Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:54

Oh nee zie nu dat je best een stukje jonger bent dan ik :o

maartje_h

Re: Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:01

Heftig voor de manegeruitertjes
Maar wel fijn voor de pensionklanten dat ze kunnen blijven!

Het was eigenlijk altijd al wel een mooi complex voor de wedstrijdsport, ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:09

kippie1983 schreef:
Oh nee zie nu dat je best een stukje jonger bent dan ik :o

Ik reed ook altijd bij Ilse ;) Heb je een foto van jezelf?

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:18

Gerlin schreef:
cmatthijssen schreef:
ja dat is zeker kort!!

gisteren bij ons op de manege 2 kinderen gehad die van den goubergh af kwamen, dus ik heb goed geluisterd:P

heb er zelf ook 7/8 jaar gereden dus was wel ff het luisteren waard.
mijn nichtje rijd daar nu nog, en die had net een nieuwe kaart gekocht, die moeten nu maar hopen dat ze hun geld terug kunnen krijgen!!

Even offtopic, op welke dag heb je altijd gereden :)?

Ik heb ook 9 jaar op de Goubergh gereden en daardoor 2 buurmeisjes aangestoken, die zijn nu dus ook helemaal geshockeerd dat ze bijna zowat per direct moeten stoppen. Maar ik hoorde van mijn buurman dat de lesgeefster er mee bezig was de kinderen van zaterdag mee te nemen naar een manege in Ruchpen.

ik heb eerst altijd op zaterdag gereden en daarna op donderdagavond.
ja klopt ze gaat les geven op de vijfsprong heb ik gehoord, en probberde idd zoveel mogelijk kinderen mee te nemen daar naar toe.
volgens mij heb ik op zaterdag bij jou in de groep gereden!!

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:22

@ gerlin: net even je profiel bekeken, en ik heb inderdaad bij jou in de zelfde groep gereden!! jij reed vaak op mouse of zit ik nu fout:P
vind het wel jammer van de manege, vond sheila altijd geweldig lekker eigenwijs ahha

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:44

Het verbaasd me dat daar zoveel kinderen reden, de 3tal keer (zondags) ik er ben geweest was het daar 2x een dooie boel en 1x een wedstrijd. Het leek me geen kindvriendelijke manege maar wel een 5* lokatie, de mooiste manege die ik ooit gezien heb maar ook de duurste wat stalgeld betrefd. Wel een ideale lokatie voor wat de nieuwe eigenaar wil doen maar of dit genoeg gaat opbrengen weet ik niet tenzij de pensionstallen blijven.
Het staat al jaren te koop, maar nu kan het ineens zo snel gegaan zijn dat de ex-eigenaar niet anders kon dan zo laat in te lichten wat de nieuwe wilt. Misschien was hij daar ook nog niet lang van op de hoogte of wou hij niet dat er te vroeg te veel ineens gingen afvloeien. Het is tenslotte zijn broodwinning tot de (geld)overdracht voldaan is.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:10

Jaaa klopt, ik reed altijd op mouse! Ik vind het het nu jammer dat ik niet weet wie jullie zijn!!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:27

Appie was mijn favoriet :+ :(:). Die moet nu ook echt al bejaard zijn, hij was er al toen ik daar begon met rijden en toen was ik 8, nu ben ik 22.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:38

Over het onkindvriendelijke vind ik wel onterecht, wij mochten echt altijd vanalles op de manege met alle paarden en pony's. Daarom vond ik het altijd zo leuk op de manege! Volgens mij heb je niet op elke manege de vrijheid die wij altijd kregen!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:43

het kan misschien raar klinken maar ik heb vorige week iets verkocht via bokt aan enne andre de la porte .. :O
hihi het zal toch niet dezelfde zijn

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:36

Gerlin schreef:
Over het onkindvriendelijke vind ik wel onterecht, wij mochten echt altijd vanalles op de manege met alle paarden en pony's. Daarom vond ik het altijd zo leuk op de manege! Volgens mij heb je niet op elke manege de vrijheid die wij altijd kregen!

Des te beter, ik zei dat ik er verbaasd over was omdat ik er geen kinderen zag en alles er zo perfect uitzag. Maar ik ben dan waarschijnlijk op het verkeerde moment geweest. Maar zondags verwacht je toch veel leven op een manege ook als er geen wedstrijd was. De uitbaters vond ik wel heel vriendelijk want wij hadden enkel maar gereserveerd om iets te eten en om onze paarden ergens te binden of in een paddockje te zetten. Maar daar ik met een hengst was mocht hij en de merrie van mijn dochter in 2 van de luxe binnenstallen staan. Terwijl ik daar niks voor hoefde te betalen. We deden een wandeling in combinatie met een clinic van een kinesist/osteopaat. We waren toen een paar uur op de manege en er was buiten ons geen kat te zien. De andere keer was maar heel kort zijn we zelfs niet naar binnen gegaan omdat er niks te zien was. De derde keer was er wedstrijd, en zijn we ook terug gegaan sindsdien stond ze niet meer op onze route. Ik ben er de laatste twee jaar niet geweest.

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:29

@ gerlin, ik ben carola misschien dat je me nu wel herkent haha.
ik ben een keer in rengalop van sheila gevallen in het bos (ik weet niet of jij daar bij was), sindsdien ging het tussen ilse en mij niet meer en ben ik naar de donderdag gegaan.
en inderdaad we mochten daar echt alles met de pony's en paarden doen dat zie je niet snel op een manege!!

