piep' voor het paard, maar dan merkt ze vanzelf dat het paard op is.
Het is best makkelijk om er over te oordelen, terwijl we alleen een verhaal hebben gehoord en er niet echt bij zijn.
Logisch dat we dat doen, maar ik denk dat het moeilijk te beoordelen is of het paard ingeslapen moet worden of niet.
Ik hoop dat het paard het overleeft.
Cheveyo schreef:Mijn paard is niet slechts mijn paard, hij is een deel van ons gezin. Klinkt misschien raar en absurd voor sommigen maar probeer dan respect op te brengen voor mensen die eens anders belissen dan dat jij zelf zou doen in een situatie. Zoveel mensen zoveel verschillende beslissingen, het is nogal makkelijk om met show zo mijlenver van je eigen bed met een vingertje te wijzen. Dat kan bokt zo goed....
heleenxx schreef:Joolien schreef:Ik snap nu niet waarom dit paard in leven wordt gehouden...
Waarom niet? Vanwege de kosten?
Zolang je ziet dat het paard blijft vechten en door wil, zou ik het ook doen.
Hoe ver willen ze het daar drijven! Zack schreef:Nou omdat hij dat niet meer kan gewoon inslapen die handel! .....
Kimberley84 schreef:Ik vind het prachtig dat mensen veel voor hun dieren overhebben, maar vindt dit toch een beetje teveel worden beestje is zo verschrikkelijk ziek, wat heeft zij al veel pijn moeten lijden....voor het gevoel van een mens
Juul schreef:Jeetje zeg, ik hoop dat hij het haalt.
En voor alle mensen die het er niet mee eens zijn: Ik denk dat alleen al het feit dat het paard zo'n 12 uur met een tak in zijn lijf op een weiland heeft gestaan al genoeg zegt. 't Beestje vind 't zelf ook nog te vroeg. Lijdensweg.. tja. Je moest eens weten hoe erg paarden in de natuur voor hun leven vechten, compleet met pijn en al.
x_Mliss schreef:[naam] schreef:Jeetje zeg, ik hoop dat hij het haalt.
En voor alle mensen die het er niet mee eens zijn: Ik denk dat alleen al het feit dat het paard zo'n 12 uur met een tak in zijn lijf op een weiland heeft gestaan al genoeg zegt. 't Beestje vind 't zelf ook nog te vroeg. Lijdensweg.. tja. Je moest eens weten hoe erg paarden in de natuur voor hun leven vechten, compleet met pijn en al.
Ja omdat ze dan geen keus hebben en het zelf op moeten losse.
Cheveyo schreef:Mijn paard is niet slechts mijn paard, hij is een deel van ons gezin. Klinkt misschien raar en absurd voor sommigen maar probeer dan respect op te brengen voor mensen die eens anders belissen dan dat jij zelf zou doen in een situatie. Zoveel mensen zoveel verschillende beslissingen, het is nogal makkelijk om met show zo mijlenver van je eigen bed met een vingertje te wijzen. Dat kan bokt zo goed....