@ ilsje_007: appie was ook leuk!!! ik blijf het een grappig beestje vinden, ik denk dat hij inderdaad al wel behoorlijk op leeftijd is haha.

ik ben benieuwd waar alle pony's en paarden naar toe gaan, veel ken ik er niet meer maar ja.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:56

Ilsje_007 schreef:
Appie was mijn favoriet :+ :(:). Die moet nu ook echt al bejaard zijn, hij was er al toen ik daar begon met rijden en toen was ik 8, nu ben ik 22.

Appie is er nog steeds! Hij loopt nog trouw zijn lesjes. Ik kom eens in de zes weken op den Goubergh voor de osteopathie opleiding van ICREO en dan oefenen we op de ponies van de manege.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:07

Jammer dat de manege is opgeheven! Voor de wat oudere manegeruiters is het beter te begrijpen dan de kleine ruitertjes. Ik vind het ook wel erg makkelijk gezegd dat er genoeg maneges zijn (etten-leur, breda enz), denk niet dat ze allemaal zo makkelijk werkt.
Misschien iemand potentie om op korte termijn een manege te starten in roosendaal, vast en zeker klanten!

Voorderest is het wel een toplocatie voor de wedstrijden

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:26

Op zich zijn er de wel wat maneges in west-brabant. Zelf zitten wij zo'n 15 minuten met de auto van Roosendaal af. Maar ik neem aan dat de meeste vast wel een nieuwe kunnen vinden :)

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:58

@ hidalgo:inderdaad zo makkelijk is het denk ik niet, ik denk dat de meeste ouders het toch wel makkelijk vinden als hun kind met de fiets kan ipv elke keer gebracht en gehaald moeten worden. mocht dit geen probleem zijn dan zijn er genoeg maneges in de buurt haha.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:16

cmatthijssen schreef:
@ hidalgo:inderdaad zo makkelijk is het denk ik niet, ik denk dat de meeste ouders het toch wel makkelijk vinden als hun kind met de fiets kan ipv elke keer gebracht en gehaald moeten worden. mocht dit geen probleem zijn dan zijn er genoeg maneges in de buurt haha.

Dat is precies wat ik bedoel! je gaat niet even op de fiets naar etten-leur of Breda, zelfs Rucphen is best een eindje fietsten! Prima als ouders dat willen en kunnen doen, maar ik denk dat het voor de jonge ruiterjes wel een groot probleem op zal leveren.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:45

Hele mooie manege, dus wel fijn voor de pensionklanten dat ze kunnen blijven staan.
Vind het voor de paarden wel vervelend dat ze naar Rotterdam gaan... en voor de kinderen natuurlijk ook heel naar. :(:)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:00

De paarden gaan niet naar Rotterdam toe, maar staan op een andere onbekende locatie. Omdat ze, op de plek waar de pony's nu staan, bang dat zijn er anders gigantisch veel kinderen nog even voor de laatste keer bij hun favoriet komen kijken.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:12

@Amanda_T. Gisteren was ik er nog met oefenspringen en toen stonden ze er allemaal nog hoor.

En natuurlijk is het schrikken voor alle kinderen, maar het is een toplocatie en ik vind het super dat ze er nu meer uit gaan halen! Ik wens familie v/d Pluijm veel succes en ik ben erg benieuwd.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:12

LindaV schreef:
@Amanda_T. Gisteren was ik er nog met oefenspringen en toen stonden ze er allemaal nog hoor.

En natuurlijk is het schrikken voor alle kinderen, maar het is een toplocatie en ik vind het super dat ze er nu meer uit gaan halen! Ik wens familie v/d Pluijm veel succes en ik ben erg benieuwd.

Ik bedoelde ook dat die naar een andere plek gaan binnenkort. Was iets te snel met typen...

senna9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:13

petraaken schreef:
Hmm, ik ben toch wat sceptisch. Allemaal goed en wel om er een hippisch centrum ala zilveren spoor in Moorsele van te maken maar die hebben in het begin ook gewone manegelessen en pension stalling gehad. Die zijn geleidelijk aan volledig overgeschakeld naar het huidige hippisch centrum. volgens mij was het verstandiger geweest om geleidelijk aan over te schakelen. Lijkt me nu niet bepaald gunstig om de manege lessen en pensionstalling te stoppen met onmiddellijke ingang. Zo'n complex is dan niet rendabel.

Ze zijn er dan ook wel een beetje van geschrokken hoe groot het gat is.....
We zijn met 90 ruiters naar een andere manege gegaan...met onze eigen instructrice, die heeft dit geregeld.
Alles bij elkaar ging het toch om zo'n kleine 300 vaste manege ruiters !!!
Eigenlijk moet je nooit geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. Het complex is sowieso op dit moment niet rendabel...achterstallig onderhoud. JW Andre de la Porte gaf er niks meer om....
En de pensionstalling is verhoogd naar 450 euro !!!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:32

Ik vind het ook stom om een zeker inkomen weg te gooien voor iets waar misschien te weinig vraag naar is om het wekelijks te doen. En 450 euro wat een hoop geld daar gaan ook nog mensen op afhaken. Ik krijg dan het gevoel dat ze gewoon het gepeupel daar weg willen en nog enkel standing in hun vaandel willen dragen. Maar dat zo wel eens te hoog gegrepen kunnen zijn vrees ik.